Ombouw Bruder cat 320

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Pino999, 28 dec 2014.

  1. Pino999

    Pino999

    Lid geworden:
    17 nov 2007
    Berichten:
    209
    Locatie:
    Middelstum
    Hallo, zal mij even voorstellen in dit deel van het forum.

    Ben Menno Buist en kom uit middelstum en vooral bezig met vliegende objecten en dan vooral op fpv gebied.

    Na het zien van wat filmpjes en een dorpsgenoot die ook met een kraan bezig is schaal 1:10, ook maar eens proberen om een bruder aan de gang te krijgen.

    Was al een aantal weken bezig maar zal toch eens wat foto`s plaatsen

    Ombouw van de tracks

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    klein onduidelijk filmpje :)




    Aangezien ik het een beetje low budget wilde houden gewoon kant en klaar aluminium gehaald bij de horybach, maar dat werkte niet dus toen deze maar aangeschaft

    [​IMG]


    Voor de cilinders gebruik ik een slangenboor met servo`s
    en na wat pogingen is dit het geworden

    [​IMG]


    ook de aansluiting voor de onderste cilinder gemaakt

    [​IMG]


    en alle cilinders op plek

    [​IMG]


    Nou nog wachten op wat onderdelen om de draaikrans aan de gang te krijgen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Cor

    Cor In Memoriam

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    4.164
    Locatie:
    Heemskerk
    Leuk projekt :D
     
  3. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Welkom bij de 'Bruder Cat 320 ombouw club'. Het ledental groeit gestaag ... :lol: :cool:
     
  4. Pino999

    Pino999

    Lid geworden:
    17 nov 2007
    Berichten:
    209
    Locatie:
    Middelstum
    Bedankt, hier nog een kleine demo hoe hij nu draait

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. François99

    François99

    Lid geworden:
    26 okt 2014
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Maassluis
    Menno,
    Loopt op foto 3 het alu plaatje niet tegen de rupsen aan?

    groet van een medelid van de "Bruder Cat 320 ombouw club"
     
  6. Pino999

    Pino999

    Lid geworden:
    17 nov 2007
    Berichten:
    209
    Locatie:
    Middelstum
    hij loopt nog net vrij maar het mooiste is wel wat ronde hoekjes eraan
     
  7. smarivoet

    smarivoet

    Lid geworden:
    28 okt 2008
    Berichten:
    251
    Locatie:
    Hakendover(BE)
    cool... ga ik volgen hier :) Die boren lijken me trouwens een geweldig goed low-budget idee om de pistons/cylinders na te bootsen (die toch relatief duur zijn in aankoop).
    hoeveel gewicht kan je zo nog optrekken?

    Ik zou het kunnen gebruiken bij de bruder liebherr buldozer... maar zo'n grote schep vol aarde zou wel eens veel meer kunnen wegen dan een kleine schep bij een graver...
     
  8. Pino999

    Pino999

    Lid geworden:
    17 nov 2007
    Berichten:
    209
    Locatie:
    Middelstum
    Hoeveel kilo ze kunnen trekken weet ik niet, alles ligt net weer uitelkaar.
    Kwam het idee van de boren hier tegen, https://mancave.conrad.nl/hydraulische-rc-graafmachines-duur-zelf-bouwen-dus/ en het staat in meer bouwverslagen.

    Heb er nou 10kg servo`s achter zitten en die drukken lekker door, mijn giek is nog van plastic maar weet niet of die dat gaat houden.

    Zet je er zwaardere servo`s achter en hij kan nog meer
     
  9. Pino999

    Pino999

    Lid geworden:
    17 nov 2007
    Berichten:
    209
    Locatie:
    Middelstum
    Even verder met de draaikrans,

    Had een setje bij conrad besteld

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nou nog even puzzelen om heb een beetje mooi gecentreerd kan krijgen en de zwenkmotor een mooi plaatsje geven
     
  10. Pino999

    Pino999

    Lid geworden:
    17 nov 2007
    Berichten:
    209
    Locatie:
    Middelstum
    Net even gekeken om de zwenk te testen, met 250 gram in de bak met gestrekte giek trekt hij hem moeiteloos omhoog
     
  11. ben20

    ben20

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    158
    Onder welke naam heb je deze gevonden?
    Heb al gezocht onder draaikrans draaitafel turntable maar nooit iets gevonden
     
  12. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
  13. Pino999

    Pino999

    Lid geworden:
    17 nov 2007
    Berichten:
    209
    Locatie:
    Middelstum
    Had ook nog een slip ring via ebay besteld

    [​IMG]


    Alles draait en werkt nou maar moet nog wel wat aanpassen, heb voor de zwenkmotor een micro gear motor gebruikt die 400 rpm draait.... das veel te snel.

    Omdat ik de motor in de zender nou geknepen heb zit er geen kracht meer in, en met een beetje belasting van de bak stopt hij bijna. Zal ook wel komen omdat er op de krans geen lager zit maar gewoon standaard constructie, plastic op plastic

    Hier nog een test filmpje



    Heb nog een motortje besteld met 100rpm en 60 rpm, motor loopt trouwens op een regelaar van een kapotte servo, zou het nog verschil maken als ik er bijvoorbeeld eentje van CTI tussen zet? CTI-Modellbau
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Een normale regelaar zul je zeker merken. Servo elektronica gaat binnen 20-25% van de knuppelweg van nul maar volgas, een 'echte' regelaar doet daar de gehele weg over en regelt dus veel fijner.

    Ik weet niet wat voor zender jij gebruikt, maar bij een computerzender kun je proberen de servoweg naar 40-50% te reduceren, en een exponentiele aansturing te programmeren. Dan regelen de kleine uitslagen veel beter, dat heb ik bij mijn track aansturing en rotatie servo gedaan en scheelt veel.

    [edit] servoweg had je al verminderd zie ik, even overheen gelezen ;). Exponentieel zal ook nog wat helpen [/edit]
     
  15. zantropica

    zantropica

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    99
    Locatie:
    kloosterhaar
    Mooi project ,knap gemaakt hoor
     
  16. Pino999

    Pino999

    Lid geworden:
    17 nov 2007
    Berichten:
    209
    Locatie:
    Middelstum
    Niet helemaal tevreden over de servo`s op de cilinders eens dit proberen,

    [​IMG]

    [​IMG]

    Motortje op M4 draad, moet nou nog op zoek naar andere motortje want deze draait op 400 rpm en moet denk ik iets hebben in de geest van 2000 rpm.

    Via Ebay deze regelaars gekocht JXH XYS-BL20A 20A DIY Brushed Bidirection ESC for 1:16/18 Cars w/o brake control | eBay

    Wilde eerst de regelaars van de servo`s gebruiken maar dit leek me beter, er zit geen rem op dus kan probleemloos vooruit en achteruit

    Heb trouwens mijn Emco 3 ingeruild voor een Emco 8, even wat meer te vertellen
     
  17. François99

    François99

    Lid geworden:
    26 okt 2014
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Maassluis
  18. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.623
    Locatie:
    Drenthe
    Dat is een mooi klein regelaartje; heb ik er ook een paar van, [andere leverancier]alleen het gekke is dat hij niet werkt op kanaal 1 (throttle) van mijn DX7, maar wel op alle andere kanalen.
    Dit in de electronica groep ter sprake gebracht, maar geen oplossing gevonden.
    't Is maar dat je het weet ;)
    Ben benieuwd of het bij jou ook zo is, en zo niet, wat voor zender gebruik je dan?
    Cor
     
  19. Pino999

    Pino999

    Lid geworden:
    17 nov 2007
    Berichten:
    209
    Locatie:
    Middelstum
    Wat voor draad gebruik je dan voor de cilinder, ik heb gewoon m4 schroefdraad en op mijn accu boor komt het mooi in de richting, die draait 1400 tpm.

    Had de regelaars van CTI al wel gezien maar vond ze wat prijzig, maar misschien wordt het wel weer goedkoop is duurkoop ;)
     
  20. Pino999

    Pino999

    Lid geworden:
    17 nov 2007
    Berichten:
    209
    Locatie:
    Middelstum
    Ik heb ze nog niet binnen, heb zelf een Turnigy 9XR en daar eigenlijk nog nooit problemen mee gehad, heb ook een paar sliders FrSky 2.4GHz ACCST TARANIS X9D Digital Telemetry Transmitter Replacement Side Slider (2pcs) gekocht om de rupsen te gaan bedienen, moet nou een switch omgooien en kan dan alleen rupsen met de sticks. Straks alles tegelijk hoop ik, net als in het eggie
     

Deel Deze Pagina