Ombouw electronica van heli naar zwever??

Goedemorgen,goedemiddag,goedeavond of goedenacht

Heb een paar vraagjes voor de zwever piloten onder ons.

Ik ben nu in het bezit van een kleine electro indoor heli,4 kanaals.

http://img370.imageshack.us/img370/1529/5mao5ctgirf3qw9.jpg
http://img370.imageshack.us/img370/9784/5mao5ctgirf2tj0.jpg

Maar ben van plan om een aangedreven electro zwever te gaan aanschaffen.Het gaat om dit model.

http://www.marktplaats.nl/index.php...-libelle.html?bid_ok=1&bid_id=59270712&bid=25
Is het eventueel mogelijk om men zender,ontvanger,lipo pack te gaan inbouwen in de zwever.Of is dit volgens jullie niet aan te raden?

Heb de foto van de heli groot genoeg gepost om beter te kunnen zien of de electronica al dan niet zou passen in de zwever.

GRTS WeZZe

Hallo Wezze
Kijk het inbouwen van de apparatuur zal niet het probleem zijn.
Maar kan je er op vertrouwen dat het werkt.
Zo zweefvliegtuigje kan veel verder weg gevlogen worden dan de helicopter die je nu hebt.
en is de zender daar krachtig en de ontvangen gevoelig genoeg voor.
Buiten de rest van technische vragen van servo's ,lipo's en motor daarvoor geschikt is.
Ik betwijfel dat ten zeerste IK zou geen risico nemen en een teleurstelling willen voorkomen.
succes jan

Het spijt mij te moeten zeggen, maar ik ben het volledig met Jan eens.

Het zou jammer zijn als je direct al schade oploopt doordat je zender/ontvanger te weinig bereik hebben :!:

Zo te zien is de bijbehorende zender een "normale" FM/PPM zender en zouden alle "normale" FM/PPM ontvangers (en dat zijn "gewone" ontvangers, dus keuze zat) moeten werken ..... een goede 4 of 5 kanaals ontvanger koop je inclusief kristal al voor minder als € 50,-- .... dan hoef je je alleen nog maar "zorgen" te maken over de reikwijdte van de zender, maar dat is goed vooraf te testen ....

De electronica uit de heli is vaak onbruikbaar omdat deze speciaal voor dat doel ontworpen is, met als "nadeel" dat bepaalde functies niet los te koppelen zijn gewoonweg omdat ze vast op één printje gesoldeerd zijn .....

De (e-)zwever is een prima keuze. Beginner of gevorderde, dit toestel is heel prettig om te vliegen, goed te sturen, prima in de thermiek.
De zender ken ik niet, maar als je bedenkt dat je heli'tje niet verder weg gaat dan 50 meter dan hoeft de zender niet zo sterk te zijn en kan goedkoop blijven.
Uit eigen ervaring weet ik dat je de Libelle zo tot 300 meter hoogte kan krijgen waarbij het toestelletje nog goed te zien is. Uitgaande dat je nooit recht boven je hoofd vliegt, is de afstand tot je toestel nog groter dan 300 meter, schat ik dat je minimaal 400 meter bereik met hebben met een goed signaal.
Advies: koop een 4-kanaals zender van een bekend merk. Dan kan je met een gerust hart vliegen, in de wetenschap dat je signaal goed en sterk aankomt bij je toestel. Daarnaast ben je ook nog verantwoordelijk bezig !

Hans

Dus, ik kan de ontvanger testen op de zendafstand.Doet deze het goed kan ik het proberen.Of niet?

Maar beter is dan wel een betere zender aan te schaffen en een degelijke ontvanger.

hallo Wezze
Er is misschien nog een rede waarom je beter een tweede zender kunt aanschaffen
IK weet natuurlijk niet hoe je knuppel bezetting is bij het vliegen van een heli en ook niet hoe hij is bij het vliegen met een"normaal" toestel m.a.w.
De ratel kan wel eens op de verkeerde knuppel zitten en dat ga je ook niet elke keer veranderen (omzetten)
Wat bij mij op zender bij het vliegen van een "normaal" vliegtuig hoogte is, dus zonder ratel , is bij de heliktor ook hoogte
of te wel pitsh, maar aangezien je veel op een en de zelfde hoogte vlieg zit hier wel de ratel op.
denk er maar eens over na
En voor een helicopter gebruik je misschien liever een hand zender en voor het vliegen met vliegtuigen liever een pul zender
dus reden genoeg om een nieuwe zender te kopen.
succes jan

Back