ombouw f3j naar electro

Ik heb een CHK Zenith F3J zwever met een schuifneus erop en zit eraan te denken deze van een electromotor te gaan voorzien, zodat ik ook kan vliegen zonder lier. Heeft er iemand goeie ideeen hoe zo'n conversie aan te pakken? De schuifneus maakt het wat lastiger namelijk..

Alvast bedankt voor het meedenken!

Jeroen

Mogelijk kan je gebruik maken van de oplossing die hier geboden wordt:

EMA Elektrischer MotorAufsatz

De EMA basic bijvoorbeeld.

Een andere idee zou kunnen zijn om de motor in de nosecone te bouwen. De nosecone dan wel vast zetten met een boutje!

Zoiets:

http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=5604429&postcount=166

Allemaal maar om een idee te geven hoor! Ik heb zelf nog nooit zoiets gemaakt.

Misschien zelf ook eens wat graven in het electric sailplanes subforum van rcgroups? Dan kom je misschien nog wel meer tegen!

Motor in de nosecone.
Als je het heel sjiek wilt doen: een 2e nosecone bijmaken. Kun je naar keuze met een lier (of startelastiek) omhoog, of als electro.

Hoewel ik zelf voor een meer solide verbinding zou kiezen, heb ik verschillende keren gezien dat een stuk isolatieband of ducktape voldoende is om de nosecone met electromotor op zijn plaats te houden. Dit gebeurde o.a. bij een K-2 light van FVK.

De nosecone tapen: Groot hart of gezond verstand? Valt in mijn ogen onder de eerste categorie!

Bedankt voor de reacties, ik kan weer verder met nadenken :).. nosecone is wel de mooiste oplossing, maar hoe maak ik makkelijk een kopie van de huidige? want ik wil ook gewoon kunnen lieren.... Ander lastig punt lijkt me de plaatsing van de electronica, met een motor verschuift het zwaartepunt nogal natuurlijk.

Back