Zoals jullie weten heb ik van Robert een MC16 gekregen.
Het probleem met deze zender was dat de trim van de elevator het niet deed.
Ik heb potmeters omgedraaid alles doorgemeten maar ik kon het probleen miet vinden.
Het probleem was dat de zender op mode 1 stond ipv mode 2
De trim op de trottle is niet zo effectief als de andere kanalen daarom zag je het niet met een servo maar merk je het wel met een motor en ESC.
Probleem opgelost.
Morgen had ik wat schakelaars en potmeters willen kopen om de MC16 uit te breiden tot ik mijn oude esky zender zag staan.
Dus ik kon het niet laten daar mijn schroevendraaier in te zetten.
Kijk een wat een leuke Joystick die kan ik vast wel voor mijn camera gaan gebruiken.
Ik heb er twee servo kabeltjes eraan gesoldeerd en de middelste draad uit de stekker gehaald.
Ik heb er ff een filmpje van gemaakt.
maar waar moet ik dat ding nu opplakken.
Aan de linker zijkant leek het mij niet zo handig.
Zo is die geworden.
En de voorkant!
Hopelijk komt binnenkort mijn FrSky binnen zodat ik hem om kan bouwen naar 2.4G met telemetry.
Ik weet al welke draaden er aan gesloten moeten worden.
van links naar rechts gezien.
wit-ppm
wit-ground
wit-vcc+
rood-pcm
Kan niet wachten tot die binnen is.
Het probleem met deze zender was dat de trim van de elevator het niet deed.
Ik heb potmeters omgedraaid alles doorgemeten maar ik kon het probleen miet vinden.
Het probleem was dat de zender op mode 1 stond ipv mode 2
De trim op de trottle is niet zo effectief als de andere kanalen daarom zag je het niet met een servo maar merk je het wel met een motor en ESC.
Probleem opgelost.
Morgen had ik wat schakelaars en potmeters willen kopen om de MC16 uit te breiden tot ik mijn oude esky zender zag staan.
Dus ik kon het niet laten daar mijn schroevendraaier in te zetten.
Kijk een wat een leuke Joystick die kan ik vast wel voor mijn camera gaan gebruiken.
Ik heb er twee servo kabeltjes eraan gesoldeerd en de middelste draad uit de stekker gehaald.
Ik heb er ff een filmpje van gemaakt.
maar waar moet ik dat ding nu opplakken.
Aan de linker zijkant leek het mij niet zo handig.
Zo is die geworden.
En de voorkant!
Hopelijk komt binnenkort mijn FrSky binnen zodat ik hem om kan bouwen naar 2.4G met telemetry.
Ik weet al welke draaden er aan gesloten moeten worden.
van links naar rechts gezien.
wit-ppm
wit-ground
wit-vcc+
rood-pcm
Kan niet wachten tot die binnen is.
Laatst bewerkt door een moderator: