Ombouw Hanomag 66C

• Topicstarter Topicstarter Robydoes
  • Startdatum Startdatum
R

Robydoes

Guest
Hallo

Zoals al gezegd in mijn vorig bericht ga ik mijn Hanomag die origineel met 2 spindels de bak heft en kipt ombouwen met hydrolische cylinders van Leimbach .

Alles is vandaag toegekomen en ik ben al begonnen met het passen van de verschillende onderdelen .
De twee hef cylinders zijn precies een beetje te groot maar ik denk wel dat ik ze erin ga krijgen met een beetje aanpassing ( beter te lang dan te kort lol ).

Hier zijn al een paar foto's .

Hier een foto hoe hij nu is.

51d3_1.jpg

Hier al een paar foto's met de onderdelen erin om te zien of alles goed past .
P1000707.jpg

P1000710.jpg

Hier de resterende onderdelen die er nog in moeten
P1000708.jpg

Even een update van de werken .

Ik heb de twee grote cylinders bevestigd door eerst nieuwe gaten te maken in de armen en in het chassi heb ik de cylinders vastgemaakt doormiddel van een draadstang (4mm) doorheen de zijwanden te steken .
Voor de cylinder van de bak zelf heb ik de originele bevestiging gebruikt op het voorste gedeelte en achteraan heb ik deze bevestigd doormiddel van een vorkbevestiging die dan op de achterwand van het voorste gedeelte van de wiellader is bevestigd met een schroef van 5mm .

Hier zijn een paar foto's van de vorderingen .

P1000712.jpg

P1000713.jpg

P1000714.jpg

Tot de volgende update ..

Groetjes

Roby

Hallo

Ziezo de laatste verbouwingen zijn gedaan alles staat op zijn plaats en het blijkt nog te werken ook LOL

Zoals jullie kunnen zien zijn de stuurventielen geplaats in de stuurkabine waar nu nog plaats is voor een beetje afwerking zoals een dashboard en manneke .

De pomp draaid momenteel op een pakje van 7,2 volt wat redelijk goed werkt , normaal moet die draaien op 12volt maar als ik dat doe heb ik nogal veel storingen van de motor van de pomp ( is ontstoord ) en dan slaan de servo's van de stuurventielen een beetje op hol wat niet echt leuk is gezien de kracht dat die dingen hebben . Maar op 7,2 volt kan die toch gemakkelijk 1 kg heffen en misschien nog meer maar ik vind dit meer dan genoeg .

Hier zijn een paar foto's van de laatste veranderingen nu nog wachten op goed weer om eens in de tuin te gaan testen .

Jullie mogen altijd reageren en vragen stellen !!

P1000718.jpg

P1000717.jpg

P1000716.jpg

P1000715.jpg

Groetjes

Roby

Ga je nog iets aan de opbouw doen? Ik vind het namelijk veel geld voor hydrauliek, terwijl er uiterlijk aan de opbouw weinig gedaan wordt.

Wel de opbouw zal nog wel eens herschilderd worden , maar de Hanomag is nu ook niet de schoonste wiellader die er is maar origineel was dit wel het enige model dat met spindels werkte en redelijk simpel in elkaar steekt , ik heb er nog eentje die ik met spindels laat en ik wou eens met hydrolika werken en daarom dat ik deze omgebouwd heb .

groetjes

roby

vind idd msh een ander kleurtje geven maar de opbouw op zich zou ik zo laten,het moet
niet altijd het nieuwste zijn enja zoals dit is dan tog een uniek exemplaar denk ik

de fotos zijn prachtig,
nu nog wachten op een filmpje he ;)

Back