ombouw logo 600se

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Derek, 12 mei 2014.

  1. Derek

    Derek

    Lid geworden:
    17 mrt 2013
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Hallo allemaal,
    Omdat ik er een beetje zonde van maak mijn logo 600se niet zelf gebouwd te hebben en omdat hij mijn vliegstijl niet aankan (vooral het hoofd tandwiel) ga ik deze ombouwen naar de logo 690SX. De rotor kop van de sx reeks is binnen samen met de fluo oranje staart vinnen. De rest is nog in back order.
    Dit weekend begint de bouw dus vanaf dan volgen er foto's. Aan de elektronische setup verander niets:
    - scorpion HK-4035-500KV
    - kontronik esc jive 80 lv (deze kan nog veranderen naar 120hv)
    - 3x aling brushless servo's bl700h hv
    - 1x aling brushless tail servo bl750 hv

    foto's volgen nog :D:D
    mvg vincent
     
  2. Freddie1

    Freddie1

    Lid geworden:
    19 sep 2010
    Berichten:
    847
    Locatie:
    't Harde
    Vlieg jij zo extreme dan? Heb zat logo's 600se vette 3D zien vliegen zonder problemen.

    mvg. Freddie
     
  3. tommeke12354

    tommeke12354

    Lid geworden:
    13 jul 2012
    Berichten:
    310
    +1, ik heb zelf nog nooit een maingear van een 600se kunnen kapot vliegen.

    2 opties:

    1) er is iets mis met de mechanische setup: pinion staat te hoog/te laag op de motor shaft, te veel/te weinig backlash.

    2) de maximum rpm bedraagt 1800 op een 600se. is het mogelijk dat je hier over zit? Ofwel gebruik je belachelijk veel pitch, dat kan ook :p
     
  4. Derek

    Derek

    Lid geworden:
    17 mrt 2013
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Bij mijn tick tock slijt mijn tandwiel enorm :( ik heb de hoek verander naar 12° positief en negatief en nog steeds heeft hij dit ik ga dus een counterbearing set opzetten van de 600SX
     
  5. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Dat slijten heeft niks met je tictocs te maken, tenzij je zo excessief veel pitch gebruikt dat je de heli doodtrekt.

    Is de uitlijning van de 2 tandwielen goed? niet alleen de ruimte ertussen maar ook op en neer?
     
  6. Derek

    Derek

    Lid geworden:
    17 mrt 2013
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Ik ga dit overmorgen eens nakijken maar normaal steken de tandwielen in elkaar dat er nog net een sigaretten papiertje tussen kan
     
  7. dieter

    dieter

    Lid geworden:
    13 dec 2004
    Berichten:
    417
    Locatie:
    Aalter [.be]
    Dat papiertje ertussen is niet nodig. Gewoon kijken op welk punt je maingear het minst speling geeft. Op dat punt de backlash heel minimaal instellen. Bij mij zit er zo goed als geen speling op. Wel zorgen dat de boel soepel draait, het is niet de bedoeling dat de pinion tegen de maingear gespannen staat.

    600se kan trouwens perfect 3d aan hoor..
    http://youtu.be/taEXmPWZ3RE
     
  8. Derek

    Derek

    Lid geworden:
    17 mrt 2013
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Ondertussen is de heli helemaal aangepast geraakt :D hij reageert iets trager dan vroeger maar voor de rest vliegt hij super. Na deze week post ik een filmpje want de foto's zijn verloren gegaan :(
     
  9. galensk

    galensk

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zomergem, Belgium
    Bedoel je nu dat de 600sx trager reageert dan de 600se ? Dan klopt er ergens iets niet. Geef even je exacte setup ??
     
  10. Derek

    Derek

    Lid geworden:
    17 mrt 2013
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Eventjes stil gezeten door de examens maar vandaag terug wedstrijd gevlogen na 1 maand aan de grond gezeten te hebbe door de examens :( 6 des van de 9 geworden maar ja als je nog maar 2 maanden vliegt ;) de setup:
    - scorpion HK-4035-500KV
    - kontronik esc jive 80 lv (deze kan nog veranderen naar 120hv)
    - 3x aling brushless servo's bl700h hv
    - 1x aling brushless tail servo bl750 hv

    De esc gaat nog veranderd worden want deze gaat elke keer door de knieën.
    Hier zijn filmpjes van vandaag op de wedstrijd en ook van de training van vrijdag

    https://www.youtube.com/channel/UClwrtV6qMTNKQvbHSn4RvfA/videos
     
  11. galensk

    galensk

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zomergem, Belgium
    hey Vincent,

    die heli van u was precies toch prima in orde ! :)

    Groeten,
    Kurt ! (ook op belgium3d vandaag :) )

    en ja door de examen heb je nadeel natuurlijk maar nu kan jij trainen in de vakantie en moet ik gaan werken he ... ':-(
     
  12. Derek

    Derek

    Lid geworden:
    17 mrt 2013
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Hopelijk volgende keer 4de plaats ik ga vandaag naar Beveren om een andere speed controller dan is dat ook weeral opgelost :p
     
  13. galensk

    galensk

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zomergem, Belgium
    Veel succes ermee !
     
  14. Derek

    Derek

    Lid geworden:
    17 mrt 2013
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Gisteren heb ik een jive 120 hv esc mee gekregen om eens te testen of hij dan nog door zijn knieën gaat.
    mvg
    vincent
     
  15. galensk

    galensk

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zomergem, Belgium
    Hey Vincent,
    Eerlijk gezegd vind ik het raar dat de jive 80HV niet voldoet. Ik heb ze op mijn beide logo600's met de throttle curve op 85% en in mode4. Eigenlijk nog nooit een probleem gehad. Er zit wel een koelvinnetje op en ze hebben nauwelijks warm na een vlucht. De jive is gekend om zijn prima governorwerking en softstart. Ik heb op een logo500 ook al yge + vbar governor gehad en de resultaten zijn vergelijkbaar. ik voel weinig verschil.

    groeten,
    Kurt
     
  16. Derek

    Derek

    Lid geworden:
    17 mrt 2013
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Ik zelf vind dit ook raar ik heb nog nooit iemand anders dit probleem ook zien hebben. Voor ik zeker de 120 ga kopen ga ik eerst de ksa mode programmeren
     
  17. dieter

    dieter

    Lid geworden:
    13 dec 2004
    Berichten:
    417
    Locatie:
    Aalter [.be]
    Hey Kurt,

    Wellicht heb je dan wel de endpoints gecalibreerd als je op 85% throttle curve vliegt?
     
  18. dieter

    dieter

    Lid geworden:
    13 dec 2004
    Berichten:
    417
    Locatie:
    Aalter [.be]
    Dag Derek,
    Zijn je lipo's nog in orde? Met lipo's die niet meer goed zijn, krijg ik ook geregeld een soft cutoff van mijn Jive, je moet eens kijken naar de foutcode die de Jive80HV geeft nadat je geland bent (nadat je een cutoff gekregen hebt uiteraard).
    De motor die jij zitten hebt trekt namelijk niet extreem veel ampères, ik denk niet dat de oorzaak van het probleem bij de regelaar ligt.. Die kan mits een goeie koeling met koelvin namelijk het dubbel aantal ampères aan.
    Kijk ook even al je solderingen na etc.. ook ZEER belangrijk !
     
  19. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Van een regelaar die meer stroom kan handelen gaat je heli niet minder inkakken oid.. dat zit m echt Of in de motor, Of in de accus, eventueel nog in de instellingen maar die zijn bij Kontronik altijd voor 99% goed.

    Wat is het probleem dan? kakt ie in? of gaat ie uit?
     
  20. Derek

    Derek

    Lid geworden:
    17 mrt 2013
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Fout melding plinkt de led constant zonder te stoppen. Ik heb 1 ouder batterij pak en eentje van 2 maanden ik heb het bij alle 2 dus aan de batterijen kan het niet liggen de motor is al een oude 4035-500 motor. De solderingen zijn nog allemaal ok ik kijk de heli na elke vlucht na op losse bouten ect. er staat momenteel al een koel vin op. Op de wedstrijd zondag liep de esc zo heet dat ik hem amper kon aanraken
     

Deel Deze Pagina