ombouw opknapverslag savex spitfire

hoi hierbij mijn opknap verslag van de savex spitfire .deze heeft een brandtsof motor voorop gehad maar ik ga hem electrificeren.

DSC00023.jpg

en hier in zijn nieuwe omgeving. en even een lijstje gemaakt wat ik eraan wil doen .

landings gestel in orginelen positie
servo plaat een stuk naarvoren tengoeden voor het cg
gaatjes dichten wat voor een brandtstof motor nodig is /was
kleurschema weet ik nog niet
cockpit wil ik proberen fun schaal te maken

zo nu eerst een paar plaatjes wat er al gedaan is.

DSC00028.jpg

eerst maar orgineele positie van het landings gestel opengemaakt .

DSC00029.jpg

en het eerste gaatje dicht gemaakt met een stukje balsa. ik zal is kijken en opzoeken voor panel lines hoe of wat .

wordt vervolgt.

mvg sander

hoi jasper ja klopt deze heb ik over genomen van een forumlid . en na een kleine evaluatie dit topic .
gr sander

Door het landingsgestel meer achterwaards te plaatsen, ga je hierdoor niet het risico vergroten dat hij op zijn neus gaat staan tijdens de start?

Johan.

hoi johan ja dat klopt dat ze graag een neus standtje willen maken met het landings gestel in orgineele positie.maar daar hebben meer taildragers last van .

DSC00033.jpg

servoplaat een stuk naarvoren geplaatst .

gr sander

hoi weer even een update .
DSC00035.jpg

na twee nieuwe landing poten gemaakt te hebben werd het tijd om de oude gaten te dichten.
DSC00036.jpg

en weer dicht .

DSC00037.jpg

en ik zat te kijken naar het lege kantoor kwam ik naar een beetje zoeken op deze uit Naamloos document
dat wordt knippen en plakken sorry schaal bouwers.

en voor het kleur schema ben ik op zoek naar aanlijding van deze site Dutch
de schema's van het 322sq

Dit gaat erg lastig landen worden
De pooten bij de spit zitten niet haaks onder de vleugol maar staan iets naar voren
In uitgeklapte toestand als het model op de grond staat moet de voorkant van de band gelijk liggen met de voorkant van de neuslijst

Dat denk ik ook.
Ik moet met mn H.9 Mustang de eerste meters ook met vol Up weg, anders is ,t grasmaaien.....
Dus ik ben benieuwd straks, als ie klaar is ;)

Dit gaat erg lastig landen worden
De pooten bij de spit zitten niet haaks onder de vleugol maar staan iets naar voren
In uitgeklapte toestand als het model op de grond staat moet de voorkant van de band gelijk liggen met de voorkant van de neuslijst

hoi
klopt dat had ik ondertussen en naar aanlijding van jou reactie gezien .
ik kwam op rc groups deze foto tegen waar de retracts in een hoek gemonteerd zitten
IMG_2837.jpg

gr sander

Hoi sander, een paar vraagjes.

Waar heb jij deze retracs gekocht?
Door het verplaatsen van het landingtoestel, is hier door de vleugel niet verzwakt, en is het nieuwe landingtoestel weer voldoende goed verankerd in de vleugel?
Hoeveel weegt deze kist?

Ik zit namelijk te overwegen om een P51 aan te schaffen en deze ook te voorzien van retracs.

Mvg Pascal.

Back