ombouw Promax "rs" naar Promax "RSI bimoto

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door davy0201, 27 mei 2007.

  1. davy0201

    davy0201 Guest

    ik ben al een tijdje bezig met de Promax rs van PROTECH, ben er heel content over, maar begon hem wat te "SAAI" te vinden. Daarom ben ik nu (al 7maanden) bezig er een snellere versie van te maken, namelijk de "PROMAX RSI bimoto", de naam zal al wel voldoende zeggen, ja namelijk 2motoren, en er zijn ook 3versnellingsbakken aanwezig, vooraan remschijven en dergelijke. Ik ben hem beginnen bouwen om normaal het wereldrecord snelheid te verbreken, (nitro auto: 101,7mph en elektro auto 134,7mph) en in theorie zou ik rond de 150mph moeten zitten, maar in praktijk moeten we nog afwachten wat het gaat worden als hij klaar is. Hier al enkele foto's:
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] dit zijn nog de originele velgen en de velgen dat er nu opliggen. [​IMG] [​IMG]
     
  2. mike-modelbouw14

    mike-modelbouw14

    Lid geworden:
    20 jun 2006
    Berichten:
    808
    Locatie:
    dedemsvaart(overijsel)
    ziet er goed uit
    veel plezier met het verder
    bouwen van je project


    mvgmike
     
  3. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Ziet er origineel uit! Al ben ik bang dat je niet boven de 100 mph uitkomt. Daar heb je toch wat snellere motoren en een meer aerodynamisch design voor nodig. Daarnaast denk ik niet dat de banden heel blijven met die snelheid. Maar ik daag je uit om mijn ongelijk te bewijzen :wink:
     
  4. l4rsie

    l4rsie Guest

    150mph :roll: Rij dan eens over een kiezelsteentje of tegen een stoeprand....
    Nog succes en maak op het eidne eens een filmpje! (a.u.b. :wink: )
     
  5. rs4evo3

    rs4evo3 Guest

    denk je dat die uitlaat goed is voor je prestaties bij een 2 takt?
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
    Met die banden heb je veel ronddraaiend gewicht en veel weerstand door de breedte.
    Ook de schaal en de daarbij komend gewicht geeft veel weerstand.
    En dan een "simpele" Force motor gebruiken met een uitlaat waarbij ik ook zo mijn twijfels heb.

    De 1:10 auto die de 100mph haalde was al voorzien met een Novarossi snelheidsmonster die duidelijk meer vermogen levert dan het blok wat in die Promax zit.

    Even reƫel, als dit zo simpel was hadden ze zeker op de speedrun van RC Car Action deze snelheden gehaald.

    Met 2 motoren mag je denk ik al blij zijn als je de 150km/u haalt.
     

Deel Deze Pagina