Ombouw Raptor 50 naar e620

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door JohnA, 18 feb 2009.

  1. JohnA

    JohnA

    Lid geworden:
    24 jul 2008
    Berichten:
    130
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Omdat ik nog een Raptor 50, of eigenlijk een Gohbee 50, had staan en met electrische heli's aan de gang wil heb ik onlangs besloten deze heli om te bouwen naar een e620. Daarbij wil ik gebruik gaan maken van A123 cellen.

    De meesten zouden zeggen, koop een kant en klare, maar ik heb de weg van het ombouwen gekozen om een aantal redenen:

    1. Leerzaam (mechanisch en electrisch)
    2. Goedkoper dan een geheel nieuwe e620
    3. Nieuwsgierigheid of het mogenlijk is
    4. Modelbouw hobby is ook sleutelen en zelf uitproberen. Een kant en klaar exemplaar kopen, daar leer je in mijn ogen niets van.
    Omdat er op internet veel over wordt gesproken maar nergens echt een goed c.q. duidelijk bouwverslag is terug te vinden heb ik besloten de ombouw hier in deze draad te laten zien.

    Om te beginnen is bij de Thunder Tiger e620 alles boven de swashplate nagenoeg bouwgelijk aan een Raptor 50. De e620 maakt gebruik van de Raptor 50 Titan tailboom, echter als je een Raptor 50 V2 hebt (zoals ik) dan is de tailboom wat korter. Op zich maakt dit niets uit, maak zelf de keuze de Titan tailboom te plaatsen of de V2 tailboom (vergeet natuurlijk bij een langere tailboom de belt niet).

    Na enige puzzelwerk op het wereldwijde web en het vergelijken van de bouwhandleidingen van beide Heli's heb ik een lijst samengesteld van de componenten die nodig zijn om de gehele handel om te zetten naar een e620.

    De prijzen van de onderdelen varieren per winkel (lees webwinkel). Ik heb uiteindelijk de keuze gemaakt de onderdelen bij Helikraft vandaan te halen op drie onderdelen na die daar niet op voorraad waren. De ontbrekende delen heb ik bij RCHeliparts vandaan gehaald. Wel ietsje duurder maar dat was niet anders.

    Hier zijn de onderdelen die voor de ombouw nodig zijn:

    1 x Motor Pinion; 9T PV0545
    1 x ELEV. Arm Lever; E550/620 PV0554
    1 x ELEV.A Arm; E550/620 PV0555
    1 x Linkage rod; E550/E620 PV0552
    1 x Aileron Lever; E550/620 PV0556
    1 x Servo Tray; E550/620 PV0557
    1 x Main Frame; E550/620 PV0558
    1 x Raptor E550/ E620 Bottom Frame PV0561
    1 x Skid Adaoptr; E550/620 PV0563
    1 x Motor Mount; E550/E620 PV0574
    1 x Tail Control Rod; E620 PV0551

    Totaalprijs incl. verzenden kwam op $76,- omgerekend naar euro op 9-2-2009 was dit € 60,91

    Bij RCHeliparts zijn daarna nog besteld:

    1 x PV0544 Main gear 111T
    1 x PV0559 Al. Lower Frame E550 (dit is de Aluminium versie)
    1 x PV0562 Batt. RR Bracket E550/620

    Totaal € 38,47 incl verzenden (en helaas PayPal kosten)

    Zouden deze delen overigens wel bij Helikraft aanwezig zijn geweest dan hadden deze onderdelen € 20,77 gekost.

    Totale kosten van alle onderdelen komen daarmee dan op € 99,38

    Motor, Accu's en regelaar (en natuurlijk de overige electronica) heb ik hier weggelaten aangezien het hier nu gaat om de ombouw. Later wil ik het electrische deel ook nog wel beschrijven maar ben er nog niet geheel uit welke motor gebruikt gaat worden aangezien deze e620 straks in een schaalromp geplaatst gaat worden.

    Hou er met deze onderdelen nu rekening mee dat er van de 'oude' raptor ook nog onderdelen verwijderd moeten gaan worden en uiteindelijk weer worden geplaatst in de e620 (tijdens de beschrijving zal ik de betreffende onderdelen aangeven die op het moment van ombouwen uit de raptor 50 gehaald moeten worden).

    Eindresultaat is nu een stapel onderdelen waar de ombouw mee van start kan gaan

    [​IMG]

    In het volgende deel volgt een beschrijving van de opbouw van de Main Frame Assembly...........:sleepy:
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2009
  2. richard78

    richard78

    Lid geworden:
    6 aug 2007
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Omgeving Dordrecht
    Leuk project! Ben benieuwd hoe ver je komt.
     
  3. JohnA

    JohnA

    Lid geworden:
    24 jul 2008
    Berichten:
    130
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Als ik je reactie lees lijkt het wel of je er van uitgaat dat de ombouw vastloopt ;) Inmiddels is het de Main Frame Assembly klaar en voor de rest ziet het er ook uit dat er geen problemen zullen voorkomen.

    Beschrijving van de bouw van de Main Frame Assembly met foto's volgen zodra ik de foto's heb bewerkt voor forum

    John
     
  4. 3w4Ever

    3w4Ever

    Lid geworden:
    28 dec 2006
    Berichten:
    403
    Locatie:
    Poldergebied
    Even abonneren :)
     
  5. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.789
    Locatie:
    hengelo
    Hey John,

    even een abonnementje natuurlijk, maarreh om welke tijd zit jij bouwverslagen te tikken?????!!! Als ik zo terugreken is dat vanmorgen om een uur of 4 geweest? Mot je niet slapen joh?
    Nouja even de gekheid aan de kant. Ik vind het leuk dat je er een verslag van maakt. Ik ga het volgen. Ik ben natuurlijk vooral benieuwd hoe jou de a123 cellen gaan bevallen. Zoals je weet heb ik er goede verwachtingen van.
    Nou lekker bouwen, tis toch petweer zo gemiddelt genomen.

    Steven.
     
  6. richard78

    richard78

    Lid geworden:
    6 aug 2007
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Omgeving Dordrecht
    Haha nee hoor ik hoop zeker dat het je lukt en daar ga ik ook vanuit! anders is het zonde om aan zoiets te beginnen, toch?

    we gaan het volgen!
     
  7. JohnA

    JohnA

    Lid geworden:
    24 jul 2008
    Berichten:
    130
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Steven,

    Je hebt goed zitten rekenen......je zat in de buurt.....het was 03:00u :morning:
    De reden dat ik het wil verslaan is zoals ik hiervoor schreef het gebrek aan informatie over het ombouwen. Waar ik mij vaak aan erger zijn de vele vragen die mensen stellen over een probleem of bouw, ze krijgen dan de informatie maar delen die daarna niet met anderen middels verdere uitleg hoe ze die informatie hebben toegepast.
    In mijn ogen dus verloren kennis.

    Ik zou zeggen blijf het draadje volgen :D

    John

     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2009
  8. heligek

    heligek

    Lid geworden:
    17 feb 2008
    Berichten:
    1.390
    Locatie:
    dordrecht
    neem hier zeker een abo op
    ben erg benieuwd naar je verslag
     
  9. RBRCH

    RBRCH

    Lid geworden:
    24 jul 2006
    Berichten:
    780
    Locatie:
    Hardenberg(OV)
    Ik blijf het ook volgen, misschien transformeer ik mijn R50 ook nog eens ;-)

    Succes!

    Gr, Roy
     
  10. JohnA

    JohnA

    Lid geworden:
    24 jul 2008
    Berichten:
    130
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Ombouw Raptor 50 naar e620 -Deel 2-

    Voor het ombouwen van een Raptor 50 naar een e620 is het raadzaam de handleidingen van beide machines in bezit te hebben.
    De handleiding van de e620 om hem te kunnen opbouwen en later afstellen en de Raptor 50 handleiding om de over te zetten onderdelen te kunnen terugvinden en uit te bouwen.

    De handleiding van de Raptor 50 zal ongetwijfeld in bezit zijn als je deze ombouw wilt uitvoeren of je kan hem van diverse locaties op Internet downloaden. Dit doe je dan natuurlijk ook direct voor de e620 handleiding!

    De plek waar ik de e620 handleiding vandaan heb gehaald is bij heliproz.com (scrol helemaal naar beneden en klik bij product info op manuals)

    Als je de handleiding(en) hebt gedownload, lees deze dan van voor naar achter en van achter naar voor goed door zodat je weet hoe de heli is opgebouwd. Dit scheelt straks veel uitzoekwerk.

    In mijn beschrijvingen ga ik er van uit dat er kennis is van het lezen van een technische handleiding en de exploded views.
    Ik beschrijf alleen uitgebreid het samenstellen van de onderdelen die gebruik maken van de oude Raptor 50 onderdelen. Als er alleen gebruik wordt gemaakt van nieuwe onderdelen dan wordt dit aangegegeven maar er wordt niet uitgebreid beschreven hoe je dat deel dan moet samenstellen. Daarvoor verwijs ik dan naar de handleiding.

    De ombouw van de Raptor 50 naar een e620 heeft tevens als extra tot doel om er A123 cellen in te gaan plaatsen. Dit betekend dat het batterij compartiment verbreed moet gaan worden. Dit zal later ook beschreven worden en wijkt op dat moment even af van de originele handleiding van de e620 (die gaat namelijk uit van LiPo). Wil je echter LiPo gaan gebruiken dan kan je de verbreding van het batterij-frame overslaan. Op moment dat dit ter sprake komt zal dat nog even duidelijk worden aangegeven.

    Opbouw van de Main Frame Assembly:

    De opbouw van de Main Frame Assembly wordt uitgevoerd met een deel van de nieuw bestelde onderdelen alsmede enkele delen uit de Main Frame Assembly van de Raptor 50.
    Uit de Raptor 50 zullen eigenlijk alleen de lagers en de twee pulleys worden overgezet en een tweetal busjes (bushings).

    Verwijder om te beginnen de Tail Boom van de Raptor 50. Laat de tailboom met staartrotor en belt in elkaar zitten! Haal hem dus alleen uit het Main Frame Assembly van de Raptor 50. Leg dit geheel voorlopig weg.

    Herhaal nu hetzelfde met de Rotor Head, maak daarvoor de Main Gear los alsmede de Ball Links en de Elevator Control Arm links die aan de Swash Plate vastzitten en trek daarna voorzichtig de complete Rotor Head uit de Main Shaft Bearing (let op dat de Main Shaft Bearings niet beschadigen, ze zijn weer nodig!). Leg de gehele Rotor Head nu voorlopg veilig weg.

    De Main Gear is gedeeltelijk weer nodig, hou die even apart omdat daar wat aan gewijzigd moet gaan worden.

    Pak de Raptor 50 handleiding er bij en ga naar het hoofdstuk Main Frame Assembly Part 1 (vermoedelijk bij de meesten Pagina 6 / hoofdstuk3).
    Zoek met behulp van de exploded view, en de tabel boven de exploded view, de volgende onderdelen op en verwijder deze uit de Main Frame Assembly van de Raptor 50

    2x HMV6800 Bearing (d10xD19xW5)
    2x BK0081 Pin
    4x BK0036 Pulley Collar
    2x BV0035 Guide Pulley
    2x HSA3-10 Socket Screw (M3x10)

    Blader nu in de Raptor 50 handleiding naar het hoofdstuk Main Frame Assembly Part 2 (waarschijnlijk bij de meesten pagina 8 / hoofdstuk 6).
    Zoek nu met behulp van de exploded view, en de tabel boven de exploded view, de volgende onderdelen op en verwijder deze.
    De meeste delen zijn onderdeel van de Elevator Control Arm.

    6x HMV740ZZ Bearing (d4xD7xW2.5) -> 2 zitten in elk van de Aileron Control Levers (dus 4 totaal), de laatste 2 in de Elevator Control Lever
    2x HMV1280 Bearing (d8xD12xW3.5) -> Zitten beide aan de voorkant van de Elevator Control Arm
    2x BK0078 Collar (d3xD4x4) -> zitten in de twee lagers HMV840ZZ (die zittenm weer in de Elevator Control Arm)

    Pak nu de volgende nieuwe onderdelen (hou eventuele schroefjes bij het onderdeel!):

    1x PV0557 Servo Tray e620
    1x PV0558 Main Frame e620
    1x PV0554 Elevator Arm Lever e620
    1x PV0555 Elevator A. Arm e620
    1x PV0556 Ailleron Lever e620

    We hebben nu alle onderdelen bij elkaar volgens het volgende overzicht:

    [​IMG]

    1 PV0557 Servo Tray e620 (1x)
    2 BK0081 Pin (2x)
    2 BK0036 Pulley Collar (4x)
    2 BV0035 Guide Pulley (2x)
    3 HMV6800 Bearing (d10xD19xW5) (2x)
    4 PV0555 Elevator A. Arm (1x)
    5 HMV740ZZ Bearing (d4xD7xW2.5) (6x)
    6 PV0556 Ailleron Lever (2x in 1 verpakking)
    7 PV0554 Elevator Arm Lever (1x)
    8 HMV1280 Bearing (d8xD12xW3.5)
    9 PV0558 Main Frame e620

    De twee Socket Screws (HSA3-10 staan niet op de foto)!

    Alvorens we daadwerkelijk de Main Frame Assembly kunnen samenbouwen moet er nog twee kleine onderdeeltjes worden aangepast.

    Deze twee onderdeeltjes betreffende de zojuist uit de Raptor 50 verwijderde BK0078. Dit zijn kleine busjes (collars) die in een lager worden gestoken alvorens daar weer een schroef in te plaatsen.

    De e620 maakt bij de opbouw van de Main Frame Assembly gebruik van een tweetal busjes (collars) met een lengte van 2,5mm. De uit de Raptor 50 verwijderde exemplaren hebben echter een lengte van 4mm, ofwel 1,5mm te lang!

    Nu zou je denken, dan bestel ik toch de juiste, maar dat kan je vreemd genoeg vergeten!! Thunder Tiger heeft geen partnummer voor deze twee collars, zitten niet in een vervangingssetje en zijn ook niet bij een ander onderdeel meegeleverd. Ze bestaan dus gewoonweg niet als vervangingsonderdeel!
    Ze staan echter wel op de exploded view van de e620 aangegeven.

    Navraag bij enkele winkels heeft al geleerd dat men daar ook niet helemaal begrijpt waarom dit onderdeel niet los is te bestellen of onderdeel uitmaakt van een ander vervangings part. Thunder Tiger zelf is er overigens wat wazig over.

    De twee Collars moeten uiteindelijk geplaatst worden in de HMV740ZZ lagers. Nu zou je twee nieuwe lagers kunnen aanschaffen met een iets andere binnenmaat waardoor de twee Collars niet meer nodig zijn maar deze zijn eigenlijk iets te dik (d4xD7xW3). Het kan wel maar ziet er niet netjes en origineel uit.

    Oplossing is de twee Collars één voor één bij de hand te nemen (of eigenlijk bij de punttang) en deze met een Dremel 1,5mm in te korten. Kost even wat tijd (10 minuten) en wat navijlen om de braampjes er af te halen maar dan is het wel 'problem solved', je hebt dan ook je Dremel eindelijk een keer gebruikt en dus niet voor niets voor je verjaardag gekregen!

    Het resultaat is de volgende:

    [​IMG]

    1 De 4mm collar voor de Dremel aktie
    2 De collar in 2,5mm uitvoering na de Dremel aktie

    Tip: Gebruik een klein punttangetje en haal hem langs een ijzer-sijper op de dremel. Probeer hem niet met een tang of bankschroef te klemmen want dan druk je hem in en is hij niet meer rond!

    Met deze kleine aanpassing zijn we nu gereed om de e620 Main frame Assembly in elkaar te zetten. Dit beschrijf ik in deel 3.....:sleepy:
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2009
  11. JohnA

    JohnA

    Lid geworden:
    24 jul 2008
    Berichten:
    130
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Ombouw Raptor 50 naar e620 -Deel 3-

    We vervolgen de bouwactiviteiten met het in elkaar zetten van de e620 Main Frame Assembly......

    Om te beginnen moeten een 3-tal onderdelen worden samengesteld die nodig zijn om de Main Frame Assembly uiteindelijk in elkaar te kunnen zetten.

    Deze drie delen zijn de volgende:

    1x Elevator Control Arm Subassembly
    2x Aileron Control Lever Subassembly (links en rechts)

    Neem de handleiding van de e620 sla deze open op pagina 6.

    Bouw Elevator Control Arm Subassembly:

    Kijk naar de exploded view van de Elevator Control Arm Subassembly alsmede de onderdelen tabel voor de Elevator Control Arm Subassembly.

    De Assembly bestaat uit een tweetal plastic delen en een 4-tal lagers, de eerder in deel 2 beschreven ingekorte collars en wat schroefjes.

    Bij de nieuw bestelde onderdelen zijn de twee plastic delen aanwezig. Ook de schroefjes en Linkage Balls zijn meegeleverd. De lagers en de collars zijn uit de Raptor 50 uitgebouwd.
    De volgende uitgebouwde onderdelen hebben we nodig:

    2x HMV740ZZ -> In de e620 handleiding is dit part HMV740ZZY geworden
    2x HMV1280 -> In de e620 handleiding is dit part HMV1280ZZY geworden
    2x BK0078 -> In de e620 handleiding is dit part BK1116 geworden maar dan nu zelf ingekort naar de gewenste 2.5mm lengte
    2x HSA3-10 Socket Screw (M3x10)
    -> In de e620 handleiding is dit part HSE3-10B geworden

    In deel 2 van de bouwbeschrijving zijn de volgende onderdelen al uitgepakt en klaargelegd:

    1x PV0554 Elevator Arm Lever
    1x PV0555 Elevator A. Arm

    Bouw nu de Elevator Control Arm Subassembly op volgens de handleiding/exploded view met de hievoor aangegeven benodigde onderdelen. Lees alles goed door en kijk waar welk onderdeel moet zitten, dan pas in elkaar zetten!

    Bouw Aileron Control Lever Subassembly (2 stuks):

    Op de eerder beschreven pagina 6 staat ook de exploded view voor de Aileron Control Lever Subassembly. Deze moet twee maal in elkaar worden gezet.

    Kijk naar de exploded view van de Aileron Control Lever Subassembly alsmede de onderdelen tabel voor de Aileron Control Lever Subassembly.

    De volgende, in deel 2 van de bouwbeschrijving, uitgebouwde Raptor 50 onderdelen zijn nodig:

    4x HMV740ZZ -> In de e620 handleiding is dit part HMV740ZZY geworden (2 voor elke Aileron Control Lever Subassembly)

    In deel 2 van de bouwbeschrijving zijn de volgende onderdelen al uitgepakt en klaargelegd:

    1x PV0556 Aileron Lever (verpakking bevat 2 stuks)

    Bouw nu de Aileron Lever Subassembly tweemaal op volgens de handleiding/exploded view met de hievoor aangegeven benodigde onderdelen. Lees alles goed door en kijk waar welk onderdeel moet zitten, dan pas in elkaar zetten!

    We zijn nu klaar om met deze drie opgebouwde onderdelen de Main Frame Assembly definitief in elkaar te zetten!

    Ga naaar pagina 5 van de e620 handleiding. Dit is het hoofdstuk Main Frame Assembly Part 1

    In deel 2 van de bouwbeschrijving zijn de volgende onderdelen al uitgepakt en klaargelegd:

    1x PV0557 Servo Tray e620
    1x PV0558 Main Frame e620

    De zojuist gebouwde onderdelen leggen we klaar, te weten:

    2x Aileron Control Lever Subassembly
    1x Elevator Control Arm Subassembly

    De volgende, in deel 2 van de bouwbeschrijving, uitgebouwde Raptor 50 onderdelen zijn nu nodig:

    2x HMV6800 Bearing (d10xD19xW5) -> In de e620 handleiding is dit part HMVZZY6800 geworden
    2x BK0081 Pin
    4x BK0036 Pulley Collar
    2x BV0035 Guide Pulley

    Leg nu 1 deel van het Main Frame Assembly vlak op de tafel en bouw deze op volgens de handleiding/exploded view met de hievoor aangegeven benodigde onderdelen. Lees alles goed door en kijk waar welk onderdeel moet zitten, dan pas in elkaar zetten!

    Als alle delen zijn geplaatst wordt het tweede deel van het Main Frame Assembly geplaatst inclusief de Servo Tray en met de 12 zelftap schroeven (meegeleverd met de Main Frame Assembly) vast gezet. Bij het Main Frame Assembly zijn ook twee inbus bouten en twee moeren meegeleverd. Deze zijn voor het vastzetten van de Tail Boom bedoeld. Schroef deze twee bouten en moeren tijdelijk losjes op hun plaats (1).

    [​IMG]

    Let op: De juiste plek waar de schroeven ingedraaid moeten worden is te herkennen aan een verlaagde plek bij het schroefgat. De diepte is bijna gelijk aan de dikte van de schroefkop.

    Plaats nu aan de buitenzijde van de Main Frame Assembly de Aileron Control Lever Subassembly (aan elke zijde 1 exemplaar). Bepaal zelf of E-CCPM op 90 of op 140 graden moet komen. Zie voor uitleg de handleiding.

    Uiteindelijk ziet het er na alles vastzetten als volgt uit:

    [​IMG]

    1 Aileron Lever (links en rechts het frame een exemplaar, rechts niet zichtbaar)
    2 Elevator Control Arm Subassembly
    3 De schroeven op de juiste plaats betekend dat ze verzonken vast zitten
    4 Aileron Lever vastgezet op positie E-CCPM op 90 graden
    5 Guide Pulley met Pulley Collar en pin (links en rechts een exemplaar)
    6 HMV6800 Bearing (2x, onderste is onder de Elevator Control Arm Subassembly zichtbaar)

    Nadat alle handelingen zijn doorlopen is het Main Frame Assembly gereed:

    [​IMG]

    In deel 4 zal de verdere bouw vervolgt worden........:sleepy:
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2009
  12. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Jeetje John, je maakt er een mooi verslag van. Ik moet je dezelfde vraag stellen als Steven, waar haal je de tijd vandaan? Ik heb in mijn loopbaan als heli brokkenpiloot ook de nodige bouwverslagen gemaakt en daar gaat heel wat tijd in zitten! Vaak nog meer als het bouwen zelf.


    Dit geld natuurlijk ook voor brandstofheli's en de daarbij behorende throttle-linkage en instellingen. ;)

    Ik ben benieuwd hoe hij je gaat bevallen en het elektro vliegen.

    Groenten en succes met bouwen!
    Tjerk ;)
     
  13. JohnA

    JohnA

    Lid geworden:
    24 jul 2008
    Berichten:
    130
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Ha die Tjerk,

    Het antwoord is simpel, hier maken we tijd voor. Mijn bijdrage aan de hobby ;)

    Wat betreft dat throttle-linkage verhaal :cool: dat probleem heb ik afgelopen weekend definitief opgelost...hij staat in delen in de hoek en komt daar ook nooit meer vandaan. Hooguit in onderdelen voor een tweede e620 en voor de Gyro + ontvanger voor dit project. Einde brandstof...helemaal klaar mee...

    John



     
  14. dirk55

    dirk55

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Arnhem
    Hallo,

    Zijn er nog vorderingen?

    Gr. Dirk
     
  15. JohnA

    JohnA

    Lid geworden:
    24 jul 2008
    Berichten:
    130
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Hoi Dirk,

    Jazeker zijn er vorderingen, hij vliegt namelijk al een week of 3.

    Heb alleen nog geen tijd kunnen maken het draadje te updaten met de laatste ombouw werkzaamheden. Dat zal als alles goed gaat deze week gaan plaatsvinden.

    John


     
  16. JohnA

    JohnA

    Lid geworden:
    24 jul 2008
    Berichten:
    130
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Voor diegene die nog een vervolg verwachten, deze zal er niet komen. De heli vliegt al enkele maanden maar heb gezien de manier van modereren binnen een aantal forums geen behoefte meer om nog een minuut tijd in het schrijven te steken.

    Mag dus een slotje op

    John

     
  17. dirk55

    dirk55

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Arnhem
    Dat is jammer,

    Ik heb hem nu zover klaar, dat er hier beschreven staat.

    Gr. Dirk
     
  18. dirver

    dirver

    Lid geworden:
    2 aug 2009
    Berichten:
    32
    Raptor 50 naar electro

    Heren,
    Ik heb een veel eenvoudigere en goedkopere manier.
    Interesse ?
    Mvg,
    Dirk
     
    prijs131 vindt dit leuk.
  19. dirk55

    dirk55

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Arnhem
    Ja zeker.

    Groeten,

    Dirk
     

Deel Deze Pagina