ombouw traxxas XO-1

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door harrishawk, 7 jan 2014.

  1. harrishawk

    harrishawk

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    310
    Locatie:
    Roeselare (BE)
    Hallo iedereen,

    Ik ben laatste jaarsstudent in de richting prof. bachelor energietechnologie. Zelf ben ik al 10 jaar met rc vliegtuigen en helikopters bezig. Maar nog nooit heb ik mij beziggehouden met RC auto's.

    Nu kreeg ik die kans om mijn eindwerk te maken over een RC auto. wat is de bedoeling, ik krijg van school een traxxas xo-1 auto en voor de rest moeten we alles nog aankopen.

    Wat is de bedoeling?? de bedoeling is dat we de motor moeten ombouwen zodat hij met GEMAK de 200km/h en meer kan bereiken. ook dat hij stabiel blijft op deze snelheid en dat de batterijen (lipo/life) zeer snel opladen. meer uitleg zal ik pas krijgen na de examens (27 januari) daarna zullen wij eraan moeten beginnen. ook hebben ze vertelt dat we hem zullen moeten versterken met titanium enzo...

    weten jullie al ideen om die snelheid te kunnen bereiken? mijn leerkracht dacht aan een 2e motor bijplaatsen.

    grtn sam
     
  2. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Dit is een grap zeker, of een Belgenmop:confused::confused::confused:
     
  3. harrishawk

    harrishawk

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    310
    Locatie:
    Roeselare (BE)
    nee geene grap :)
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
  5. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Hebben jullie dan ook een voldoende vlak stuk weg/circuit om zo'n snelheid te kunnen halen? 1 steentje en je auto gaat vliegen, en spat daarna in 1000 stukjes uiteen...
     
  6. Bart_Banaan