Ombouw Trex450XL HDE naar CCPM

  • Topicstarter Topicstarter dennis_h
  • Startdatum Startdatum
D

dennis_h

Guest
Hallo,

aangezien ik hier nieuw ben eerst maar even een kleine voorstelling.
Ik ben Dennis uit Leiderdorp, ben bijna 42 lentes jong en sinds vorig jaar de RC hobby weer eens opgepakt na een aantal auto's en een vliegtuig. Dit keer heb ik mijn zinnen gezet op Electro Heli's. Ik heb helicopters vanaf het begin al heel fascinerend gevonden, maar aangezien een oom van me vroeger niets deed dan crashen vond ik het zonde geld. Tegenwoordig echter zijn er veel hulpmiddelen om je de lucht in te krijgen en is electro een stuk sterker geworden wat mij over de streep heeft doen trekken. Wijs als ik ben (ahum), heb ik vorig jaar als eerste een tweedehands E-sky Big Lama (coax) aangeschaft met Phoenix RC Simulator erbij, gewoon om het gevoel te krijgen. Hier heb ik al heel wat lol mee gehad na de nodige crashes en blade-strikes zodat het nu tijd word voor een volgende stap.

Een maandje of twee terug heb ik in één koop en nagenoeg nieuwe complete E-sky Belt CP V2, een Trex450XL HDE, een Futaba T6EX Tx/Rx, een een hoop spares aangeschaft. Met de Belt heb ik al wat rondgehobbeld en wat praktijkervaring opgedaan met repareren, en ik denk dat het allemaal wel gaat lukken. Mijn opvatting is; als ik met de Belt goed kan vliegen moet de rest een peuleschil zijn, toch? (en de onderdelen zijn niet zo duur).

Mijn vraag echter (nu komt het): Bij de spares voor de Trex zat ook een carbon body. Deze is alleen niet voor een HDE setting, maar voor CCPM. Nu was mijn briljante idee om tijdens het vliegen (lessen) met de Belt, de Trex helemaal om te gaan bouwen tot CCPM voordat deze het luchtruim kiest. Nu wil ik van jullie graag weten wat er ruwweg dan allemaal bruikbaar is om over te zetten of zijn daar tekeningen met maatvoeringen van of zoiets. Volgens mij moet het op het eerste gezicht toch mogelijk zijn de rotorkop over te zetten (met andere swash natuurlijk) en de tail, en het onderstel alsook de aandrijving en de electronica, of heb ik dit finaal mis? Dan blijft er alleen nog maar een aantal links/rods over welke nieuw aan te schaffen zijn. Graag jullie reactie/tips.

vr.groet Dennis
 
Ik heb geen idee wat voor carbon body je hebt..

Je hebt kans, dat als je gaat ombouwen je her en der wat onderdelen van de trex v2 of sport kan gebruiken. De linkjes en veel andere delen van die twee zijn nl hetzelfde. Enige verschil tussen een sport en een v2 is de bodemplaat en motorplaat, die zijn bij de sport wat smaller dan bij de v2.

Kwestie meten en vergelijken met de reservedelen van de v2 of sport..

Niet de pro pakken trouwens, die is heel erg anders dan die andere 2
 
Ik kon zo gauw op het net geen betere foto vinden, maar volgens mij is dit hem. Zo te zien een V2 frame met Blauw Aluminium. Ik heb inderdaad al gezien dat de pro heel anders is

Foto-ZWAXSGMP-D.jpg
 
Dat is inderdaad een v2, bij de sport zit er geen lip aan de onderplaat

Maar als dat jouw set is, dan heb je volgens mij zo'n beetje alles...
Dan zou het alleen om de linkjes naar de kop gaan, en misschien de hoofdas (lengte en doorsnee)
die van de v2 en sport is 5 mm doorsnee, van de pro is 6 mm
 
En een andere swashplate heb ik al gezien. Misschien verder nog wat kleine dingetjes, maar het gaat mij hoofdzakelijk om de trex die ik al heb. het is zonde deze half te slopen om voor de rest nieuwe spullen te moeten kopen, dan komt de "oude" trex toch ook nooit meer van de grond. Als ik nu meerendeel zo over kan zetten heb ik in ieder geval een modernere versie die directer stuurt. By the way, ik heb de kop ook al nagemeten en deze is zoals je al zei 5 mm. Als dan ook de canopy op het nieuwe frame past dan is het alleen een hoop bouwwerk, en daar leer je tenslotte het meeste van. Alvast bedankt voor de tips
 
Back
Top