ombouw van brandstof naar electro

ik heb een trainer model cessna met een Magnat xl 32 brandstofmotor dez wil ik ombouwen naar electro .
nou heb ik op hobbycity gezocht naar de juiste setup en ben ik op het volgende uitgekomen een Tunigy HXT 35-42A 1450 kV weegt 132 gr met een prop van 11*5 (volgens de site geschikt tot 2 kilo)dan een regelaar 40A en een accy 2650 mAh 4S30C.
Zou dit kunnen werken of zie ik iets over het hoofd,het model weegt 1,7 kilo incl motor.


grt leon
 
Ik vlieg sinds kort een oud model Box fly 20S (1.3 meter, symmetrisch profiel) met volle tevredenheid met een 1000Kv motor (160g) op 4S A123 (vergelijkbaar met 3S lipo) en een 10 x 7 prop. Trekt 32A, weegt 1.5Kg

Ik geloof dus niet dat een motor met een dergelijk hoge Kv van 1450
EN een grotere prop
EN een extra cel nog een beschaafde stroom trekt.

Met een 9x6 prop op 3S lipo zal die Tunigy HXT 35-42A 1450 kV 30-35A trekken (vriend gebruikt vergelijkbare motor).
3S gebruiken dus of veel kleinere prop (8x6 of zo) op 4S.
 
Als het deze motor is ( Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT 35-42A 1450kv Brushless Outrunner (Eq: 2820) $24.95) ) dan niet gebruiken op 4s met de aanbevolen prop, kijk de revieus goed door, men geeft daar aan dat hij dan ruim over de opgegeven waardes heen gaat en of de motor dat goed uithoud betwijfel ik. Zoals Harold al aangeeft een kleinere prop zoals een 9x6 gebruiken of een 8x6 en je stroom goed meten zodat je zeker weet dat je aan de veilige kant van de lijn zit.
 
Back
Top