ombouw van een type 7

Discussie in 'Duikboten' gestart door raf, 1 nov 2010.

  1. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.830
    Locatie:
    As,België
    hallo

    ik ben er reeds een paar jaar mee bezig om een robbe 7C om te bouwen tot een 7D

    wat history
    duitsland heeft een paar type 7 omgebouwd en deze langer gemaakt
    er is een segment tussen gekomen met mijnen schachten
    deze boten hadden dan ook door de grotere brandstof tanks een zeer grote actie radius
    na het leggen van de mijnen deden deze boten dan gewoon dienst als torpedo duikboot
    deze boten waren een groot gedeelte succesvol

    ik heb de robbe romp dus door gezaagd en er een polyester stuk tussen gezet
    deze boot komt in dienst bij de vloot van mark daar het zijn boot is (sorry dat het zo lang duurt)
    het segment zit er reeds tussen en de wtc is haast klaar buiten de elektronica
    ik heb de wtc niet verlengt en als ook de duiktank is even groot gebleven
    daar ik denk dat de boot niet veel zwaarder gaat worden dan de originele romp
    als nog kan er steeds een stuk wtc in de boeg worden bij geplaatst als dit nodig zou blijken te zijn

    de opbouw wijkt niet af van mijn eigen type 7 dus veel vernieuwend is er niet aan

    groetjes raf en foto's volgen
     
  2. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    het ene project is nog niet echt af en het volgende wordt alweer opgestart.

    jij bent goed bezig raf.
     
  3. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.830
    Locatie:
    As,België
    hallo

    deze boot staat al een paar jaar op het rek te wachten op de afwerking
    en als ik aan de gato niet verder kan doe ik voort aan de 7F
    zo blijf ik haast wel de hele dag bezig
    nu ga ik proberen de vloed gaten aan het heck te frezen dan kunnen deze nog aan mijn boot aangepast worden

    groetjes raf
     
  4. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.830
    Locatie:
    As,België
    hallo

    zoals beloofd de foto's

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    zoals je kan zien is er een redelijkstuk tussen gezet
    de duiktank is daarom ook voor de accu's komen te liggen omdat het drijfvermogen van deze boot ook naar voor geschoven is
    deze boot krijgt ook 2 paketten van 8 cellen zodat ze compatible zijn met mijn boten
    als er dan eens wat langer gevaren moest worden kunnen we steeds de paketten uitwisselen
    na controle in de wtc blijkt er vooraan nog een stuk van een 6 cm vrije ruimte te zijn >????????????? hoe dit is ontstaan geen idee daar de wtc dezelfde lengte heeft als die van mij
    de servo voor de roeren komt bij deze boot onder de motoren te liggen zodat het probleem met dat kleine stuur stangetje hier bij deze boot geen rol gaat spelen
    bij mijn boot heb ik deze zo moeten maken dat de stuurstang kan plooien en dat slijt na een jaar nogal hardt in zodat ik steeds deze stang moet vervangen

    wordt vervolgd
     

Deel Deze Pagina