Ik ben begonnen om mijn 04 helemaal om te bouwen.
Het begon met de rotorkop, ik heb er nu een van een 4g1 is een stukje steviger naar mijn idee.
Dit heb ik gedaan omdat ik met de oude nog wel is problemen had (kop die tijdens het vliegen los ging)
Origineel:
Nieuwe van de 4G1:
Foto's zijn niet echt goed maar het verschil is redelijk zichtbaar.
Rotorkop er op en vliegen, eerste indruk was niet verkeert maar het blijft een walkera.... dus wat er toen gebeurden... crash!!
Ik wil niet gelijk de electronica de schuld geven maar het was wel een oorzaak.
Mijn motor wilden namelijk nog wel eens een vonkje geven zodat de rest fijn storing krijgt.
Ik had het idee dat dit dus gebeurden tijdens het vliegen op zo'n 20cm boven de grond.
Resultaat bladen aan gort en as nog krommer bleek later, en een persoon die niet echt vrolijk was (ik).
Na een paar dagen besloten het even goed aan te pakken, ik heb pas een DX6I gekocht voor een 450 die later nog is komt.
Dus dacht ik laat ik die maar is gaan gebruiken, ik kijken naar een borstel motor met regelaar.
Kwam er achter dat een brushless bijna net zo duur is...
En dit is dan het resultaat:
Ik moet alles nog netjes maken, wacht nog op een gyro en moet nog een as en een stukje van mijn rotorkop bestellen.

3900 kv motor van esky met een 9 tands tandwiel, een brushed regelaar voor de tail waar al een dd op zat.
Stukje frame van een king2, 20a brushless regelaar en een AR6200 ontvanger die bij de dx6i zat.
En toen nog de bladen.... nu had ik de rotor bladen van xtreme al gezien voor de esky heli's en nu verschillen de fpjes niet zo veel dus heb ik deze besteld.
Maar passen doet dat niet, nou ja dan maken we het zo dat het wel past.

In de rotorbladen zitten op maat gemaakte busjes van aluminium.
Plaatje carbon er boven op om de kop steviger te maken.

Boven en onder de bladen ook nog ringetjes gedaan van brandstofslang, ik denk dat dit niet echt handig is maar ik merk het wel.
Inmiddels heb ik de ringetjes tussen de bladen en de carbon plaat weggehaald en dat voelt al beter.

Waneer het gaat vliegen weet ik nog niet, ooit een keer dus
Er moet ook nog een andere canopy op, origineel past niet meer........
Het begon met de rotorkop, ik heb er nu een van een 4g1 is een stukje steviger naar mijn idee.
Dit heb ik gedaan omdat ik met de oude nog wel is problemen had (kop die tijdens het vliegen los ging)
Origineel:

Nieuwe van de 4G1:

Foto's zijn niet echt goed maar het verschil is redelijk zichtbaar.
Rotorkop er op en vliegen, eerste indruk was niet verkeert maar het blijft een walkera.... dus wat er toen gebeurden... crash!!
Ik wil niet gelijk de electronica de schuld geven maar het was wel een oorzaak.
Mijn motor wilden namelijk nog wel eens een vonkje geven zodat de rest fijn storing krijgt.
Ik had het idee dat dit dus gebeurden tijdens het vliegen op zo'n 20cm boven de grond.
Resultaat bladen aan gort en as nog krommer bleek later, en een persoon die niet echt vrolijk was (ik).
Na een paar dagen besloten het even goed aan te pakken, ik heb pas een DX6I gekocht voor een 450 die later nog is komt.
Dus dacht ik laat ik die maar is gaan gebruiken, ik kijken naar een borstel motor met regelaar.
Kwam er achter dat een brushless bijna net zo duur is...
En dit is dan het resultaat:
Ik moet alles nog netjes maken, wacht nog op een gyro en moet nog een as en een stukje van mijn rotorkop bestellen.

3900 kv motor van esky met een 9 tands tandwiel, een brushed regelaar voor de tail waar al een dd op zat.
Stukje frame van een king2, 20a brushless regelaar en een AR6200 ontvanger die bij de dx6i zat.
En toen nog de bladen.... nu had ik de rotor bladen van xtreme al gezien voor de esky heli's en nu verschillen de fpjes niet zo veel dus heb ik deze besteld.
Maar passen doet dat niet, nou ja dan maken we het zo dat het wel past.

In de rotorbladen zitten op maat gemaakte busjes van aluminium.
Plaatje carbon er boven op om de kop steviger te maken.

Boven en onder de bladen ook nog ringetjes gedaan van brandstofslang, ik denk dat dit niet echt handig is maar ik merk het wel.
Inmiddels heb ik de ringetjes tussen de bladen en de carbon plaat weggehaald en dat voelt al beter.

Waneer het gaat vliegen weet ik nog niet, ooit een keer dus

Er moet ook nog een andere canopy op, origineel past niet meer........