Piccolo V2 met Razor 350 – PHX 10 G 310 t.o.v. RAZOR 350 : Omdat de BEC van het piccoboard een beetje zwak is, heb ik van de ombouw geprofiteerd om de BEC van het piccoboard te omzeilen en de servo’s + ontvanger te voeden uit de Bec van de PHX 10. Hier mijn aansluitschema : (hopelijk een beetje duidelijk) :? De twee servokabels van het mixerbord brengen normaal de 5V voeding naar de ontvanger. Van deze twee kabels wordt de rode draad uit de stekker gehaald en geïsoleerd. Op de het kanaal van de hoofdmotor komt een Y-kabel waarin de stekker van de PHX 10 en de stekker (met afgekoppelde + pool) van het mixerbord zit. De ontvanger en de servo’s krijgen nu spanning via de PHX 10. De stekker van de staartmotor blijft zitten maar ook met de + pool afgekoppeld. Y-kabel : Opbouw Razor 350 en PHX 10 : Op deze manier staan de ontvanger en regelaar wel ver genoeg uit elkaar. Plaatsing en aansluitingen piccoboard : De batterij eraan en……… Yes, het werkt. :lol: Het motorvermogen is nu veel beter en gevoelliger te regelen dan met de G 310 wat resulteerd in een beter hoverpunt. In mijn ogen dus een geslaagd project.
8O rpm/v 4200. beetje erg overkill voor een piccolo. zal wel letterlijk een raket worden als je ff volgas geeft. wat je dan ook kan doen is je bladen verkleinen zodat de lift wat minder word,hogere headspeed nodig waardoor hij ook weer stabieler word. deze cut word veel gebruikt bij de piccolo.
@Dirk W: mooi verslag! Wat is dat voor stekker die je aan je lipo hebt zitten? Ik gebruik gewoon BEC stekkertjes maar vind dit er eigenlijk een stuk beter uitzien.
Of op 2s gaan vliegen. Dan heb je met de razor 350 power plenty. Maar 3s is is ook leuk hoor. zie m'n omgebouwde skywatcher met een razor 350 en 3s lipo: Skywatcher-Brushless.wmv Het voordeel met zoveel power, is dat je je heli ook lekker zwaar kunt maken. Dan vliegt die buiten een stuk beter en stabieler.
@ Crash-Expert Ik heb inderdaad wel (te) veel power 8) maar het is wel de bedoeling dat ik met 2S lipo ga vliegen (zijn onderweg) en het 8t tandwiel zorgt ook al voor wat vertraging. Ik moet wel mijn bladen strak aandraaien om verdraaien bij accelleratie te voorkomen. In ieder geval bedankt voor de tip Misschien dat ik mijn eerste setje bladen wel eens aanpas, de tippen waren toch al niet meer om aan te zien. @ Stevenserver De stekkers die ik gebruik zijn 2 mm. goudkontakt. (10 A.) Hier zit normaal een plastik houdertje bij maar dat gebruik ik niet. Gewoon isoleren met krimpkous. Deze zitten trouwens ook op mijn motor. Je kan ze eventueel hier vinden : http://www.handlaunchglider.de/catalog/index.php?cPath=88&osCsid=f8ad66d717d8c99924e7bf2d42f7e352
Maar wat heb je hier gedaan dan? Dat rooie ding ziet er erg stekkerig uit, of heb je twee krimpkousjes ergens anders op gelijmd?
Hallo, Ik heb mijn picco inmiddels ook voorzien van een razor 350+ phx-10. Vliegt best oke, alleen één probleem. Als mijn nimh pakketje leeg begint te raken, moet ik steeds méér gas op de staart geven om hem recht te houden. Vervolgens gooit de phx, waarschijnlijk omdat ie onder de 5V komt, de motor uit. Oftewel, weer een onnodige crash. Hoe kan ik dit voorkomen?(totdat ik 3s lipo heb met een lipo-save) Heb ook al "soft-cutt off" uitgeprobeerd, maar dan gaat alleen de hoofd-motor zachter en de staart niet(want die zit nog op het mixerboard) ook dan is een crash onvermijdelijk, omdat ie dan gaat rondtollen. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast dank, groeten Cas
Hoi Cas Dit probleem zal je met NiMh batterijen niet kunnen vermijden.:cry: De regelaar staat bij mij ook op "soft cut off" (beste keuze, anders valt je heli uit de lucht bij een te lege batterij), hierdoor gaat de motor bij een te lage spanning langzaam trager draaien. Het picoboard weet niet dat de regelaar gas terug neemt en blijft de staartmotor normaal aansturen. En daarom begint je staart weg te draaien als je batterij leeg is. :idea: ik vlieg nu met 2S1P 910mAh en daar kan ik toch ongeveer 15 min. op hoveren. 3s lipo is wat teveel van het goede vooral voor je staartmotor, op 2s lipo heb je nog steeds power in overvloed . Normaal gaat de liposave branden voordat je regelaar gas terugneemt zodat je hiervan geen last hebt, met NiMh vlieg je de batterij wel te ver leeg waardoor je dit effect krijgt. Volgende keer dus stoppen zodra je staart begint weg te draaien en niet weer opnieuw proberen of 2s lipo met liposave kopen. Groeten, Dirk
Dit is zeker goed, maar ik had eerst een 3s lipo gekocht. Achteraf heb ik dan maar 2s lipo's gekocht. De 3s zal ik nu gebruiken voor mijn JAS 39 Gripen parkjet (in aanbouw)
Tja, Nu wordt een lipo voor mij ook interessant, aangezien ik de laatste tijd best veel gevlogen heb(en geleerd) en de accu's gaan toch wel snel leeg. Voorheen nooit last van, want dan had ik allang een vette crash te pakken. Nu blijven zelfs de pootjes nog vaak heel. :lol: Maar met die razor is het echt leuk geworden, genoeg power, maar niet zo lang. En je wil steeds meer, hooveren in de huiskamer...........daar sluit ik mijn flightpack niet meer voor aan. haha Maar als je van nimh overstapt op lipo, wordt met een 2s je heli aardig lichter?! (+/- 40 gram, zou ik denken). Is dit niet vervelend voor de stabiliteit, Dirk? Dit zou ik niet graag willen, zelfs liever een zwaardere accu. Kun je ook nog met een zuchtje wind buiten vliegen Zijn er ook 2s lipo's met een hoog mah, die ook ongeveer 100 gram zijn? Of krijg je dan 2s2p toestanden? Groente Cas, :lol:
Hee Bij mijn site staat er ok wat van het ombouwen over brushless.Beetje het zelfde als dit verslag. www.piccolo.tk
@cas: Ik heb 1800 mAh lipos op standaard elektronica, is even zwaar als standaard accu Hij vliegt gewoon goed en is 80 gram. ik heb hem gekocht bij www.rchobby-online.nl
8O dit is gewoon een copie van mijn ombouwverslag in dit draadje Site is wel mooi in elkaar gestoken :wink: