ombouw verslag paracopter

ik heb een paracopter die ik ga ombouwen naar 2.4 GhZ.

hier zijn wat foto's.

de doos;

Foto-T4SVJCPX.jpg

inhoud nog gedeeltelijk in plastic;
Foto-MNHXHGGS.jpg

beetje een beeld v/d paracopter zonder chute;
Foto-TPVDM4CP.jpg

alles bijelkaar excl. zender;
Foto-UFLAJYPC.jpg

wat ga ik doen:

nieuwe regelaar erin doen, nieuwe servo erin en daarna kan hij vliegen:D

standaard setup weet ik niet.

want hij maakte geen contact met de zender door een eenvoudige reden: de para is 27.145 MhZ en de zender 40MhZ:(

maar ik heb de standaard servo eruit gehaald en een nieuwe erin gedaan met een nieuwe brushed regelaar, dus kan ik die nu op mijn eigen zender aansluiten en programeren. deze paracopter komt bij speedtoysmodelbouw vandaan.

zeer leuk dingetje!

Viktor is even langs geweest hier om de accu,s te solderen en gelijk eventjes zijn ''paracopter'' bekeken. Er is veel ruimte in zijn rompje, alleen vraag ik me af hoe hij zal vliegen met deze 2s.
3S heeft best wat power hebben we gemerkt, alleen zal de borstel motor dit niet leuk vinden en bovendien niet lang volhouden.
3S past wel in het het rompje mits het niet boven de 1300 mah uit komt. 1300 mah moet al een klijne modificatie worden gedaan om hem passend te maken. Maar echt een zeer leuk dingetje voor het geld!.

Nu nog zien of het ook goed vliegt........

:D

heb net de 2de accu van nieuwe connectoren voorzien, getest en super doet hij het. wat een vermogen:D:cool:. maandag of dinsdag even kijken of die wil vliegen;)

vandaag 2 test vluchtjes gemaakt wou er nog een doen dus ik geef vol gas en laat los vliegt weg en crash paar stangetjes los, beetje lijm ertussen dan zal die het wel weer doen

hier 3 foto's:
Foto-FTMDGCY4.jpg

Foto-7J4JR3AJ.jpg

Foto-PYILMK7M.jpg

nop,

kdenk dat ik de verkeerde accu had meegenomen want ik had er een opgeladen en 1 niet en heb ik de niet opgeladen accu meegenomen;).

maarja schade is gerepareerd:D

pfff weg stof;),

ik heb een vraag: de chute stuurt heeel moeizaam. ik denk dat ie door de wind terug veert. nu de vraag: waar kan ik een sevo armpje van circa 6.2 cm bestellen/kopen???

graag hoor ik.

gr. viktor

waarvan? ik heb geen kunstof wel hout maar dat is niet stevig genoeg. er komt namelijk erg veel druk op. iemand een idee?

pfff weg stof;),

ik heb een vraag: de chute stuurt heeel moeizaam. ik denk dat ie door de wind terug veert. nu de vraag: waar kan ik een sevo armpje van circa 6.2 cm bestellen/kopen???

graag hoor ik.

gr. viktor

voor die lengte zal ik een stukje triplex nemen van 3mm en daar aan de onderkant en bovenkant glasmat leggen dit kun je doen met verwarmde epoxy aan op het hout smeren en dan glasmat er op en dan een laagje huishoudfolie (geen vouwen!) en dan tussen de bankschroef tussen twee rechte plaatjes. de servo moet je trouwens wel met een vierpuntenbevestiging maken met moertjes.

je krijgt een beetje dit idee:

3D Alu-Servohebel 38 mm, 4 Stk | Alu Servohebel | Zubehör

veel succes met bouwen ;-)

wie heeft er een brushed motortje voor deze paracopter? hij is van mij kaduuk.

of heeft iemand nog een paracopter van gold rosita liggen die kapot is waarvan ik eventueel het motortje vanaf kan halen?

Waarom niet gewoon brushless maken?! Je koopt tegenwoordig voor bijna niks een motor met regelaar borstelloos. Erg sterk en duurzaam. Bovendien nauwelijks aan slijtage onderhevig..

dat weet ik alleen kan ik nergens dezelfde afmetingen van het motortje vinden. en dat moet ik wel hebben want er zit een soort houdertje om de motor en die verbindt de moter en de vertraging...:(:mad:

en als ik de vertraging weg haal dan zit de prop veel te laag:rolleyes:

met vriendelijke groet
viktor van de beek

Back