Ombouwen FlyCamOne III V-Eyes voor gebruik op ander systemen ( composite video out)

Mogelijk al op dit forum elders te vinden, maar dan nog maar eens :
Ik had van een forum lid de flycam one III met zend en ontvangstmodule overgenomen. Ik was op de hoogte van de zeer matige kwaliteit, maar er was ook de v-eyes bij en dat interesseerde me wel. En de prijs was hoog interessant , omdat in de ad stond dat hij de zaak niet aan de praat kreeg.

Nu dat lukte bij mij wel, maar de kwaliteit was nog bedroevender als ik verwacht had.
bovendien waren de bewegingen van de camera zo houterig dat er absoluut niks mee te doen was. De zaak opengegooid en helemaal naar de filistijnen geholpen.

Bleef dus over; de prijzige ( bij nieuw aankoop) v-eyes hier te zien met de ontvangstmodule

full

de aansluiting is een soort van mini usb in een andere vorm :

full

Totaal niet aan te sluiten op een ander systeem.

Ik had de isolatie van de kabel ontbloot om eens te kijken naar de kleurcodes, maar die kwamen niet overeen met de gekende ( geel voor composite niet te vinden) Bovendien liepen er verdikke veel kabeltjes door, omdat v-eyes ook een soort head movement gyro in de bril heeft gemonteerd om de camerabeweging aan te sturen ( zoals ik zei houterig)

Even overwogen om de zaak terug van de hand te doen, want de camera en zendmodule had ik al waardeloos gemaakt.

Maar nieuwsgierigheid en ondernemingszin haalde het en de zaak maar opengedraaid

Ik kwam dit tegen : ( foto van web , geen gemaakt tijdens conversie, maar na opzoeking aan de hand van de opdruk vond ik deze en nu voor illustratie van dit draadje)

full

De printplaat bovenaan is de headmovement gyro en daar zaten ook de meeste draden aan. Voor toekomstig gebruik niet meer nodig dus netjes afgemonteerd. ( gegadigden mogen zich melden : verzendkosten uiteraard voor de kandidaat)

Op de mainchip stond de opdruk "techwell tw8816" en op die manier kwam ik het mainboard op het spoor:

full

full

Maar wat is wat nu ? Nog steeds geen kleurcodes.

Maar na identificatie kan je vlug de infobrochure vinden van de fabrikant
namelijk hier.

En de adaptatie was ook al eerder door een FPV-er gedaan
Sroll hier tot het hoofdstuk :FCO Videobrille

Op de foto hieronder van links naar rechts dan de juiste ingangen :

Rood : 5 volt input
Zwart : Power ground

Rood :Analoog ground( neem samen met geluid als je dit wenst)
Zwart: composiet video in

full

Na alles mooi solderen in de bril heb ik deze uitgangen: geel voor video, wit voor geluid ( mono, maar kan ook stereo met een rca stekker meer) en power.
Voor de power input heb ik een voltage down( naar 5 volt) regulator gezet zodat ik 3 cel lipo's kan gebruiken, waar ook mijn ontvanger op werkt.

full

Het uiteindelijke eindresultaat, nadat de brilarmen ook vervangen zijn door een skibrilelastiek ( sluit beter aan) :

full

En het mag gezegd : de kwaliteit van de bril is zeer goed !!!!! En je kan hem ook gebruiken voor andere toepassingen zoals playstation, of lekker egoïstisch een film bekijken in je eentje.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back