Hallo heren EDF piloten.
Omdat ik zelf (helaas) nog weinig kaas gegeten heb van EDF/impeller toestellen heb ik een vraagje aan de ervaren piloten op dit Forum.
Ik vraag me af hoe een Alpha Jet Red Bull toestel stiller in geluid te krijgen.
Ik heb van You Tube filmpjes gezien dat men bijvoorbeeld een 10 blads fan erin zet om zo het impeller geluid te reduceren.
Dat kost wel veel meer stroom maar in mijn situatie vind ik het dat wel waard.
Maar mijn hamvraag is deze: is het mogelijk om de stock Fan unit van een Alpha Jet Red Bull zo om te bouwen naar een 10 blads fan?? ( de impeller is 65mm )
En waar zou ik dan moeten zoeken/kijken om de onderdelen te halen bij welke webshop?
Ik hoop zo dat er iemand van jullie al bouwervaring heeft met wat ik vraag.
Ik wil zo graag met een impeller vliegen maar de vlieglocatie verlangt echt dat het toestel minder lawaaiig overkomt.(ondanks dat ik het wel een heel vet en mooi geluid vind)
Heeft iemand van jullie dit advies voor mij?
Ik hoor het graag.
Alvast heel erg bedankt.
Vr Gr D
Omdat ik zelf (helaas) nog weinig kaas gegeten heb van EDF/impeller toestellen heb ik een vraagje aan de ervaren piloten op dit Forum.
Ik vraag me af hoe een Alpha Jet Red Bull toestel stiller in geluid te krijgen.
Ik heb van You Tube filmpjes gezien dat men bijvoorbeeld een 10 blads fan erin zet om zo het impeller geluid te reduceren.
Dat kost wel veel meer stroom maar in mijn situatie vind ik het dat wel waard.
Maar mijn hamvraag is deze: is het mogelijk om de stock Fan unit van een Alpha Jet Red Bull zo om te bouwen naar een 10 blads fan?? ( de impeller is 65mm )
En waar zou ik dan moeten zoeken/kijken om de onderdelen te halen bij welke webshop?
Ik hoop zo dat er iemand van jullie al bouwervaring heeft met wat ik vraag.
Ik wil zo graag met een impeller vliegen maar de vlieglocatie verlangt echt dat het toestel minder lawaaiig overkomt.(ondanks dat ik het wel een heel vet en mooi geluid vind)
Heeft iemand van jullie dit advies voor mij?
Ik hoor het graag.
Alvast heel erg bedankt.
Vr Gr D