Ombouwen OS 50SX-H naar Hyper

Hallo,

Ik ben pas in het bezit van een 2e hands raptor 50 v2 en deze heeft een OS 50SX-H motor. Bij deze set heb ik ook een dezelfde 2e motor gekregen (los in onderdelen) maar deze heeft een beschadigde kop , zuiger en zuigervoering. Na een beetje info verkregen en opgezocht te hebben kwam ik tot de ontdekking dat het enige verschil in de hyper kop en de carburateur zit. En dat verschil geeft 0,1 PK meer vermogen. Maar scheelt ook in de prijs.
Mijn vraag is nu : heb ik dit goed gezien of niet. En zo ja, heeft iemand ervaring ermee en is dit verschil het wel waard.

Groeten,

Kees

Zo lang die motor het nog (goed) doet zou ik hem gewoon houden, reviseren zou ik hem echter niet meer, dan kocht ik mooi de Hyper als ik jou was, of een RedLine .53

Ik dacht te herinneren dat de Hyper zijn vermogenscurve wat beter heeft. Als ik jou was zou ik nog even wachten met deze reviseren. Het klinkt alsof je ook beter een zuigerveer erbij kan kopen. Verder ook je achterlager dubbelchecken, als hier zooi in zit loopt je verse motor alsnog in de soep.

Alleen de carb is 1 mm groter qua diameter. En de kop is groter van oppervlak.
Zelf heb ik pas een hyper voorzien van een nieuwe zuiger/zuigerveer/lagers en de cilinderbus gehoond. Maar dit is bijna net zo duur als een nieuwe motor kopen.

Ik heb de prijzen ook een beetje overal aan het vergelijken geweest en idd, je zit al gauw op een 100 euro en een nieuwe hyper koop je voor een 150 euro. Maar voor die 0,1 pk extra vind ik het een hoop geld. Eerst maar proberen om die OS 50SX-h op te vliegen. Dan koop ik daarna ooit wel een keer een hele hyper.

Kwam van de week tot de ontdekking dat er al een hyper carburateur op zit. De 60L. Wel handig als je dat weet voor de afstelling.

Back