ombouwen standaard gloeiplug naar turbo kop robitronic 4.6 motor

vraagje, ik heb een robitronic protos v2 met standaard robitronic motor.
in deze motor zit standaard een gewone gloeiplug, maar omdat ik nog wat turbo pluggen leggen had heb ik er een turboplug kop op gezet, die ze gewoon van robitronic zelf verkopen. maar met de kop/plaat wil de motor niet goed lopen, ik heb al behoorlijk aan de afstelling geklooid en laten klooien maar hij wil maar heel belabberd lopen, de kopspeling is 0,6-0,7 mm dus dat lijkt mij goed
kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe of wat er aan de hand is?

Komen je pluggen ook overeen met wat er aanbevolen wordt? Zijn ze niet te koud of te warm?

ik kan het zo snel niet vinden op het internet, ik heb even een mailtje naar robitronic gedaan daarover, bedankt voor je hulp

Welke pluggen gebruik je nu eigenlijk? Wellicht heb je via het forum sneller antwoord dan je van Robitronic krijgt. En de koelkop die je erop hebt gezet, van welke motor is die afkomstig?

NB: Op de Robitronic site is volgens mij ook een forum waar je je vraag kan posten.

Kijk, welke plug gebruikte je normaal in je motor met een normale plug? Zal wel een 4 of een 5 geweest zijn?

Ik kan het allemaal niet zo goed volgen, ene moment heb je het over een koelkop met een turbo verbrandingskamer, andere moment gebruik je de normale koelkop weer....als je met afstellen net zo warrig bent als met de zaken beschrijven zal dat je problemen wel veroorzaken.

Op een Axial 4.6cc heb ik altijd met een Rossi R5 (zelfde als een HPI R5) gereden en dat werkt heel goed. Deze motor is overigens makkelijk en goed af te stellen, dus zet je motor even terug in de fabrieksinstelling (kijk ervoor in de handleiding) en begin vanaf dat punt opnieuw af te stellen.

Als je dan een OS pakt moet je de P5 of P6 hebben vrees ik, van andere merken ook een 5 omdat die overeen komen met de R5 wat je normaal draaide.

Met die P3 moet hij gewoon goed kunnen lopen.Of het moet de eerste motor zijn die er niet mee wilt werken(wat me sterk lijkt).
Omdat je de kop vervangen hebt moet je maar is goed controleren of de afdichting nog wel goed is.

heb je alle koppakkingen wel omgezet. Mij is overkomen dat ik er een afgehaald had maar er bleek er nog een te zitten.

Back