ombouwen van academy buggy naar truck

• Topicstarter Topicstarter modelbouwer
  • Startdatum Startdatum
M

modelbouwer

Guest
ey mensen
ik heb hier al zo een 2 jaar een academy neo griffen staan , 2wd , olie dempers enz
en ik zal een academy monster hummer staan en dacht : mechien kunnen die banden wel op mijn auto , want die hummer is ook 2wd
dus ik liep naar de balie en ze zijden van wel , dus heb ze gekocht ( 4 stuks banden met velg voor 30 euro ) het zijn monster truck banden
na ik heb geprobeert om erop te zetten maar het lukt niet , moet ik iets erbij kopen ??
of zo , ik weet het niet . maar ik weet dat ie met die banden een echte truck word

dankje iedegeval voor het kijken of info

doei

ey
nee dat niet , want voor zit dat NIET , maar die asjes komen wel door het wiel maar zijn te klein ??
die staafjes die door je wiel steekt ?
wat moet ik nu doen ? langere kopen ??
zoja waar kan ik het kopen

doei

Kan je iets duidelijker zijn wat past er niet waar past het niet?

en heb je misschien een foto voor meer duidelijkheid?

Als het goed is moeten de wielen achter gewoon passen. Voor kan het idd wel is iets anders zijn hier zitten vaak lagers in de velgen en soms niet verschilt per auto. plaats even een foto van de oude velg, nieuwe velg en de as waar het op moet komen.

het chassis van jou griffin is niet hetzelfde als dat van die monster hummer.
voor die hummer in namelijk het chassis gebruikt van de roadrunner.

maar mis kun je die asjes bij een modelbouwwinkel halen.
moet je de oude meenemen en laten zien misschien zijn er van een ander merk ofzo die passen.

maar, geven die banden niet een te grote weerstand op je assen en je aandrijving, want dan draait alles krom of stuk. weet je zeker dat je aandrijving het aan kan, die grotere banden geven meer weerstand !!, ik heb ook ooit een (toen ik net begon met RC) mijn monster banden op mijn 1:10 auto gezet, het ziet er prachtig uit, maar ik kon wel meteen 2 nieuwe ball differentieelen kopen.

Groet Robo

tja een ball diff wil dan wel eens hard slijten

voor zover ik kun je verschillende maten wielen wel rijden, je moet dan wel je overbrenging aanpassen, omdat grotere diameter wielen een langere overbrenging geven

voorbeeld met mijn tg10 brandstof, dat is een 1:10 wagen met dus 65mm diameter wielen, er is op dat chassis ook een mini cooper kap te krijgen die 1:8 is, de wielen die daarbij horen zijn een kleine 1:8 maat (echte mini heeft ook kleine wielen).
vergelijk je deze met elkaar op snelheid is de mini wat sneller terwijl de spur/pionion combinatie exact hetzelfde is.

uiteraard zijn hier grenzen aan, ik zou geen 7.5 inch banden op je 1:10 leggen :D

Back