Ombouwen voor schaalvliegen met KDS450?

Hallo Heli-vliegers,

Ik heb dus een KDS450, en een bekend probleem hiervan is dat er eigenlijk geen enkele 450 size romp past (mocht dat wel zo zijn zeg het dan, dat scheelt werk).
Dus ik had het misschien waanzinnige idee, om gewoon de kop en staartbuis met staartconstructie van de KDS te pakken en dan een frame van bijvoorbeeld een T450sev2 te pakken en daar de boel in te zetten, zodat je een more common constructie hebt met een hogere staart en een andere gyro plaatsing.
Dan neem ik dus het frame van de t450 met de tandwielen en de snaar, en dan schuif ik de spullen van de KDS erop, dat lijkt mij te passen, maar gaat het werken?
En heeft het kans van slagen?
Ik sta ook open voor rompen die wél gewoon passen, want dat is gewoon het makkelijkst.

bij voorbaat dank.

die passen dus allemaal niet.

De KDS-450S zit de staart buis ONDER het tandwiel op de hoofdas. Bij de nieuwere modellen en cloonen zit deze via een overbrenging daarboven. Tevens heeft hij een bochel waar de gyro op moet.Al met al, past niet.

Ik ben bang dat je een ander frame zult moeten bestellen en al je electronica over zal moeten plaatsen. Dit heb ik gedaan met een frame van de HK-450 zodat deze in een airwolf romp paste

kijk eens hoe hoog de staart zit op een MD500 en hoe laag deze zit op het 450S(V) frame, dat gaat nooit passen. Dan zit je met de swashplate door het dak heen en heb je last van die bochel waar de gyro op moet.

Erwin(weet zijn nick ff niet, maar hij zit ook op het MBF), heeft de militaire versie van de MD500(van KDS) om zijn 450S gekregen! Dus moet toch passen denk ik dan...

ff off topic... zelf vindt ik zo'n mini titan E325 met een AH-1W Super Cobra body wel heel erg gaaf! Er zit bij de body kid een verlengstuk om de tail rotor te verhogen ;-)

http://www.thundertiger.de/e325rtf0.html

[URL="
1[/URL]
[URL="
2[/URL]
[URL="
3[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoop dan maar op een reactie van die 'nick'.
Maar even zonder een discussie over of er rompen zijn die passen of niet, wat vinden jullie van het idee dat ik had.
Denk je dat dat kan werken?

Idee is goed hoor. Dan moet je het frame hebben, andere tandwielen+aandrijving voor de tailrotor en een kortere belt. Dan moet het lukken...

Dus je denkt wel, dat de staartbuis enzo er gewoon in gaat passen?

edit:
en kan iemand vertellen waaruit dat wat ik wil kopen uit bestaat.
want als je het los wilt kopen is alles in heel veel kleine stukken verdeeld.
zo is het frame en de batteryplate en alles los.
Dus uit welke onderdelen bestaan de onderdelen die ik daarvoor wil gebruiken?

Laatst bewerkt:
Aloha heren...................hier ben ik!!!!!!!
Supergroovert......................ha ha ha ha ha.
Tjemig, Japie22.............waarom zou je dat nou willen doen?
Zonde van je centen man.
Ik heb zo'n Hughes MD500 schaalromp voor mijn KDS450 S (SV past trouwens ook hoor, want is het hetzelfde frame) en kan jullie volmondig zeggen dat het PAST.
Ik las dat dan de Swash Plate door het dak van de schaalromp zou komen..............
Is dat echt zo???
De Swash Plate van mijn heli zit op dezelfde hoogte als de bovenste zijde van de schaalromp.(sorry, weet niet hoe ik hier foto's moet plaatsen)
Dus als je naar de zijkant van mijn schaalromp kijikt en dan naar de bovenkant(waar die pijl op de romp zit) dan loopt de bovenkant van de romp (dus het hoogste gedeelte) evenwijdig met de Swashplate.
Hoop dat ik het duidelijk genoeg uitleg.
Wel moet ik erbij zeggen, dat de hoogste steuntjes nodig waren om het Frame van de KDS450S in te kunnen bouwen in de schaalromp.
Hierbij kwam ik wel tegen dat het steuntje achteraan dan niet te monteren valt.
Komt gewoonweg omdat er geen ruimte meer over is om slag te kunnen maken met een schroevendraaier om de bouten te kunnen aandraaien.
Maar...........aan de achterzijde zit de staart ook vast aan de schaalromp.
Dus ik heb het frame nu op 2 punten vastzitten van de 3 bestaande punten.
En dat volstaat!
Ik heb inmiddels al wel krap 100 vluchten gemaakt met deze heli.Alles blijft goed zitten en kan ook best wel snelle vluchtjes aan.Ondanks dat zo'n schaalromp heli daar niet echt voor bedoelt is lijkt mij.
Twee minpunten voor mij zijn:
Met nastellen van zaken aan de heli moet het Frame eruit.Lastig en tijdrovend.
En vliegen met de gedachte in het achterhoofd dat mocht er iest spontaan uitvallen tijdens een vlucht (wie heeft het niet meegemaakt?)(servo op de swash kapot/rudder servo die het begeeft) dat de heli dan wel behoorlijk aan barrels is denk ik.
Maar............moet volmondig zeggen dat ik nog nooit zo'n mooie heli heb gehad.
Voorheen stonden omstanders wel even te kijken en fietsten dan na een minuutje door als ik aan het vliegen was met een 'kale' heli.
Maar tegenwoordig staat er gewoon een man of 8 lang te kijken naar deze schaalromp als ik aan het vliegen ben.
Moet wel bekennen dat ik er kort na een 'kale' KDS450 bij heb gehaald.
Die gebruik ik voor het vlotte jankwerk.
Nee, kan geen 3D vliegen...........maar stall turns en snoeihard de bochten door dat lukt me wel.
Dat zou ik dus niet willen uitproberen met de schaalromp heli.
Affijn...........hoop dat ik nuttige info heb kunnen geven.
Al met al...............het gaat dus wel hoor een KDS450S inbouwen in een schaalromp.
Ondanks het bultje op de rug van het frame..........hi hi hi hi hi hi
Let wel!! Ik praat nu over een specifieke schaalromp van het merk KDS.
Ik heb geen ervaring met schaalrompen van andere merken die zijn bestemd voor een Trex450 of andere klonen met een Frame zonder Bultje..............
Vr GR Erwin

Hallo Erwin,

Ha, dat klinkt goed, de schaalrompen van KDS zien er mijn inziens niet erg gedetailleerd uit. Maar ik heb ze nog nooit echt gezien, dus zou ik je willen vragen wat jij vind.
Daarnaast is de keuze zeer beperkt, de MD500 army is nog wel aardig mooi.
RC Aerodyne - Ultra-Realistic Radio Control Models & Hobby Accessories
deze romp heeft KDS bijvoorbeeld niet.
En om nou het even uit te proberen, daar is hij mij te duur voor.

Ik zou inderdaad graag een foto zien, hoe moet dat hier ik zal even kijken of ik het uit kan leggen:
--> ga naar Imageshack.us
--> Upload je foto
--> zet de link naar je foto's tussen de tekens

de foto zou nu moeten verschijnen.
Als je de foto's opload staan er volgens mij twee links.
Probeer gewoon wat...
;)
ik zou het erg waarderen als je wat foto's plaatst!

bij voorbaat dank

Hoi Japie22....
Wat een gafe romp zeg die van die link die jij gaf.
Zo op het oog zou het moeten passen.
Want de contouren lijken gelijk te zijn met een MD500.
Wat je mischien even beter kunt doen is mij een pb sturen.
Ik verduidelijk je dan wel even wat.
Vr GR Erwin.

Hallo Erwin,

ik heb je even een berichtje gestuurd :)
Daarnaast is de keuze voor 450 naar mijn smaak behoorlijk beperkt, op verschillende sites zie je bijvoorbeeld 4 pagina's vol met 450 size scale fuselages maar het zijn maar 3 á 4 verschillende modellen.
De ec-135 die ik in de link aangaf vind ik erg mooi.
Zijn er nog andere sites waar ze ook originele rompen hebben, naast de ec-135, de MD500, de airwolf en nog wat andere standaard dingen....
Ik weet niet of ze er in 450 size überhaupt zijn, maar als ze er zijn zou iemand mij dan ergens een linkje van kunnen geven.

bij voorbaat dank,

Ik heb sinds kort mijn kds450s in een MD500 schaalromp van kds zitten.
En het past gewoon. Heb alleen de uitsparing voor de swash iets uit moeten dremelen en de battery plate zit op het houten frame vast:

2m4alfk.jpg

29lo70n.jpg

Back