Ombouwproject: nikko heli naar rc prop. car

Aangezien het vliegen niet voor mij was weggelegd, heb ik maar het volgende gedaan met mijn (gewonnen met een tv wedstrijd) nikko skywatcher omgebouwd tot een propeller aangedreven autotje
Eerst wat foto's van hoever ik sta na ongeveer 9 werkuren:

afb12678.jpg

ty-wrap rond de batt. is maar tijdelijk, om een idee te krijgen van de indeling.De 2 printplaten moeten er nog bij, dat zal rechtopstaand tussen batterij en servo zijn.
afb12679.jpg

IMG00013.JPG

IMG00014.JPG

IMG00024.JPG

Het is de bedoeling om met alleen maar stukken die ik thuis had liggen een autotje te maken (rc natuurlijk)

wat ik al had van de skywatcher:
- hoofdmotor, waar ik de staartrotor op gezet heb
- de mini servo
- de electronica voor motor en stuur
- de accu's

wat ik nog liggen had:
- stukken printplaat (draagarmen 1.5mm, onderplaat 2mm)
- alu fussee's
- schroefjes en staafjes....ed.
- veel tijd :lol:

wat nog moet gebeuren:
- printplaten erbij zetten
- wielen eronder
- achteras erop
- alles weer aan elkaar solderen

Zo dat was het, nu ga ik achter mijn nieuwe banden voor mijn savage en dan doe ik verder

grtzzz nitro

haha, echt lache :D

ik zou het eindresultaat op de foto zetten en naar nikko sturen met de boodschap 'deze doet het wel'

haha!

haha lachen!
Je zou er ook zo'n moerasboot van kunnen maken :mrgreen:

Ik en erwin zijn nu bezig er een 3 kanaals vliegtuigje van te maken :lol:

kheb nu nog een uurtje voor ik moet gaan werken en ga eens gaan kijken achter bandjes en achteras....

more to come

@Nitro

Je had ook aan de wedstrijd van satoer mee kunnen doen had je misschien een auto gewonnen ;)

Mark

ik kan toch nog altijd mee doen???

Als hij rijd, ga ik wel filmpje maken.

Heb juist bandjes gevonden van een statische auto, ze passen juist op de fussee's.

Ik ga er morgen een nageltje doorsteken en kijken als het een beetje goed loopt.

Dan nog iets zoeken om de achterbanden + as op het chassis te bevestigen.

En als laatste nog het printplaatje er weer opzetten en alles aan elkaar solderen.

Als het goed gaat heb ik het af voor nieuwjaar.

groetjes nitro

(ps.: Satoer, is dat geen idee voor een wedstryd, je skywatcher ombouwen tot ..... en dan de forummers laten beslissen wie de prijs krijgt?)
:lol:

weet iemand hoe ik da achteras op het chassis kan bevestigen?

de voorwielen heb ik nu even met een nageltje door de fussee's gestoken maar dat is ook niet goed....

iemand ideeën?

grtzzz nitro

Neem een blokje hout, maar er een gat in waar je een kogellager in kan lijmen. maak 2 van die blokken en schroev of lijm deze vast op de print. As er door en klaar :)

Goed idee, maar kogellagers komen er niet in, is maar gewoon basis é
Ik denk dat ik het zo ga doen, nog maar eens ons hoofd erop gaan breken :lol:

misschien isie vanavond af :)
dan hebben jullie morgen foto's

groetjes nitro

klein stukje 1,5 mm metaal zo buigen dat asje eronderdoor kan en dan vastzetten op printplaatje

zo de foto's van hoe het er nu uitziet!!

enjoy :lol:

IMG00501.JPG

IMG00502.JPG

IMG00503.JPG

wat vinden jullie ervan?
filmpje komt misschien nog maar de D-size batterijen zijn op dus....

groetjes nitro

zeer geinig gemaakt :lol: hopen dat ie een beetje rijdt... ik zou wel kijken of ik het pack toch op het chassis kan krijgen...zo gaat ie een beetje naar voren hellen ben ik bang...

wacht vol spanning op het filmpje!

Dat moet want anders heeft het sturen bijna geen effect, zijn maar gewone wielen van een statisch model. Weinig grip dus.

en ook stuurt de servo veel te snel, het punt waar de stuurstangen op de hevel staan moet nog verlaagd worden.

grtzzz

ik zou proberen met dunne wielen van een meccano ofzo, ik heb ook eens een rc auto gemaakt van meccano en de voorwielen moesten gewoon sturen en dat waren heel dunne. omdat je geen aandrijving hebt op je wielen kan je beter dunne wielen nemen.

Of zet een rubberen elastiek rond de voorwielen (even de juiste maat zoeken).
Kleeft perfect!

Edit: ttz: zo'n dunne (3mm plat) elastiek helpt de wagen sporen (zelfde idee als dunner wiel)

Die Skywatcher-car's zijn wel leuk... Filmpje(s)? :wink:
Maarre Satoer, hoe zit het met dat 3 kanaals vliegtuigje? :lol:

Back