Ombouwverslag HPI Trophy Truggy naar brushless

Nu hpi zelf de Flux versie heeft uitgebracht, is het nog makkelijker geworden om de trophy om te bouwen naar brushless.

Dit vond ik wel een leuke uitdaging, en ik ben zelf een beetje klaar met nitro rijden, dus ombouwen maar :)

eerst onderdelen lijstje:
1 HPI-101673 Center Diff. Plate Trophy Flux Series (Orange)
1 HPI-101674 Motor Mount Trophy Flux Series (Orange)
1 HPI-101799 Side Dirt Guards L/R Trophy Flux Series
1 HPI-101801 Centre Gearbox Mounting Plate Trophy Truggy Flux (Orange)
1 HPI-103674 RADIO BOX SET
1 HPI-103675 BATTERY HOLDER SET
1 HPI-103676 ESC TRAY SET
1 HPI-101011 #HBC8004 – Diff Fixing Plate

Niet nodig voor de ombouw, maar wel te vervangen:
1 HPI-101756 Front Suspension Holder 6061 Trophy Buggy (Orange)
1 HPI-101016 #HBC8009-1 – Differential Case
1 HPI-101188 #HBC8182 – 50T Center Spur Gear

Diff case is in de loop der tijd een beetje gaar geworden, dus nu mooie kans om die eens te vervangen.
Helaas kwam ik er achter dat de flux een iets lagere midden diff positie heeft, en heb ik de diff fixing plate en de diff case later besteld. Die zijn nu nog onderweg.

Eerst alles er maar eens af halen:

trophy.jpg

Motor mount er tijdelijk even op gezet, leuk voor het plaatje, moet nog de center diff plate onder.

Eerst nu maar eens een paar dagen poetsen, de lagers nalopen, en evt. de diffs shimmen.
Als de zending binnen is vanuit wheelspin models, volgt er weer een update.

Motor die er op komt is een Castle 1800kv, samen met een mamba max regelaar.

ziet er al schoon uit..

maakt je de auto niet eerst helemaal schoon???

Normaal gesproken maak ik de auto's wel eerst schoon ja voor ik ze weg zet, dit keer echter niet, omdat ik al met deze gedachte speelde.

En het maakt nu wel wat makkelijker schoon met alle onderdelen er af.

Inmiddels is de achterkant al helemaal uit elkaar geweest,schoon gemaakt, diffs nagelopen, lagers vervangen waar nodig, etc.
Zal morgen wel ff een paar nieuwe foto's maken. Want ben ook al bezig geweest met de receiver/servo box.

Zo eerste klusjes klaar en de achterkant weer schoon:

full

Receiver box inmiddels ook geplaatst en de stuurservo op zijn plek. Draait keurig soepel, en de 3 gaatjes extra in de bodem keurig verzonken.

full

Daarna ook maar even het center diff voorzien van nieuw tandwiel en lagers als proef even op de mount plate in het midden gezet. Gelijk de motor er ook bij.
Moeten nog een keer los, ivm de missende diff houder. (esc staat er nog los bij, evenals de plastic verbreder, waar straks de lipo's bij komen)

full

Wordt vervolgt ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
ga je het centerdiff nog locken ??

in de boek heb je die tracktion wel nodig hoor :D .

nou succes met de opbouw.

gr Sander.

diff locken wel aan gedacht, maar ga het eerst ff zonder proberen.

Kan altijd nog, midden diff is er zo uit.

Spullen zijn inmiddels onderweg, dus ik hoop binnen 2 dagen weer een update te hebben :)

Zo de laatste lootjes ook gehad, en inmiddels afgelopen zondag een erg succesvolle proefrit gehad.

Wat een enorm geweld uit die 1800 kv motor. En nog veel belangrijker, heb nu 2x een 4s accu pack leeg gereden, en nog geen enkel bij geluid uit de diffs.

Maargoed, ff eindresultaat showen.
Eigenlijk een hele makkelijke ombouw, het enige wat ik heb moeten doen uiteindelijk, waren de gaatjes voor de lipo houder, en de receiver/servo box, boren in het chassis.
En het stuurarmpje ingekort met de dremel.

Boven aanzicht:
full

Zij aanzicht links:
full

En vooraanzicht met kap:
full

Wel aan de rechter kant niet de verbreder geplaatst, zoals links (onder de lipo houder).
Want daardoor kon ik de nitro kap nog hergebruiken, uitlaat uitstulping valt precies over de verbreder heen.

Nog to do: gaten dichtmaken van de nitro kap, die zijn nu niet meer nodig.

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een oud topic omhoog gebracht.

Klopt het dat een HPI Trophy truggy de opvolger is van de Hotbodies Lightning Stadium Pro truggy?

Ik heb net een nitro roller gekocht en wil hem ombouwen naar brushless. Heb zelf ook maar meteen dezelfde motormount besteld.

opvolger

Even een oud topic omhoog gebracht.

Klopt het dat een HPI Trophy truggy de opvolger is van de Hotbodies Lightning Stadium Pro truggy?

Ik heb net een nitro roller gekocht en wil hem ombouwen naar brushless. Heb zelf ook maar meteen dezelfde motormount besteld.

ik heb de hpi hell fire dat is de opvolger

Back