Ombouwverslagje hellingzwevertje

Weer een nieuw " tussendoor " projectje...

HPIM3461.JPG

Ik had al eens gedacht om de Deltix om te bouwen met een electromotor met klapprop in de neus ...
Zou dat wat zijn ? Voor het geval dat er eens géén wind is op de helling :)

De geschikte spinner voor klapprop heb ik reeds in huis ... is een 40 mm voor een 4 mm. motor asje .

HPIM4468.JPG

Tadaaa ! ! ! De zaag er in ( nee , niet de vrouw !! :lol: )

HPIM4469.JPG

jullie zullen wel denken , die is goed gek :lol:

Lijkt mij toch een goed idee 8)

Begint er al op te trekken hé :lol:

HPIM4470.JPG

Een goedkoop plastiek spinnertje even met secondenlijm tegen de romp gekleefd en schuren maar ...

Het leed is al bijna geleden.... :D

HPIM4471.JPG

Nu rest mij nog een multiplex ring tegen de neus te kleven, en het blote hout met epoxy behandelen , schuren en dan krijgt de romp een nieuw kleurtje .

Motortje en regelaar hebben ze in het NL warenhuis van Hobbyking , dus dat zal snel hier zijn 8)

Heb in het NL warenhuis van HK de motor en de regelaar besteld..
Ben eens benieuwd hoelang het gaat duren eer het hier is . Ik heb voor gewone verzending gekozen ( dus géén tracking )
Motortje + regelaar 20 ampére ( card programmeerbaar ) + verzending 21 euro

Heb juist ook de multiplex ring tegen de romp gelijmd met epoxy.
Daarna wat bijschuren en het blote hout terug een afwerkingslaag geven , daarna de spuitbus erover en klaar is klara...

HPIM4472.JPG

Deze motor komt erop :

NTM2826-1200.jpg

... en deze regelaar :

HK-HW20A.jpg

Hier de motor gegevens ...
Specs:
Model: NTM Prop Drive Series 28-26A 1200kv
Kv: 1200rpm/v
Max current: 18A
Max Power:200W @ 12v (3S) / 250W @ 15v (4S)
Shaft: 3mm
Weight: 57.6g
ESC: 20A
Cell count: 3s~4s Lipoly
Bolt holes: 16mm & 19mm
Bolt thread: M3
Connection: 3.5mm Bullet-connector

Prop Tests:
7x6E - 11.1v - 90W - 8A
7x6E - 14.8v - 192W - 13A
8x4E - 11.1v - 100W - 9A
8x4E - 14.8v - 222W - 15A
8x6E - 11.1v - 145w - 13A >>>> lijkt mij ideaal voor dit modelletje , het moet ook géén raket zijn hé :D

Is weeral een paar euro meer waard nu... :lol: :lol: :lol:

HPIM4473.JPG

Ik ben zelf blij dat ik deze "metamorfose " heb gedaan ... Zo zal hij zeker vaker uitgelaten worden.
Als lipootje komt er zéér waarschijnlijk een 3S1000 type in , méér dan genoeg voor deze set-up :)

3 december ( na 21u30 ) de motor en regelaar besteld bij HK in Nederland, dus zonder tracking ( goedkoopste manier van verzenden ) en JA ! vandaag reeds aangekomen

Net terug van een vergadering en direct de klapprop op gezet en eens laten proefdraaien ... Lijkt mij prima zo 8)

HPIM4477.JPG

Vlieggewicht met lipo 3S800 = 670 gram

Nu nog wachten op beter weer om hem eens te testen...
Zoals het weer er nu uitziet kunnen we beter gaan sneeuwvliegen :)

P.S. : dit verslagje heb ik grotendeels overgenomen van op ons eigen forum!
Het was gestart op 3 december rond 14 uur ....

Jij bent bezig bijtje zeg! Druk met vergaderen, draadjes volgen ;-) en daarnaast ook nog bouwen. Ja wij hebben een leuke hobby :D!

Netjes meneer!

Verbaas me er altijd over dat in bepaalde topics heel veel gereageerd wordt (obv het aantal 'vrienden' die je hier hebt) en op sommige zoals deze niks.

Ik vind het een tof projectje en leuk uitgevoerd. Je moet maar durven om die moie neus te slopen, maar heeft goed uitgepakt!

Geeft me ook wat inspiratie voor een eigen projectje (Werner KIS Midi DLG) om die om te gaan bouwen op electro.

Succes met de maiden!

@ R!,

op dit draadje kon men eigenlijk niet reageren omwille ik het pas postte als het eigenlijk voltooid was .
Ik vond het gewoon leuk om eens mee te delen dat sommige ingrepen, hoe drastisch ze ook mogen lijken toch goed realiseerbaar zijn ...
Bedankt voor uw reactie :)

Dirk

Hey Dirk,

Was nog niet wakker denk ik, zie nu inderdaad de datum en tijdstippen staan. Verklaard een hoop ;). Zo zie je maar wat een bak goede koffie kan doen, hahaha.

En je hebt gelijk, vaak lijkt het moeilijk maar hoeft vaak niet zo te zijn (tenminste bij kleine projecten). Je hebt gewoon een gezond verstand en een bak lef nodig. En dat heeft goed uitgepakt.

Ik heb in ieder geval een reden om mijn beginners-DLG (waar ik toch niet meer mee vlieg omdat ik nu betere heb) eens mooi op electro om te gaan zetten. Moet een mooie f5j worden :).

Groet Raoul

Niet zelf gebouwd? Dus je wist ook niet hoe de neus in elkaar zat? Dan streep lef maar door en schrijf maar grote kloten, hahaha. Je moet dan namelijk nog maar zien of het goed uitpakt met zagen en uithollen. Ik zou er angst hebben een goed model te verkloten.

Model doet me nu trouwens wel denken aan de Pixel, ook een erg leuk vliegend kistje. Bij ons op de club zoeft er eentje rond (bij +15 graden Celcius dan, veld is nu zo leeg als een portemonnee op eind december, alleen een handje vol echte kerels staat er nog weg te kleumen incluus mijzelf hahaha). Kistje doet het goed met zweven, bij wind, helling, etc. Beetje een allrounder.

Geen probleem.

Paar voorbeelden ervan staan bv hier:

Pixel von R.Schweissgut

Is de Pixel van Schweissgut, website: Modelle

Even doorscrollen naar onder, staat ie. Maar voor je daar bent staan er nog veel meer mooie kistjes.

Zit zelf ook na te denken eens zo een kitje aan te schaffen. Mijn laatste zelfbouw kist is ook alweer 3 jaar geleden. Erna kwamen de ARF's en de 2dehands kisten.

Vind zelf deze wel leuk:
- Zorro light
- Boulder
- Ximango

Even twijfelen ...

Back