Ombouwverslagje hellingzwevertje

Hallo Dirk,
Wat een leuk kistje is dit zeg! Heb je er eventueel wat meer info over? Bouwtekeningen wellicht?

Groeten Rick

Spijtig genoeg heb ik er géén tekening van.. Heb hem destijds ergens in de omgeving van Brussel gehaald.
De spanwijdte is 123 cm, de middenkoorde met rolroer = 28 cm, koorde op de tip met rolroer = 25 cm , de lengte v/h rompje = 63 cm inclusief spinner en staart
Hopelijk ben je hier wat mee ?

:D Deze twee heb ik zelfgemaakt :rolleyes:;):D

Afbeelding+007.jpg

Afbeelding+008.jpg

Dit vliegtuigje zou ik eventueel nog eens kunnen maken, ik heb er nog een stel tempex vleugelkernen van zag ik daarnet... Het rompje was gewoon in 3 mm. waaibomenhout gemaakt ( zeg maar timmerplaat v/d Gamma )
De staart was gemaakt uit Biplex+ ( onderdak plaat ) http://www.qooqle.nl/?q=biplex+
Dit materiaal gebruik ik ook om de Weasel staartjes te maken .

attachment.php

Gebruik het zelfs voor de strooilichtkap v/d telescoop ...

Laatst bewerkt:
Hoe ben je bij deze ombouw uitgekomen met het zwaartepunt? Ik zou denken dat dat wel een eind naar voren moet zijn gekomen, kan je dat corrigeren met de accu?
Ik zit momenteel te aarzelen om een Boulder van Schweissgut te gaan bouwen.

Hoe ben je bij deze ombouw uitgekomen met het zwaartepunt? Ik zou denken dat dat wel een eind naar voren moet zijn gekomen, kan je dat corrigeren met de accu?
Ik zit momenteel te aarzelen om een Boulder van Schweissgut te gaan bouwen.

Komt dik in orde met de accu , althans bij deze toch....

Komt dik in orde met de accu

Ik verwacht niet anders... maar je zal toch wel wat hebben moeten foezelen, kon je ver genoeg terug met de accu?
Toen ik een romp voor een Geier maakte bleek in eerste instantie de accu niet ver genoeg naar achteren te kunnen, ik heb toen een andere moeten maken...

Leuk modelletje, wat is dat, heb je daar een tekening van?
(het vliegtuigje, dus..... ;-) )

Spijtig genoeg heb ik hier ook géén tekening van..
De vleugel is een ontwerp van een clublid en de romp heb ik zo op goed gevoel gemaakt uit Balsaply ( timmerplaat ) van de Gamma...
Heb nog zo een setje vleugelkernen liggen , ga hem wel eens terug maken .
De vleugel had ik met 1 mm. balsa beplankt en daarna met Oracover bespannen
Dit model had ik verkocht aan een ander clublid .

De naam ' KYO ' komt van een sticker van Kyosho :smile:
Later werd er een styrodur rompje voor gemaakt omdat we hiermee op een mijnterril vlogen , en er overal stenen lagen was de balsaply romp snel beschadigd bij de landingen
Hiermee vloog ik met een zeer oude Graupner zender op 40 Mhz ( moest deze zo niet ontzien als mijn normale zender )

Afbeelding+001.jpg

Laatst bewerkt:
Back