Omei 2000 EP - 75" Electro Zwever.

Beste Mensen,

Ik ben opzoek naar een leuk electro zwevertje, want tot nu toe heb ik alleen nog maar "drukke" modelletjes. :P Ik wil ook wel eens n uurtje ofzo lekker rond hangen, inplaats van na 10 minuten alweer uitgeput te landen.

Nu ben ik iets tegen gekomen bij raidentech dat bijna precies in mijn straatje past:
omei002.jpg

Precies wat ik zoek. Rond de 2 meter, deelbare vleugel, ailerons, ARF, goedkoop, helemaal goed.. Op de amerikaanse forums zijn ze dr ook helemaal wild van. Maar toen kwamen de verzendkosten... :roll: Et ding kost 60 euro, maar de verzendkosten ook! En dat vind ik eigenlijk n beetje duur. Dan kun je je net zo goed een oor aan laten naaien door Quartel ofzo. :lol: ;)

Weet iemand waar je dit juweeltje kunt kopen in europa ofzo? Of op zn minst een dubbelganger van dezelfde prijs?

Ik meende toch echt dat hier al een topic over was, maar na n half uur spitten met de zoekmachine niet kunnen vinden. Dus alsie toch bestaat, sorry sorry sorry!

Quartel is dus inderdaad net zo duur. :P En in duitsland wordt et er helaas niet beter op zie ik. :cry:.

Zou die van raidentech ook van jamara zijn? Of is dat in duitsland allemaal "rebranded" spul, waardoor et zo duur is?

Het hoeft niet perse DIT model te zijn overgens. Dit is meer om aan te geven wat ik zoek. Zolang et maar etzelfde doet vind ik t goed.

De mini ventus is een erg mooi toestel! Maar helaas issie wel net zo duur als een omei hierheen halen. Hij is natuurlijk wel n stuk groter, en laat et meenemen van een cameratje iets beter toe... ik weet t niet. Ik vind et nog veel geld voor een ARFje. :P Zeker als ik dr niet zomaar even mee terug kan als er iets mis is.

en een easyglider is dat dan geen goede optie? Je kan al je normale spullen gebruiken en het vliegt ook nog eens heel goed en blijft ook lang boven.

De Easy Glider is vrij aardig, maar ik ben n beetje uitgekeken op al die schuimpjes. ;) Ik heb nu n keer zin in glad en glimmend.

En de calimero mag er zeker wezen, zon pod en boom opstelling vind ik best mooi. Maar hij is in de verste verte niet wat ik zoek. Veel te klein en geen ailerons.

Ik heb inmiddels een winkel gevonden waar ik em voor 80 euro op de stoep heb staan, maar ik vertrouw die tent niet zo goed. De winkel ziet er niet zo representatief uit. Bovendien is et een amerikaanse winkel, dus zit de kans er dik in dat ik nog een smak douane geld moet dokken ook.. http://ak-models.com/cmp_omei_2000.htm

Freakazoid zei:
De Easy Glider is vrij aardig, maar ik ben n beetje uitgekeken op al die schuimpjes. ;) Ik heb nu n keer zin in glad en glimmend.

Je kan het "schuimpje" ook volledig schuren en een leuk kleurtje geven, met daarna desgewenst een watergedragen vernislaagje erover; zo heb ik mijn easy-glider aangepakt. Is overigens een héééél leuk schuimpje.

classicracer zei:
Ik wel! Mijn easyglider gaat ook vertikaal. Niet nodig maar wel fun! Zondag heb ik 2uur en 40 minuten gevlogen op 1 lipopack.

haha... ben op het moment zelf ook een 180cm zwever in elkaar aan het zetten. (duurt alweer veel te lang.. allemaal dingen tussendoor :P) komt een 3s1p pakket met een typhoon 15/13 in... ben benieuwd naar de power daarvan ;-)

maar ik dwaal een beetje af van het topic geloof ik :offtopic: :lol:

Hallo allen,

Ik heb afgelopen week de Omei 2000 gekocht en vraag me af of ik met een normale speed 600 (8,4 volt) plus een 7 cellenpakket 1700 mah deze de lucht in krijg. Bedoeling is om er normaal mee te zweven maar het moet ook geen eeuwigheid duren voor ie boven is. Welke prop adviseren jullie eventueel hiervoor? En hoeveel ampere moet de regelaar zijn? Zijn er mensen die al ervaring hebben met het samenvoegen van de vleugeldelen. Is deze constructie voldoende of moet het een en ander versterkt worden met een glasmatje? Alvast bedankt...............

Groetjes Robert

Freakazoid zei:
Precies wat ik zoek. Rond de 2 meter, deelbare vleugel, ailerons, ARF, goedkoop, helemaal goed.. Op de amerikaanse forums zijn ze dr ook helemaal wild van. Maar toen kwamen de verzendkosten... :roll: Et ding kost 60 euro, maar de verzendkosten ook! En dat vind ik eigenlijk n beetje duur.

Hmm..

Ik kom eigelijk maar 6€ verzendingskosten naar België hoor :?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen ik heb er een dikke 100 euries voor betaald wel hier in ons koude kikkerlandje! Spijt heb ik er nog altijd niet van het is een nette ARF bouwdoos ook voor die prijs. Echter wat hier gesuggereerd wordt dat de vleugels deelbaar zouden zijn is pertinent niet waar. Ja de vleugel wordt verbomden met een vleugelpen van 4 mm die in messing busjes in de vleugel geschoven wordt en een 3 mm pennetje van 20 mm lang die ervoor zorgt dat de vleugel niet kan roteren om de vleugelpen. Volgens de beschrijving is het echter wel noodzakelijk dat dit geheel stecig met epoxy verlijmd wordt! Waarvan akte,

Ik wil de Omei voorlopig uitrusten met een normale speed 600 diredt drive en later bekijken of ik over ga op het borsteloze gebeuren.

Groetjes Robert

Back