Productaankondiging Ominus quadcopter RTF

Zondag nog even buiten op de hei een aantal accu's leeggevlogen met de ominus. Hij doet het zelfs met een redelijke wind goed buiten. je moet wel het gas erophouden zeg maar, anders wappert ie wel weg. met veel tegenwind zie je wel dat ie er moeilijker tegenin komt maar het lukt wel.

Flips maken met wind invloed is ook wel leuk dan fladdert hij ef en toe heel anders als je verwacht.

Ps een val van +- 18 mtr uit een boom overleeft ie ook ;)

Als je met een quad een cirkel vliegt, steekt-ie zijn neus altijd heel sterk naar de binnenkant van de bocht. Dat vind ik niet mooi, en daarom had ik zondagavond, op de indoor avond van mijn club, een latje bovenop geplakt met achterop een depron kielvlakje, als windvaan zeg maar. Het effect was verrassend: ik kwam er niet toe om te zien of het het gewenste effect had, want als ik, bij voorwaartse snelheid, een rudder input gaf, dan stak de Ominus zijn kont (met die windvaan) sterk omhoog. Eigenlijk niet mee te vliegen.
Ik kan het niet helemaal verklaren eigenlijk, maar in elk geval bleek het niet te helpen waarvoor ik het gedacht had.

hmm jammer dat het mislukt is. Ik kan me niet herinneren dat ie dat van mij ook doet. (dat naar binnen duiken) Wel hij doet het wel maar ik vind het niet hinderend. Misschien ligt het aan de hoeveelheid rudder en aileron?

Ik zie net dat ze ook een fpv variant van de Ominus hebben. Vraag me alleen af of ie dan nog lekker vliegt. ben bang dat ie dan niet genoeg power meer heeft.

Het is een wifi verbinding dus vraag me af wat het bereik is?

hmm jammer dat het mislukt is. Ik kan me niet herinneren dat ie dat van mij ook doet. (dat naar binnen duiken) Wel hij doet het wel maar ik vind het niet hinderend. Misschien ligt het aan de hoeveelheid rudder en aileron?
Het hangt er van af hoe snel je vliegt, aileron gebruik ik daarbij niet (ik wil juist dat-ie mooi langs zijn langsas vliegt en niet opzij). Op zich is het niet kwalijk dat-ie zich opzij draait (hij duikt niet naar binnen, maar draait zich min of meer dwars op de vliegrichting) maar ik vind het geen fraai gezicht. Ik dacht bovendien dat dat vinnetje de orientatie zou helpen, dat doet het ook wel maar de nadelen zijn groter.

Ik zie net dat ze ook een fpv variant van de Ominus hebben. Vraag me alleen af of ie dan nog lekker vliegt. ben bang dat ie dan niet genoeg power meer heeft.
Iemand op mijn club heeft die variant, tenminste het lijkt op een Ominus maar ik weet er verder niks van.
Ik heb op de mijne wel eens zo'n keyring cameraatje geplakt, dat vloog nog steeds prima, maar het bleek enorm te trillen dus was geen succes.

Van de zomer had mijn Ominus een virusje opgedaan, hij wilde niet meer fatsoenlijk vliegen. Ik had er een tijdje niet meer naar omgekeken maar onlangs toch maar een nieuw boardje voor gekocht. Tja het is wel drie tientjes... (ik heb quadjes die minder hebben gekost) maar warempel, na wat pruts- en schroefwerk vliegt hij nu weer als vanouds. Toch weer erg leuk hoor...
Het oude boardje is nu overcompleet. Als er toevallig iemand is die er aardigheid in heeft om te kijken of-ie het weer vliegbaar kan krijgen wil ik het best opsturen! (zoals het nu is is het in elk geval niet te gebruiken).

Laatst bewerkt:
Back