Omrekenen schaal

Kun je ongestraft een tekening van bijvoorbeeld 1:75 omzetten naar 1:50?

Zijn er dan dingen waar je speciaal op moet letten? Kan het gewoon met een kopieerapparaat? (over de mogelijke afwijking/fout van een kopieerapparaat heb ik al gelezen...)

Weet iemand waar je zulke grote kopieën kunt laten maken?

Bij voorbaat dank,

Dirk, Zorg wel voor een goed gedetailieerde tekening als je gaat vergroten, want kleine foutjes worden anders een stuk groter :cry: Tevens moet je er rekening mee houden dat álles vergroot, dus ook de lijnen worden veel dikker (onnauwkeuriger).

Zolang je basis tekening maar goed genoeg is, ís het te doen. want van 1:75 naar 1:50 is toch 1,5x zo groot.

Veel succes! :wink:

@Dr. Evil:

Bedankt!

1:50 is toch een mooi formaat voor een werkschip? 1,20 wordt-ie dan, anders 80 cm, vind ik net wat te klein... 8)

In een veredeld copycenter kunnen ze plannen afdrukken. Vraag eerst de prijs, mag normaal niet te gek duur zijn. Voor een stuk papier van 150cm betaal ik in Antwerpen +/-5euro. Bij een echt planafdrukcenter gaat dat een veelvoud zijn.
Van 1/75 naar 1/50 is inderdaad 150%
Eens de spanten vergroot zijn, kun je die gewoon copieren op A4 of A3. Laatst heb ik een plan 300% vergroot. De lijnen zijn dan zo'n millimeter dik, maar als je altijd langs dezelfde kant van de lijn zaagt, maakt dat ook niet zoveel uit.

Back