on road rijden met je off road?

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door Dirk Jan, 7 aug 2003.

  1. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Stel je hebt een off road wagen en je wilt wel eens onroad rijden. Dan is dat zonde van je (noppen)banden. Je kunt dan een stuk binnenband van een fiets over je banden heen trekken. Hierdoor wordt je profiel op je banden gespaard en heb je toch goede grip. Het werkt beter dan je denkt!
    Voor diegenen met een monstertruck wordt het wat lastiger, want die banden zijn wel erg groot :wink:

    shift-on-the-fly
     
  2. racemarder

    racemarder Guest

    Dat werkt misschien goed op een 1:8 of zo maar voor een Marder (1:6) wordt dat toch wat lastig.
    Omdat we meestal toch wel veel geld uitgeven aan onze hobby vond ik het het toch wel waard om echte slicks te kopen , dat ligt veel beter op de weg dan een binnenband. Dat kost wel meer maar geeft ook weer veel meer plezier dan een profesorische slick.
    groeten Remco
     
  3. En hoe maak je dat dan vast Dirk?
    Gewoon met stevige tape? of lijm je het?
     
  4. Guest

    Guest Guest

    die band die klemt zichzelf al wel vast
     
  5. Oh zo!
    Heb ik al eerder gedaan, want me banden waren versleten en de buurtshop was dicht.
    Werkt eigenlijk perfect, maar ik had wel wat moeite die band over me velgjes te trekken.
    Moet je misschien een binnenband van een mountainbike kopen.
     
  6. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Ik heb nog wat oude legobandjes ergens op de zolder liggen. Kan je die niet om je wielen doen? :p

    MZZL

    ezel
     
  7. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    dat zou je kunnen proberen, als de maat klopt zou het moeten kunnen. Lijm ze wel vast, anders lopen ze er waarschijnlijk snel af
     

Deel Deze Pagina