On-road rijden op het Circuit, of een parkeerterrein?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door M7H, 15 jun 2004.

?

Circuit of asfaltplaat en waarom?

  1. Circuit, is toch veel gaver......

    99,0%
  2. Asfaltplaat, is toch veel gaver.....

    0,3%
  3. Circuit (racen) en Asfaltplaat (testen)

    0 stem(men)
    0,0%
  4. Circuit, omdat ik een topper ben en last heb van trage rijders....

    0 stem(men)
    0,0%
  5. Asfaltplaat, omdat iedereen op het circuit zo goed is en ik bang om er tussen te gaan rijden.....

    0,3%
  6. Kan niet, want ik off-road/vlieg/vaar/anders, nl:

    0,3%
  1. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    dat is het nu net...
    vliegclub
    offroad club
    en dan nog is onroad ? nee dankjewel en de dagprijs pfff :s als je iets stuk rijdt is heel je dag naar de **%$ù

    het zijn gewoon prioriteiten die je moet stellen wat je graag doet doe je het meeste ik vaar ook maar 1keer per jaar met ons bootje , op vakantie met 'kleinere' kinderen.
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik volg het niet meer.... op dit moment maar 14% kiezen voor een asfaltplaat terwijl de vele topics in Meetings naar mijn idee toch anders aangeeft.....
    Alhoewel.... 29% kiest voor het testen op een asfaltplaat ?

    Een aardige overzicht van de clubs in Nederland: www.rcnl.net
     
  3. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Idd, www.rcnl.net
    en dan links klikken op Clubs/Winkels.....

    Het zijn in totaal 27 auto clubs, on-road en off-road..........
     
  4. Joeri_L

    Joeri_L Guest

    Asfalt, ik heb nog niet zo'n goed wagentje, en er is niet echt een circuit in de buurt van Almere (wat ook nog bereikbaar is op de fiets)
     
  5. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Nee, dat is lastig, ben ik met je eens.....
    Maar over een jaartje (minder nog) mag je op de brommer, en ook toen ik 16 was reed ik 40 Km met de brommer om bij een circuit te kunnen komen.....
    (en zelfs toen al deed ik dit in iets van 3 kwartier... :wink: )
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Even een kickje omhoog...

    Er zijn toch wat mensen die gestemd hebben dat ze vrees hebben, dat hoeft niet. Juist bij clubs zijn er mensen die je veel willen leren over hoe sneller te gaan met je huidige spullen en natuurlijk het bij-schaven van je kunsten.

    Ik blijf het opvallend vinden dat meer dan de helft toch een circuit verkiest terwijl de Makro, IJselstein etc. topics toch mij een ander idee geeft.
     
  7. Jasper79

    Jasper79 Guest

    Asfaltplaat, omdat iedereen op het circuit zo goed is en ik bang om er tussen te gaan rijden

    gewoon omdat mijn stuur kunsten er nog niet aan toe zijn
    en brandstof rijden is niet toegestaan hier in de buurt op het circuit

    mvg jasper
     
  8. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Jasper, welkom bij de toppers.... :wink:

    Goed dat je niet met brandstof op het circuit in de buurt mag is idd een probleem, maar ik kan je verzekeren dat je het 10x sneller leert (sturen dan he bedoel ik) in vergelijking met een parkeerterrein.....
    Op circuits krijgen de 'beginners' rijtijden dat ze alleen de baan mogen gebruiken, de 'toppers' mogen dan alleen toekijken en toezien hoe ook zij op dezelfde manier ooit zijn begonnen.........
     
  9. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Vandaag wezen rijden op het nieuwe asfalt wat gelegd is in Heemstede bij de MACH.......
    Wat een verschil......
    Het is een asfalt van een heel fijne structuur, waardoor ook je banden heel 'glad' afslijten, tevens is de slijtage enorm teruggelopen.........

    De grip.... tja dat is ff wennen vergeleken met de oude baan.......
    bocht in, vreselijk veel stuur, bocht uit gewoon..........
    Tja, met zoveel stuur bocht in nam ik de eerste 10 bochten natuurlijk te krap, grasmaaien was het resultaat... :wink:

    na het verstellen van de stabi en harder veren voor, minder toe-in achter, ging het iig een stuk beter........
    Alleen kwam aan de lol vandaag een vroegtijdig einde, na het scheuren van mijn eerste versnellings lager.........
    bij inspectie van de auto bleek ook mijn korte tussensnaar aan het rafelen te zijn, dus momenteel zit ik dus te sleutelen.........

    Morgen een clubrace, dus het zal vanavond weer in elkaar moeten.......
     
  10. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    dat wordt nachtwerk, maar dat hoort erbij :D
    Er zijn genoeg rijders die na de zaterdag training de auto helemaal uit elkaar halen en zondag weer netjes aan de start staan... 't is ff oefen met dat sleutelen :)



    Dat mensen bang zijn om op 't circuit te gaan... 'k vind toch dat de clubs daar iets aan moeten doen.. sommige rijders zijn al zo 'aso' tegen nieuwe beginners dat het idd bestwel afschrik.. ik had dat de eerste keer ook... en om hulp vragen doe je toch niet want tja.. willen ze dat wel?

    Daarom.. laat duidelijk weten dat je NIEUW ben op het circuit, vooral als je een dagje gaat rijden.. en vraag daarom ook even om een uitleg over frequenties enbijvoorbeeld 'de klok' (mocht die er zijn).... Vraag vervolgens ook of er iemand is die je kan bijstaan.. in de eerste rondjes..... dat zou (naar mijn mening) de beste manier zijn om te beginnen...

    Ook denk 'k dat je niet 'zomaar' de baan op moet gaan, ga is kijken, informeer eerst is.. zijn er bijvoorbeeld mommenten dat je de baan alleen zou hebben? Veel clubs hebben ook een clubavond en daar is het meestal iets rustiger, wat dus meer mogelijkheden geeft... het is dan dus ook makkelijker om duidelijk te maken dat je nieuw bent...
     
  11. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Wat een f**** weekend was het voor mij zeg.......

    Vandaar dat ik wat laat ben met verslag brengen... (oh nee, komt omdat ik 2 dagen bezig ben geweest met vervangen van mijn CV-ketel........)

    Goed, de clubrace van afgelopen zondag......

    Eerste kwalificatie heat, tijdens de warm-up was alles goed, wegligging, motor, ik had er een goed gevoel bij........
    Bij de start (waar ieder één voor één vertrekt) mocht ik als laatste weg, hairpin voor de rijders stelling langs, volgas richting de kantinebocht, linksaf voluit naar de bocht voor het rechte stuk "KNAL", mijn voorganger stong dwars voor me stil op de baan........
    de schade was dusdanig groot (lagerblok kapot, complete demper in 6-en) dat het sleutelen duurde tot in mijn 2e kwalificatie heat, welke ik dus ook miste.....

    De derde heat kon ik dan aantreden....
    Ik mocht als eerste weg, maar na een ronde of 14 begon mijn motortje iets te hikken.......

    Wat bleek, complete centax koppeling aan snot............

    Het autootje staat nog thuis in de kast en mag daar voorlopig even blijven, eerst op vakantie en dan lap ik hem wel weer op........
     
  12. hallo allemaal

    Na jaren op parkeerplekken en diverse andere asfaltplaten gereden te hebben kwam voor mij de afscheid heel dicht bij van het racen voornamelijk door schade door domheid (zelfde freq,tegen de draad in rijden,enz )en overmatige slijtage asfalt van een parkeerplek lijkt wel grof schuurpapier.
    Maar nu ik op een circuit gereden heb rij ik weer met plezier mn rondjes de jongens zijn altijd zeer behulpzaam op en naast de baan plus je maakt veel meer gebruik van de mogelijkheden van je model, minder schade enz en het maakt van de hobby gelijk een sport
    ik zal niet gauw meer op een parkeerplaats rijden (mede door de afsteling van de auto laag laag laag)

    ga gewoon een keer langs op de meeste circuits kan je voor een redelijk bedrag een dag rijden een woord super

    met vriedelijke groet marcel
     
  13. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    altijd vervelend als het niet goed gaat, zo was 't ook bij mij.. . eerste 2 heats vanwegen de regen niet rijden.. 3e heat netjes als 2e gekwalificeerd...

    de finale gereden, 2e geworden, door een fout van de wedstrijdleiding moest ie over gereden worden, en dat trek ik (en 't motortje wat al op leek te zijn) ook niet... dus uitgevallen.. later nog ff geprobeerd, maar na 2 bochten vloog 'k er al weer af vanwegen concentratie gebrek.. Toen ook nog ophanging van de veren stuk gereden :(
    ook lag die auto klote vanwegen al het vuil en alles... .. jammer voor 't weekend, auto weer opbouwen en nog een keer proberen, dit keer alleen wat rustiger zodat 'k er niet meer naast kom te liggen... :)
     
  14. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    @ Marcel
    Daar zeg je wat idd het asfalt van een parkeerterrein lijkt idd wel schuurpapier, veels te grof van structuur, en geeft ook geen wegligging.
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Niet te vergeten: ook vaak erg stoffig......
     
  16. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Stof, steentjes.........

    takketakketak.... staat je auto stil zit er eentje tussen je tandwielen.......
    Overmatige snaren slijtage.........
    Nog meer redenen om NIET op een parkeerterrein te rijden.....

    ps, het asfalt van de MACH is hetzelfde als in Gouda ligt. in de A-Finale afgelopen keer is Rob Kuijper op 75mm banden begonnen en na 30 Minuten waren ze nog 73 mm........
    snelste tijd overigens was 14.48......

    Dus de banden slijtage is drastisch verminderd.......
     
  17. Over drie weken is daar een nk 1/5 wedstrijd (mach)
    3 dagen lang brandstof verspillende herie jammer genoeg kan ik er maar een dag bij zijn.
    Om te kijken dan wel.


    23cc moet genoeg zijn

    marcel
     
  18. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    beter!
    wordt 't rijden ook weer wat goedkoper.. maar 'k denk dat als er wat meer rubber ligt 't allemaal wel meer wordt?
     
  19. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    ligt er op MACH ook nieuw asfalt dan ?????
    hoe is de grip daar dan?

    Groet robo
     
  20. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    In 't begin is de grip altijd 0 ofzo :)
    maar bij de mach ligt 't er altijd weer zo gok ik... daar rijden d'r zo veel :)


    Probeer voor de grap is een keer een bocht van de griplijn af te nemen, je zal merken dat ie veel minder goed gaat, en niet alleen omdat je een andere lijn rijdt... de griplijn op 't circuit is echt heel belangrijk... je moet er goed naar kijken en zeker niet vanaf wijken, mits je echt zeker weet dat je op een andere lijn sneller bent...
     

Deel Deze Pagina