Onbalans 47G heli

• Topicstarter Topicstarter newbie80
  • Startdatum Startdatum
N

newbie80

Guest
Ik ben sinds kort in het bezit van een 47G elektro heli,
Na een paar crashes gaat het vrij redelijk, alleen ging het daarnet niet helemaal goed.
Ik heb een nieuwe balans as erop gezet en nieuwe rotorbladen, maar op het moment dat de heli van de grond komt gaat deze links en rechts heen en weer "zwabberen".

Iemand enig idee hoe ik mijn heli weer bestuurbaar kan maken?

Verder nog een vraag over de 4-1 ontvanger,
Daar zitten twee stelschroefjes op. Proportional en Gain, welke functie heeft welk schroefje? (wat kan je ermee afstellen)

Heb je de balansas er goed opgezet? Deze kan op twee manieren op de hoofdas geplaatst worden, een goede en slechte manier. Heb het zelf ook tegengekomen. Nadien was het probleem bij mij verholpen.

Die potmeters zijn om de giro in te stellen. Normaal zijn deze goed afgesteld vanuit de fabriek dus het is niet nodig om er aan te prutsen.

Stevo

Stevo zei:
Heb je de balansas er goed opgezet? Deze kan op twee manieren op de hoofdas geplaatst worden, een goede en slechte manier. Heb het zelf ook tegengekomen. Nadien was het probleem bij mij verholpen.

Die potmeters zijn om de giro in te stellen. Normaal zijn deze goed afgesteld vanuit de fabriek dus het is niet nodig om er aan te prutsen.

Stevo

:roll: ehm dat was het probleem dus :P. Hij doet het weer. thanks.

Ja die potmeters, de helikopter draaide om zijn eigen as, zelfs met de trim op de afstandsbediening op max. ik heb toen wat gedraaid aan 1 van de 2 schroefjes en nu is hij stabiel.
Alleen weet ik niet welk nu voor welke functie is. de porportional en de gain.

newbie80 zei:
:roll: ehm dat was het probleem dus :P. Hij doet het weer. thanks.

Geen dank, daar is dit forum voor. Ben blij dat het opgelost is. Voor de functies van een giro zal ik je moeten doorverwijzen naar de echte heli-jongens vrees ik.

Stevo

Met het rechtse stelschroefje kan je heli bijregelen indien hij steeds rond zijn eigen as begint te draaien. (indien je met het trimmen al op het maximum zit)

mobius zei:
Met het rechtse stelschroefje kan je heli bijregelen indien hij steeds rond zijn eigen as begint te draaien. (indien je met het trimmen al op het maximum zit)

Dat is het schroefje van de proportional.
Wat doet het linker schroefje (gain)?

Dit schroefje heb ik nog niet gebruikt maar volgens mij kan je hiermee je gas bijregelen.

Back