Onbekende lipo's wie kent ze.

Ik heb een zo'n 1800 3S.

Vlieg ik mee in mijn Hummel met 6/3D. Vliegduur is 20 a 30 minuten, net wat langer als met 1500 ele of kokam.

Of de C-waarde klopt durf ik niet te zeggen, zal wel eens testen in mijn Easy. Die trekt ongeveer 18A.
Mijn Easy vliegt 2 minuten langer met (nagenoeg continu) volgas op dit accutje als op de Ele 1500... 12 tegen 10 minuten.

De pakketjes zijn wel erg netjes afgewerkt.

Edit : getest in easy.

sanka zei:
De pakketjes zijn wel erg netjes afgewerkt.

Maar dan met een piere-klein stekkertje, 18 amp MAG het pakket afleveren, maar doorheen zo'n gws stekker ka-mag je amper 5 amp loodsen.

Dan liever niet zo netjes afgewerkt, "zonder stekkers" :lol: , en zelf solderen wat je doorgaans gebruikt.

Lijkt wel een goede prijs overigens.

B18N.jpg

Ik heb ook zo'n stekkertje aan men lipo en loods er zonder problemen 16 Ampere door.

mn 2cellen hebben ook zo een steckerke. derest gaat via goudcontactjes(iets anders vind je niet hier in de buurt.
deze op de foto, zijn die goed??en "gebruiksvriendelijk"? dan haal ik er wel een paar op dortmund:p

greetz

SANY0008resized2.jpg

16 Amp is wel wat gortig voor een bec stekkertje.
afb9273.jpg

Na verloop van tijd kreeg ik dit resultaat, net op tijd.

Als de stekker warm / heet wordt kan je hem beter voor iets beters vervangen.

@eclipse86: Ja die zijn top! die kunnen moeiteloos 40 ampère verwerken. Elke Amerikaan vliegt op Deans. (ik ook) Alleen zijn de goud contacten hier populairder. once you go deans....

wel ze lijken me handig, nu nog die kleine dingetjes vinden in dortmund:p

kosten die veel?of gelijk wa als goudcontactjes??

eclipse86 zei:
mn 2cellen hebben ook zo een steckerke. De rest gaat via goudcontactjes(iets anders vind je niet hier in de buurt.
Deze op de foto, zijn die goed??en "gebruiksvriendelijk"? dan haal ik er wel een paar op dortmund:p
Dit zijn 'Deans', amerikaanse connectors. (Let je wel op de polariteit? + en - zijn aangegeven op deze connectoren.) Kom je niet voor onaangename verrassingen als je een keer een accu (uit)leent...... :black:
Omdat het hele electro-F2B gebeuren deze gebruikt, heb ik ze ook geadopteerd. Lijken me uiterst solide en betrouwbaar. De tijd zal het leren....
4mm goudstekkers lijken me overigens ook een uitstekende keuze.

Ik gebruik nu nog steeds voor alles die JST/Bec-stekkertjes. Maar goed. Groter dan een fietsbel heb ik niet en tot nu toe houden ze het prima :D

Ik gebruik voor al mijn accu's T-stekkers..
En de meeste leveranciers van accu's hebben er toch weer iets anders aan zitten.. Dus soldeer ik er meteen een T-stekker aan...

Ik had deze accu trouwens niet nieuwt gekocht..

ik zal me er idd zo een paar aanschaffen, wat die goudcontacten zijn wel oke voor de motor, maar om de lippo los te maken is het toch wel spannen!!
bij perba hadden ze het me ook afgeraden om de gewone steckerkes te gebruiken maar goudcontacten, of deze deans.

kzie dat de 1ne soort niet meer leverbaar is bij rctechnics.maargoed ik koop er wel op dortmund:p

greetz.

hallo ik heb een vraag; waarom zitten er aan lipo accus zoveel draden?
de dikke is gewoon plus en min maar waar zijn al die dunne snoertjes voor?

Dat zijn aansluitpunten naar de individuele cellen. Met behulp van een "balancer" kunnen alle cellen weer naar een gelijk voltage gebracht worden mocht het pakket uit balans zijn (uit balans = de cellen hebben door veel gebruik een ongelijke spanning ten opzichte van elkaar gekregen)

ik heb hier een multiplex li-batt 3s daar zou ik graag zelf een balanceer stekker aan willen maken.
hoe sluit ik dat aan ? gewoon de minpool van de uitgang en dan de plus pool van elke cel ?

Back