Onbekende Zwever,ASW 15?

Vandaag een Cirrus rompje afgeleverd bij Jaap,deze geruild met deze zwerver.

7ebe4a4y.jpg

mareve8e.jpg

Er staat op de romp ASW 15 ,heeft een ribben vleugel van 2.80m,romp is houtbouw. 2-assige besturing. Voorzien van sleepkoppeling en hoogstart haak

Ga morgen op de clubavond mee beginnen om hem op te knappen. Ga proberen hem voor de Vintage meeting klaar te hebben

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk zeg! Zo helpen we elkaar weer mooi verder! Ben benieuwd of iemand dit model kent. Het lijkt in ieder geval echt een oudje. Constructief nog best aardig in orde. Martijn gaat er vast weer wat moois van maken, en ik heb een oude cirrus van de vuilnisbak gered :)

Leuke kist! Moet ie echt opgeknapt? Hij ziet er niet verkeerd uit!

ASW 15. Het zou best kunnen. Kielvlak, Ri-roer en stabilo komen wel overeen. De rompvorm ook wel een beetje. Vleugel vorm (bovenaanzicht) niet, maar dat is te verwachten met deze grootte.

Hij ziet er op de foto iets beter uit dan in werkelijkheid haha. Het is een volledige houtbouw kist met behoorlijke v-stelling.

Wel Vintage toch?

Jaap heb jij nog gegevens van de vorige eigenaar,wil nl wel graag weten waar het zwaartepunt moet liggen?

Robbe had zo'n houtbouw Asw15 in haar programma maar die had een spanwijdte van 2 meter 15.

Max

Nee joh, dit soort kisten gewoon balanceren op de hoofdligger en vervolgens invliegen. Zo doe ik het iig altijd...

Nee joh, dit soort kisten gewoon balanceren op de hoofdligger en vervolgens invliegen. Zo doe ik het iig altijd...
Dat lijkt idd. een redelijke methode (mits met handstartjes wordt begonnen!).
Als ik de foto's bekijk krijg ik de indruk dat die ligger wel vrij ver naar voren zit. Misshien 5 mm erachter ...

Vandaag al effe druk bezig geweest.
ysytupyb.jpg

enazevej.jpg

Vanavond de beschadigingen herstellen en schuren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben heel benieuwd naar deze kist, ik hoop echt dat hij mee mag naar het VGT :D
Je hebt nog een maand, moet lukken toch?

Nee, maar ik heb zelf een Carrera ASW17 en ik vind de ASW(15) gewoon een mooie kist om te zien.
Ik ben gewoon heel erg benieuwd hoe deze vliegt.

is de spanwijdte werkelijk 2 meter 80? Dan is het niet de bouwdoos van Robbe want die was 2 meter 15. Voor de rest lijkt hij er wel sprekend op, dus het kan ook zijn dat iemand hem vergroot heeft.
Max

Back