Onbekende zwever,Slingsby T-59 Kestrel?

Vandaag op de club een paar oude kistjes aangeboden gekregen,we gaan er een paar verkopen om samen met een clublid deze op te bouwen.
We hebben alleen een romp en verder niets,dus alle info is welkom

vu4uryjy.jpg

anuqebup.jpg

Groet Martijn

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan haast niets anders zijn dan een Slingsby T-59 Kestrel (merk zou ik niet weten). De lijn van de cockpitrand over de vleugel is tamelijk kenmerkend.

GHQ+Russell+Flat+14-04-12.JPG

Dat lijkt er wel op Arjan.

Hoe kun je de spanwijdte achterhalen?
Wel een mooie kist,heb er zin in om de kist dit jaar te gaan bouwen.
Veel info blijft welkom.
We zullen alles zelf moeten gaan maken,want we hebben alleen een romp.

Groet Martijn

Als je de lengte van de romp en de wortelkoorde op meet kun je makkelijker zoeken.

Nog een grappig stukje over het origineel HIER

Wel stoer; flaps, remparachute....

Kestrl.jpg

Deze had ik ook gezien,hahaha.

Zal volgende week effe het een en ander opmeten

Absoluut. Het origineel van Glasflügel vloog in 1968 als H-401. Jouw romp lijkt me sowieso een oudje.

Ben echt zo'n fan van die glassflugel kisten. Lijkt erop dat ik goed zat martijn :) die typische cockpitkaprand van de kestrel/salto/libelle... Brengt je gelijk naar glasflugel!

Heeft slingsby deze onder licentie gebouwd? Dacht dat alleen glasflugel die kestrel had gebouwd!

Wik had niet zo'n grote kestrel (?). De jouwe lijkt me met die rompmaat een schaal 1:3,75 of iets dergelijks.

Heeft slingsby deze onder licentie gebouwd? Dacht dat alleen glasflugel die kestrel had gebouwd!

Wik had niet zo'n grote kestrel (?). De jouwe lijkt me met die rompmaat een schaal 1:3,75 of iets dergelijks.
Glasflügel heeft de 17m variant op de markt gebracht, die door Slingsby in licentie is gebouwd (slechts 5 stuks). Maar Slingsby is verder gegaan en heeft flink wat 19 meter, en enkele 22 meter varianten gebouwd.

Als je de lengte van de romp opmeet kun je de schaal herleiden en daarmee de spanwijdte. Lijkt mij ook minimaal een 4m kist. En die heeft o.a. Gewalt dan weer gemaakt maar volgens mij zijn er veel meer.

okay...uitgaande van een richtingsroer van 10cm is dat 1,9m.
De echter Kestrel is 6,7m lang.
Dat geeft een schaal van 1:3,5. En een spanwijdte van 5 meter voor de 17 meter variant en 5,5 meter voor de 19....

ik heb nog twee beschrijvingen en maatvoeringen voor je.

full

full

De romplengtes van de 19 en 22 mtr. zijn dus niet gelijk.
Ik hoop dat je er wat aan hebt

groet

Terence

Even dit draadje weer leven in blazen.

Kan nog niet echt achterhalen wie de leverancier van deze romp is.
Heb contact gehad met Gewalt in Duitsland,maar na een paar mailtjes geen reactie meer gehad.....

Dus het plan is om zelf tekening te maken om het een en ander te laten frezen om zelf vleugels te bouwen.

Zal mijn eerste keer zijn(met hulp op de club) om zulke grote vleugels te bouwen.
Vleugels zullen 2x2delig moeten zijn (bij een span van 5 mtr)
Zijn er heren die mij kunnen helpen met profiel en constructieadviesen ivm de krachten op zo'n grote vleugel.

Groet Martijn

Uitgaande van schaal 1:3,5 en van de originele glasflugel kestrel van 17m kom je op een span van 4,86m. Wat is de rompbreedte van vleugelaanvorming tot vleugelaanvorming? Eerst maar eens een geometrietekening fabriceren :)

Back