Onbekende Zwever: Wie Helpt

Hallo zweef-fanaten,
Via Ebay.de een leuk ''Bastler-projekt'' gevonden, een Salto!

full

full

De zwarte contour is niet het echte profiel van de romp. Vooral niet aan de voorlijst. De zwarte verf is hier nogal slordig aangebracht.

full

full

full

full

full

De romp is van glasvezel en de vleugel zijn glasvezel over Styro, en nogal aan de zware kant. Ik denk dat het rompje van Wik is en de vleugel wellicht zelffabricaten. De vleugels lijken niet echt bij de romp te passen. Het wortelprofiel komt niet helemaal overheen en de wortelrib staat ook onder een hoek. Wat niet echt lijkt te kloppen met de haakse rib aan de romp.
Ik ben dus erg benieuwd of iemand me verder kan helpen met het vinden van de fabrikantnaam. Mocht het de Wik romp zijn dan maak ik er de originele houtbouw vleugels bij. Die doen het prima! (toch Arjan:p)

Een paar afmetingen:
Tipkoorde: 20 cm
Vleugel (helft): 128,5 cm
Romp (lengte: 121,5 cm
Koorde wortelrib stabilo: 13 cm
Spanweidte incl romp: 270 cm

Tegen de tijd dat ik er aan begin zal hij hoogstwaarschijnlijk puur zweef blijven. Dit formaat laat zich prima lieren. Hoogstwaarschijnlijk zal er ook geen EDF op komen:rolling:

Groeten Rick

Laatst bewerkt door een moderator:
salto is een acro zwever ,en met een hol profiel is dit niet de bedoeling .

je zou arjan kunnen aan spreken

Het is zeker geen WIK romp. Die heeft een platte vleugelverbinder en de staartdelen zitten op een platte alu lip, niet op twee van die stalen pennetjes. Ook de vorm van de wielkast is heel anders.

090128Salto.jpg

Hoi Rick, ik heb dezelfde Salto, weet ook niet wie de fabrikant is. Er horen vleugels bij met een span van 3 meter en een RG15 profiel. Kist gaat als de brandweer. Ik neem de mijne zondag mee naar het VGT !

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Super Maarten!
Ben erg benieuwd. Heb je er toevallig ook tekeningen van? Als het in de auto (van Jacob) past neem ik de romp zondag wel mee. Kunnen we kijken en ze vergelijken;)

Tot zondag!

Nee geen tekeningen... deze kist was van MadDuc en die was gecrashed op de Kuppe. Ik heb deze weer gerestaureerd. Het is onmiskenbaar dezelfde romp, de vleugelverbinder, servoplankje en verbinding van de V-staart zijn identiek, ook de lengte klopt. Bij die van mij is de kap gesneuveld vandaar dat ik nu een blauwe kap heb..

Rick ik ben eruit, die Salto romp van je is van de Topp-Rippin Salto van 2,75 m.
Kijk maar:
Salto Rumpf bekommen aber welcher ist es?
Precies dezefde romp als die van mij.
Die vleugels die ik je heb gegeven zijn niet van Topp-Rippin. De vleugels van Rippin hebben geen ligger en de vleugels die je nu heb zijn voorzien van een dubbele staande ligger. Het zou mij niet verbazen als die door Müller zijn gemaakt.
Aangezien je nog een staart moet hebben kan je een mailtje sturen naar mevr. Rippin of de staartvlakken los te bestellen zijn. Dan heb je de kist zo weer klaar. Ik overweeg zelf om toch de romp te repareren en wellicht bestel ik wel nieuwe vleugels, ben aan het uitzoeken wat de kosten zijn.

Helemaal top Maarten!
De vleugel zijn inderdaad wel een stuk anders:
Salto%202,75%20Baus..jpg

Ik zal eens kijken of ze die staartvlakken los kunnen leveren. Zou jij me de maten kunnen geven van de staartvlakken die jij er op had zitten?
En heb je nog steeds baat bij de gegevens van mijn vleugels waar je om vroeg via PB?

Groeten Rick

@Rick : maten zijn niet meer nodig. Ik heb nieuwe vleugels besteld bij rippin ;-) ik neem de maten van de v-staart op voor je!!

Back