Onbekende Zwever

Welke zwever is dit?
Romp-epoxy
Vleugels styro/balsa met remkleppen van Graupner.
Besturing hoogte/richting
Spanw.2.80m

Laatst bewerkt:
Hierbij de afbeelding van Egbertje
DSC_1414.JPG

Egbert, dit is een (kopie) Graupner Cirrus.

GFK Romp? Dan niet origineel. (Echter wel robuuster dan het origineel!!) Een Gewalt romp? Vleugelspan is 2,80? ook niet origineel. De originele ribbenvleugel is 3m. Echter heeft mijn cirrus75 ook 2.8m schuim vleugels. Daar heb ik zelf rolroeren en kleppen in gebouwd. Wellicht is dit dezelfde vleugel en heeft de originele bouwer dezelfde modificaties uitgevoerd? Ik weet eerlijk gezegd niet of de originele cirrus ook met deze vleugelset geleverd is geweest.

Ziet er wel erg mooi uit nog! Behalve die haaienbek. Kortom, sleephaak er in en vliegen ermee! Mooi man! Je hebt gezien hoe mooi mijn cirrus75 vliegt met die vleugels!

edit: beroemd draadje om door te nemen voor je! Lezen maar!
opknap-verslag-graupner-cirrus-film-eerste-vlucht-pagina-3-a

edit2: En waag het niet die neus er af te zagen haha! Sleephaak er in! Kan perfect gesleept worden door een mentor of vergelijkbaar!

Laatst bewerkt door een moderator:
Zonder afbeelding kan ik er moeilijk iets van zeggen.
Of het moeten degene zijn die het NIET zijn, maar daar schiet je ook niet veel mee op vrees ik..
Maar ehhhh, het lijkt vintage. Ben je nu eindelijk ook om naar de oude dames ?? :-).

Groeten,

Paul.

Wow Egbert !
Wat een beauty !
Hoe kom je er aan en heb je nog iets meer info over dit model ?
En het lijkt me inderdaad erg vintage..

Groeten,

Paul.

ja, ik zal het later ook op een bad-ass kist willen als een fox of iets dergelijks! ik zou zeggen, laten zitten ;)

Kijk hier voor hebben we dan Max weer op dit mooie forum.... de link naar het 1:1 vliegen.
Als je het zelf mooi vind..... gewoon laten zitten wel de registratie even overnemen :D:)

Wij kunnen/willen deze zwever overnemen. Maar ik snap niet helemaal waarom deze alweer te koop is en zo te zien ongewijzigd. Mankeert er soms wat aan?
Of is dit toevallig een exacte kopie van die van de topicstarter?

Nee dit is de zwever van Egbert. Heb m
van de huidige verkoper al vaker op mp zien staan. Een exacte kopie is echt te onwaarschijnlijk. Voor zover ik weet heeft egbert hem toen verkocht voor 5 tientjes. Wie weet wil de verkoper van nu er winst uit halen.

Ok Japie.G, bedankt voor de info.
Dan gaan we ervoor. Hij maakt idd wel een beetje winst maar het is in de buurt dus daar verdienen we weer wat op terug.
En de prijs lijkt ons nog alleszins redelijk.

We hebben de kist gekocht, kwam 2 tientjes van Egbert z'n prijs op. Wel heel gaaf zo'n grote zwever, voor ons dan. Ze is niet helemaal in top conditie maar goed genoeg.
Alleen ze stonk (nog steeds) verschrikkelijk naar rook en was onmeunig smerig. Dus als eerste afnemen met sop anders mocht ze niet naar binnen. Kostte ons wel een deel van de stickers maar dat is te overzien.
Vraagje, we hebben nog 2 Graupner C507 standaard servo's liggen. Die willen we voor hoogte en richtingsroer gebruiken. Welke niet te dure servo (grootte/koppel) zou geschikt zijn voor de remkleppen?

We hebben de kist gekocht, kwam 2 tientjes van Egbert z'n prijs op. Wel heel gaaf zo'n grote zwever, voor ons dan. Ze is niet helemaal in top conditie maar goed genoeg.
Alleen ze stonk (nog steeds) verschrikkelijk naar rook en was onmeunig smerig. Dus als eerste afnemen met sop anders mocht ze niet naar binnen. Kostte ons wel een deel van de stickers maar dat is te overzien.
Vraagje, we hebben nog 2 Graupner C507 standaard servo's liggen. Die willen we voor hoogte en richtingsroer gebruiken. Welke niet te dure servo (grootte/koppel) zou geschikt zijn voor de remkleppen?

Daar heb je geen grote servo voor nodig, die draaiklepjes vragen bijna geen kracht. Rustig open en dicht .
Elke standaard servo doet het werk voor je

succes

Terence

Euhh huh?

Nee hoor, dit is een cirrus van Graupner. Echter alleen met een kopie romp van glasvezel. Maar dat was al duidelijk geloof ik [emoji6]

Back