Onbemande legervliegtuigen inspecteren droge kaden

Belooftniet veel goeds zo.

ImageResizerHandler.ashx

Vraag mij wel eens af wat voor technieken daar in en op zitten en welke merken ze gebruiken? Hobbyking ;)

Ach Ron, je ziet dat verkeerd.

Denk je eens in, een millitair zoals Roel die tijgerend naar die bult gaat, dan snel het toestel in orde maakt en heel snel opspringend het ding moet lanceren voordat de vijand hem gezien of geraakt heeft..................

Ik zie het al helemaal voor me......................:cool: :rolling:

Belooft niet veel goeds zo.

Waarom belooft het zo niet veel goeds ?
Wat ik van de beelden op tv gezien heb gooien ze die vliegtuigen zo in de lucht, en dat ging goed.
Ikzelf denk dat je de rc vliegtuigen die gebruikt worden in het leger niet echt kunt vergelijken met de rc toestellen die hier op het forum te bewonderen zijn.

vooral de landingen met die Raven zien er nogal amateuristisch uit. Niet voor niks zitten er een stuk of 3 reserveneusjes in de koffers waarin ze opgeslagen worden.

De landing was inderdaad niet zo netjes, maar de functie van de Raven is volgens mij niet om mooie landingen en/of 'lanceringen' te maken.
De Raven is een toestel dat bedoeld is voor recon/verkenningen uit te voeren, de 3 'reserve' neuzen zijn verschillende type camera's, als ik me niet vergis.

Als modelbouwer zou ik best trots zijn als ik een Raven setje in elkaar zou hebben geknutseld.

Vorig jaar tijdens de luchtmachtdagen de Raven mogen aanschouwen.
Veel meer dan een EasyStar met een webcam was het niet.
Voor onze strijdmacht toch wel een beetje knullig, als je kijkt over welke UAV's enkele andere strijdkrachten beschikken.

images

images

images

Die Predator zullen ze naar alle waarschijnlijkheid niet vanuit de losse hand de lucht in gooien :mrgreen:
Dat toestel is ook meer een wapenplatform geworden dan verkenning, er is nog een UAV genaamd de Dominator, stuk kleiner dan de Predator.

moet niet vergeten dat die Raven het zwaar te verduren heeft.
Wordt veel gebruikt en onder moeilijke omstandigheden.

In dat opzicht is de Raven wel een goede keus geweest. Er moet ook niet te veel spul opzitten wat kapot kan gaan. Dit ding doet gewoon wat ie moet doen en dat is meer dan voldoende. (less is more)

Groet,
Theo

Back