Onbestuurbaar worden?

Je kan idd ook de vleugel insmeren met talkpoeder en daarna aflakken met
spanlak. Het nadeel is dat het hout krom kan trekken en dat heb je bij porienvuller niet. Porienvuller zou je bij een goede modelzaak moeten kunnen kopen.
Cheers

Bart

Ik heb pas van iemand veel spullen gekregen, o.a. een blikje porienvuller. Dit spul is echter al minstens 15 jaar oud. Het blik is nog niet open geweest, maar de inhoud klinkt nog goed vloeibaar. Zal ik dit na zoveel tijd nog kunnen gebruiken?

Alex,
Top Tip :thumbsup:

Raymond,
Lijkt me geen probleem.
Is ook makkelijk te testen.
Gewoon op een stukje balsa aanbrengen en kijken of het nog "werkt"
Het schijnt dat je Erwten soep in blik van die leeftijd ook gewoon kan eten, dus.;)

Frans

Monteer eerst de roerhevel en hang hem daaraan te drogen?
Wacht tot de epoxy zwaar plakkerig wordt alvorens op te hangen om te drogen om druipers te voorkomen.
Geen 24 uurs epoxy gebruiken natuurlijk anders krijg je zo'n gedrocht :)

Ik gebruik gewone 24 h epoxy om te lakken (LF1 epoxy). Aan de uiteinden en wortel van de staartvlakken een ong. 20mm brede strook 49 grams glas onder 45 graden, rest zonder glas, dus alleen gelakt met epxoy. Meestal kom ik voor een set stab + kielvlak uit op 15 gram, wel redelijk licht hout gebruiken, ong. 90 - 100 kg/m3. Laatste tijd doe ik toch weer een aramide vezel over de achterlijst om het afrafelen van de achterlijst tegen te gaan.

Na het drogen is het oppervlak idd van het type maanlandschap, maar met 400 tot 600 korrel schuurpapier is dat redelijk eenvoudig glad te krijgen. Niet teveel erafschuren.

Drogen; ik zet de staartvlakken meestal verticaal tegen een kunststof aan, zodat deze niet hecht. Raakvlakken later toch vlak schuren.

Peter

Laatst bewerkt:
Back