onderdelen E-Flite Blade MSR

goeiemiddag heli vliegers,

ik ben in het bezit van een blade msr en met veel plezier vlieg ik ermee.
laatst is het helikoptertje nogal hard gecrashed door een windvlaag en sindsdien viel de heli tijdens het vliegen steeds uit.
na veel gezoek kwam ik erachter dat er een draadbreuk zat in het kabeltje van de print naar de accu, deze kabel heb ik vervangen maar met m'n stomme kop heb ik met m'n soldeerboutje het grote tandwiel van een servo geraakt en nu zijn er dus een paar tandjes weggesmolten. :nooo:
Is er iemand die toevallig nog zo'n servootje of alleen het grote tandwiel daarvan over heeft en wel aan mij wil verkopen?

even een plaatje ter verduidelijking.

2773-2763-large.jpg

het gaat dus om het grote tandwiel rechts op de foto.

Ik heb nog een servo mechaniek liggen, vanavond even kijken of deze t zelfde zijn..

vervangen servootje voor UMX 300 is langer. (L versie)
"grootte" tandwieltje is wel gelijk.
motortje in storing.

Waarheen sturen, hoe? (pb)

Je kunt ook voor weinig deze kopen (de korte versie)
RCtechnics

Bedankt dat ik even in de doos keek,
2 nanao lipos doen zeer geslaagde imitatie van ballon.

Laatst bewerkt:
zo, de heli is gerepareerd, Niek bedankt. :thumbsup:

nu alleen nog even fijn afstellen, bij het hooveren vliegt de heli een beetje in kleine rondjes.
eens kijken in de manual hoe dat af te stellen is, swirl noemen ze dat geloof ik. :confused:

ja. toilet bowl, dat was het!

speling had ik al gecontroleerd en bijgesteld, de asjes van de servomotoren konden iets op en neer. nu nog de kogellinks controleren op speling.

maar eerst wachten tot de accu weer vol is, dat duurt wel 10 minuten :yes:.

"edit"

probleem opgelost, de swashplate ging wel erg gemakkelijk op en neer over de hoofdas, gefixeerd met het kalibratie tool en een miniscuul drupje secondenlijm en de heli vliegt weer superstabiel.

ik vlieg nu met gemak door de deuropening van het magazijn naar de instrumentmakerij.

Laatst bewerkt:
Back