Onderdelen electrische auto's

• Topicstarter Topicstarter Lince
  • Startdatum Startdatum
L

Lince

Guest
Heren en dames;

Enkele jaren geleden heb ik eens voor de gein een paar brandstof auto's gekocht voor de handel, alleen door tijdgebrek heb ik het laten gaan.

Nu heb ik het weer opgepakt maar met electrische auto's (en helicopters)
en begin me meer in te verdiepen.

Wat mijn vraag nu eigenlijk is, welke onderdelen wordt eigenlijk het meest gebruikt/gaan het eerst kapot bij een electrische auto??

Banden is het meest logische en een paar accu's maar wat nog meer??

(Dit is niet om reclame te maken)

motoren bij borstelmotoren vooral de borstels.

bij borstelloos is de levensduur al veel langer.

verder tandwielen en aandrijfsnaren de gebruikelijke crashparts.

Volgens mij heeft deze electrische auto geen snaren. Standaard zit er geloof ik borstelmotoren in. Als optie hebben ze brushless. Dit hebben ze ook met de ESC brushless, dus ook goed voor de levensduur lijkt me.
Moet ff wennen aan NL en engelse termen.

Ander vraagje gelijk.
Standaard zit er een 7,2V NiCd accu 1800mah in. Ik kan dat uitbreiden naar een 7,2V NiMh 2500mah. Daaruit begrijp ik dus dat je dan langer kan rijden. Maar er is ook een optie 8,4V NiCd 1800mah. Wat is hier de voordeel van?

Oke, dan zal ik nog eens goed navragen. De ESC wat als optie is vermeldt, staat als 7,4V. Dat zal wel een typfout zijn. Moet 7,2V of 8,4V zijn.

Een handjevol failsafe's zal ook wel handig zijn.

Weer een leerzame dag vandaag :D

Maar dat is met alles wat stroom verbruikt, dat het nooit precies die stroom heeft. Tis me redelijk duidelijk wat aauto's betreft :D

Dat de accu meer voltage heeft klopt als ie opgeladen is.

maar mijn LIPO accu zijn standaard gewoon 7,4 Volt

dus ik heb ongeveer 7,5 volt als ze opgeladen zijn.

Dit is alleen ter info

Succes

Ok interessant. Ik dacht dat een cel altijd 1,2V was en dan 6 van die dingen erin dus 7,2V.

Hoeveel harder zal het gaan als je 8,4V erin stopt dan??
Ik vind met 7,2V al vrij hard gaan eigenlijk.

ik weet het niet precies maar ik heb zo ie zo wel in accu ván 8,4 volt

ligt er natuurlijk wat ze kosten

maar ik kan ze niet hebben als saddle pack ik kan ze we hebben als er 1 cel boven opgemaakt wordt.

Hoe is overigens de garantie geregeld in NL? Als iets in de soep draait, of iets afbreekt, dan is het toch vanuit oogpunt verkoper gezien: "dan heb je te hard gecrashed!!"

nimh is beter dan verlies je na een tijd geen vermogen
ik heb een keer een nicd gehad waarop mijn moter nog niet eens meer rond kwam

Ik wil zowiezo de NiMh nemen, alleen vind de 2500mah nog wat aan de magere kant.

Hoe is overigens de garantie geregeld in NL? Als iets in de soep draait, of iets afbreekt, dan is het toch vanuit oogpunt verkoper gezien: "dan heb je te hard gecrashed!!"

en jij wil in de handel met electrische auto's? ga vooral zo door, een maand ga je het vast wel redden op marktplaats :confused:

Gebroken delen is per definitie geen garantie. Het heeft nut om je te verdiepen in de consumentenwet en de wet "kopen op afstand" en je zult zien dat zelfs de meest gerenomeerde winkels deze wetten overtreden.

Ik heb al 5 jaar een webshop en ik weet hoe het werkt qua garantie, wet koop op afstand en dergelijke, dus dat is het probleem niet. Extra kosten hoef ik nu niet te maken, er komt enkel een product bij.

@ Matthijs: mijn vraag was in het algemeen hoe dat geregeld is.
@ Roelof: Dat bedoelde ik dus eigenlijk. Lijkt mij, dat als je duidelijk aan kan tonen, dat het een productfout is, dat het een garantiegeval is. Maar hoe duidt je dat aan.

ik neem aan dat je dat in overleg met je leverancier moet oplossen aangezien jij de garantiegevallen daar ook moet claimen. Het lijkt me echter lastig voor jou om garantiegevallen in te schatten en te behandelen aangezien je technische kennis zo te lezen niet helemaal up-to-date is. Zeker in de modelbouwsector kan je je voorbereiden op eindeloze discussies ben ik bang. Evengoed succes gewenst, zeker in deze tijden ;-)

ik neem aan dat je dat in overleg met je leverancier moet oplossen aangezien jij de garantiegevallen daar ook moet claimen.

Helaas......
Ook al zal zijn leverancier geen garantie geven moet hij wel een verplichte garantie aan zijn klanten geven. Garantie is een zaak tussen winkelier en klant waar in Nederland verplichtingen aan vast zit.

Tuurlijk, in zoverre geef ik garantie. Maar wat ik bedoel is, wat is de grens;
Een voorbeeld; een nieuwe motortje, wat niet draait, daar zit garantie op natuurlijk. Maar een asje wat is gebroken, dat valt onder crashen, dus geen garantie (lijkt me)

Wat ik eigenlijk bedoelde; Hoe is de garantie NU geregeld. Heeft er iemand garantie geclaimd en is dat wel of niet gekregen.

Gebroken en versleten delen is nooit garantie. Als het gaat om een kit wil het wel eens gebeuren dat een onderdeel scheurt of splijt bij het indraaien van een schroef, een fabrikant kan aangeven als dit een bekend probleem is en anders aan jou de keuze om wel of niet klantvriendelijk te reageren.

Motoren is een verhaal appart maar als je erin thuis bent is te zien hoe goed een motor behandeld is en als die al veel gelopen heeft. Veel winkeliers geven geen garantie of willen nog wel eens adviseren om gebruik te maken van omruilacties die sommige fabrikanten kennen.

Gaat het om wazige RTR modellen direct uit China oid. kan je er vanuit gaan dat support van hun kant ver te zoeken is en moet je zelf je eigen garantieregels bepalen binnen de letters van de wet.

Back