onderdelen hk cessna

weet iemand waar ik (in nl) onderdelen kan kopen voor een Hobbyking mini cessna ?
span is 77 cm, foam ding.

Gewoon bij Hobbyking?
En dat is in Nederland dacht je...?

De originele onderdelen zoals vleugel en romp zal moeilijk zijn, andere delen (motor, servo's...) is vast wel een alternatief voor te bedenken.
Welke onderdelen heb je nodig dan?

En dat is in Nederland dacht je...?

De originele onderdelen zoals vleugel en romp zal moeilijk zijn, andere delen (motor, servo's...) is vast wel een alternatief voor te bedenken.
Welke onderdelen heb je nodig dan?

Nee, als t in Duitsland in warehouse is uit Duitsland en anders uit Hongkong :D

momenteel een propellor nodig en een "cowl" (neus cone)

hij ging head first t gras in... whoops rolde over links weg en ik kreeg die roll er niet meer uit, reden is me niet geheel bekend, t was nagenoeg windstil. t was wel m'n 1e vlucht met dit ding en nog niet goed getrimt, achteraf ook het gewicht ff teveel naar voren. na een paar prima rondjes ging het plots niet goed

Marzon,

Oorzaak is absoluut gekend, gebrek aan ervaring lijkt me.....Zoek dan ook mensen op (je bent op goeie weg via het forum) die je kunnen helpen, liefst ook in het "echt" naast de gebruikelijke (goeie) adviezen hier. Ben je een doorwinterde vliegenier dan mag je bovenstaande negeren.

Een prop hoef je niet bij HK te halen, een nieuwe motorkap kun je ook mee wachten tot je het toestel in de vingers hebt.

Kijk eens bij de GWS slowflyer props of APC E props bij de lokale hobby boer of via het net (heb zelf een HK AT6 waar ik de tjaka maka prop van HK vervangen heb door een APC- E) Gaat al 50 tig en meer vluchten goed, die HK props waren enkel goed voor die "echt perfecte landingen" die niemand ooit schijnt te maken of als epoxy roerstokje ;) Ze zijn ook nooit voorradig als je ze nodig hebt.....Met kwaliteitsprops die je lokaal kan bestellen ben je ook niet afhankelijk van de wisselende voorraad (of het gebrek eraan) via China (ik pleit niet om niet daar te kopen voor de goeie orde, shop er zelf veel en graag, alleen wisselstukken zijn af en toe gewoon een ramp om te verkrijgen of ze leveren wisselstukken die nooit kapot schijnen te gaan.....)

Stevo

geinig te lezen dat je meteen m'n hele historie schijnt te weten qua ervaring...

(om je verhaal even recht te zetten, ik heb vroeger een robbe charter gevlogen (5,25 cc nitro), daarnaast sinds een paar jaar electro heli, en sinds kort weer een vliegtuigje erbij, qua ervaring zit het wel goed, ik kan gewoon vluchten maken en hem heel weer landen ook, het zat nu alleen op een of andere manier niet mee, ben dit vliegtuigje nog niet gewend, en de trim is nog niet zuiver, plus dat zo'n schuim ding toch heel anders vliegt dan een wat zwaardere kist als de charter(houtbouw))

los daarvan dank je voor de tip voor de prop, eens kijken of ik die in een of andere webshop kan begaan, de maat staat gelukkig op het teruggevonden afgebroken blad

Back