Richard Branderhorst
PH-SAM
In het brandstof systeem heerst een onderdruk, tenminste bij mijn modellen.
Dat is te zien aan het indrukken van de hopper tank.
Omdat er daar onderdruk heerst, gaat er brandstof van de hoofdtanks naar de hopper lopen.
Hoe meer weerstand je totale systeem heeft, hoe meer onderdruk.
Ik heb een F16 (te koop, btw,
) die heeft incl de hopper, 5 tanks. Draait probleemloos.
Maar met de MB339 heb ik bij lage toeren nu 2 X een flame out gehad, ECU gaf Low RPM aan.
Ik wil nu eens meten hoeveel onderdruk mijn systeem aangeeft (moet nog ergens een manometer zien te scoren) bij draaiende motor.
Wie weet wat acceptabele onderdruk waarden zijn? Heeft iemand dat ooit gemeten? Als die waarde van mij te laag ligt, zou er iets in het systeem kunnen zitten (ik heb behalve de hoofdtank geen filters geplaatst)
Ik heb ook geen zin om het onder druk te zetten, want als je tankt met draaiende motor merk je dat de drukwisselingen ook toerental wisselingen tot gevolg hebben.
Het ontluchtingspijpje onder aan de romp steekt met zijn neus in de vliegrichting...
Dat is te zien aan het indrukken van de hopper tank.
Omdat er daar onderdruk heerst, gaat er brandstof van de hoofdtanks naar de hopper lopen.
Hoe meer weerstand je totale systeem heeft, hoe meer onderdruk.
Ik heb een F16 (te koop, btw,

Maar met de MB339 heb ik bij lage toeren nu 2 X een flame out gehad, ECU gaf Low RPM aan.
Ik wil nu eens meten hoeveel onderdruk mijn systeem aangeeft (moet nog ergens een manometer zien te scoren) bij draaiende motor.
Wie weet wat acceptabele onderdruk waarden zijn? Heeft iemand dat ooit gemeten? Als die waarde van mij te laag ligt, zou er iets in het systeem kunnen zitten (ik heb behalve de hoofdtank geen filters geplaatst)
Ik heb ook geen zin om het onder druk te zetten, want als je tankt met draaiende motor merk je dat de drukwisselingen ook toerental wisselingen tot gevolg hebben.
Het ontluchtingspijpje onder aan de romp steekt met zijn neus in de vliegrichting...