Onderhoud 130x

Vandaag snipperdag en dan maar eens de 130x onder handen genomen .
Servo's gekuist en ook de tail eens onder de loepe genomen . 8-O
Man wat een troep kwam daaruit zeg . Zie zelf maar
full
full

full
full

Helemaal los gemaakt , alles gekuist en weer in elkaar gestoken .Alles op speling gecontroleerd . Op de metalen C gear begint toch weer wat speling te komen , drupje groene loctite op laten vallen en zien ? Leuke bezigheid op vrije dag zonder stress . :)
Nu zal ik wel de enige niet zijn . Om de hoeveel tijd controleren jullie dit beestje en wat doe je nog meer :confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Zal dan zelf maar reageren op mijn eigen draadje :confused: Vandaag nog ergens gelezen contact cleaner voor lineaire servo's : DeoxIT D 5 . Bekend bij iemand ? Je zou het gewoon in de servo moeten spuiten , even laten inwerken en klaar . Niet meer nodig om servo's open te maken .:)

denk dat onderhoud redelijk verschilt van persoon tot persoon, en veel meer dan jij doet is er niet te doen denk ik ;-)

over contactspray, ik zou het niet doen...
het is toch weer nattigheid, het lost iets op, maar er blijft altijd wat residu achter, wat zich dan met de nattigheid over de printplaat verspreid.

Wanneer controleer je een heli?
ikzelf check mn e-heli's (naast de standaard pre en after flight checks) eens per jaar grondig.
Gaat het spul een keer helemaal uit elkaar, de verdachte lagers worden gewisseld.
Zeker een tt lager zou ik dan ff meenemen, aangezien deze een stevig toerental draaien.

Verder niet teveel aan doen tijdens het jaar. alles wat je uit elkaar haalt, kan ook met sleutelen kapot.
kop van schroef dol, locktite die niet pakt, huis waar een lager in moet kan ook nog ruimte krijgen.
het probleem wat "overmantaining" heet ;-)

Mijn mcpx controleer ik eigenlijk zelden
zolang hij goed reageert, ga ik de servo's niet openmaken..
en zolang alles redelijk spelingvrij en vrij blijft bewegen, blijf ik er van af..
Eerst met een mcpx heb ik het wel een wat rigoreus aangepakt, maar daar werd hij dus absoluut niet beter van

Back