Onderhoud en exploitatie, hoe regelt jullie club dit.

Discussie in 'Verenigingen' gestart door pierreke, 25 jan 2015.

  1. pierreke

    pierreke

    Lid geworden:
    26 okt 2010
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Maastricht
    De Maastrichtse luchtvaart club bestaat 75 jaar, en zit nu ruim 10 jaar op een voormalig voetbalterrein met een deel van de oude kleedlokalen als clubgebouw. Tot voor kort in de luxe positie dat dit een reserve veld was voor de gemeentelijke afdeling sportzaken, en zij ook het onderhoud op zich namen. Nu is in het kader van bezuinigingen het veld door sportzaken afgestoten.

    Dit betekent dat we van een andere afdeling terrein en clubgebouw gaan huren met andere afspraken over het onderhoud. Er bestaat zelfs de mogelijkheid dat op ons huidige terrein andere verenigingen geconcentreerd worden, er voor ons weinig ruimte overblijft, waarvoor we al een aanbod van een andere lokatie als compensatie gekregen hebben. Zie hiervoor een ander draadje [post1]


    Mijn vraag aan jullie is: hoe regelen jullie het onderhoud van het veld, hoe groot is dat veld en welke bedragen zijn hiermee gemoeid betreffende onderhoud en gebruik. Zelf onderzoeken we maaien door een boer, of aankoop van een zitmaaier danwel meerdere hand motormaaiers. Risico is dat het altijd op dezelfde mensen terecht komt, want "hij doet dat graag", of heeft toch de meeste tijd. Te denken valt natuurlijk aan een corvee schema welk nooit met prive afspraken uitkomt. Of korting op het lidmaatschap per maaibeurt.

    Welke creatieve oplossingen hebben jullie hiervoor bedacht
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2015

Deel Deze Pagina