Onderhoud en opladen loodaccu's

Hoi,

Ik ben tamelijk nieuw in de wereld van de modelbouw en ivm het aanschaffen van een voerboot voor bij het vissen, zit ik met wat vraagjes mbt het onderhoud en het opladen van de loodaccu's die bij de boot geleverd zijn; 12v, 7Ah.

Allereerst de vraag of de accu's opgeladen verkocht worden, de boot doet het wel in ieder geval maar kan het kwaad de accu's op te laden alsof ze leeg zijn?

Ten tweede de vraag of het kwaad kan de accu's na elk gebruik (al dan niet intensief) weer op te laden. Ik sta er namelijk niet om te springen om te water te moeten omdat blijkt dat ik een halfvolle accu heb meegenomen en mij lijkt het dus verstandig om de accu's voor elk gebruik weer op te laden.
Volgens de gebruiksaanwijzing dien ik lege accu's16 tot 18 uur op 600 Mah te laden. Bij twijfel kan ik volgens de handleiding evt. de accu's 24 tot 48 op de 50 Mah uitgang zetten. Heeft dit laatste invloed op de levensduur van de accu en uiteindelijk de totale vaartijd van 1 accu??

Als laatste de vraag hoe jullie hiermee omgaan. Is het bijvoorbeeld handig om altijd een voltmeter mee te nemen zodat de accu eenvoudig te monitoren valt? Ik weet bijvoorbeeld ook dat er meters bestaan die je op de boot kan bouwen, zijn deze een beetje betrouwbaar of is een good old accumeter voldoende?

Alvast bedankt voor de moeite!
Romeo

Loodaccu's blijven het beste en presteren het beste wanneer ze altijd geladen zijn. Dus als je gevaren hebt en je komt thuis dan is het juist goed dat je de accu direct aan de lader hangt.