hoe komt het eigenlijk dat er zo'n groot verschil zit tussen twee blade msr-xen, allebei zo uit de doos, ze worden op de fabriek toch, althans dat neem ik aan, gecontroleerd. De ene is super nerveus en trekt af en toe zijn eigen plan terwijl de andere gewoon te vliegen is. De verschillen zijn echt groot althans bij mij. je krijgt soms niet eens de tijd om te corrigeren zo rap is ie dan al een kant uit die je niet verwacht of gaat als een idioot zijn staart achterna. grfr
Vlieg je ze beiden met dezelfde zender. Is het met een bij de msr-x meegeleverde zender dat je de beide bestuurd? Indien met meegeleverde zender: Controleer de instellingen van de zender en pas deze zonodig aan. Staat normaal omschreven in de MEEGELEVERDE HANDLEIDING !
Terugbrengen, horizon / eflite is erg coulant met garantie. Ik had een msr (geen x) met omgepoolde software, ipv stabiel op staart rol tegensturen, ging ie meesturen, dat is goed voor extra snel crashen.. !
Indien met de origineel meegeleverde zender bestuurd, controleer alvast hetvolgende: Wanneer je de zender aanzet en de rode LED licht constant op dan staat je zender in de HIGH RATE mode. Het model reageert dan veel nerveuzer. Verander de instelling naar DUAL RATE mode op je zender en probeer dan nogmaals of er verbetering merkbaar is. Zie blz. 9 van je meegeleverde handleiding: http://www.bladehelis.com/ProdInfo/Files/BLH3200-Manual_EN.pdf
hij staat altijd in de low rate. maar ik zag nu ook dat de swashplate, als ik de lipo erin stop en het lichtje constant blauw brand, absoluut niet horizontaal staat. dit zou toch moeten, niet dan?? grfr
Hangt ook af van hoe je trim's op je zender staan op dat moment. Staat de trim op je zender neutraal? Juiste opstart procedure gevolgd? Eventueel zelf swashplate uittrimmen. Bij het uittrimmen start ikzelf ook vanuit een swashplate positie die horizontaal staat, en vanuit deze positie kan je evtl. lichtjes trimmen.
Als ik het goed gezien heb, heeft de msr x 2 servo's op de swash? De coax etc hebben dit ook vaak, door de beweging en kracht van de rotor wordt de swash dan recht getrokken maar, als hij in vlucht (dus niet bij het opstijgen...) meteen in volle vaart altijd dezelfde kant uit schiet, moet er getrimt worden of moet er wat aan de stand van de swash gedaan worden. Heb je 3 servo's op de swash, zit deze door de servo's vast en moet deze dus wel 100% recht gesteld worden