Onderstel afstellen truggy

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Sareno, 3 mei 2022.

  1. Sareno

    Sareno

    Lid geworden:
    3 okt 2018
    Berichten:
    364
    Locatie:
    Wijk bij Duurstede
    Ik heb een 1/8 truggy die ik een paar jaar geleden naar electro heb omgebouwd. Een hong nor crt.

    Het ding loopt prima. Zelfs met 6S. Al gaat dat wel heel erg snel.

    Het probleem is dat vanaf 3S de achterwielen alle kanten op gaan. Zeker op grind/zand. Ik moet dan echt rustig optrekken of gyro stabilisatie inschakelen. Met 4 of 6S is het zonder stabilisatie gewoon donuts. Ook als ik rustig optrek. Op hogere snelheid komen de achterbanden de voorkant gewoon voorbij.

    Op straat of asfalt gaat het beter (met straatbanden). Vanaf 4S trekt hij een controleerbare wheely. Met 6S moet ik de ESC gewoon tammer afstellen bij het optrekken. Dan is het wel te doen.

    Toch wil ik hem beter afstellen voor zand of grind en ik kon daar eerder genoeg info over vinden maar nu bijna niet meer.

    moet ik de achterwielen meer toe in geven? Of de schokbrekers schuiner zetten? Ik wil dat hij goed rechtuit optrekt. Bochten komen erna wel. Die gaan nu ansich goed. Beetje onderstuurd maar daar is rekening mee te houden.

    Ik rij het liefst met 3 of 4S. Dat gaat hard genoeg. 6S is leuk om stoer te doen maar 100kmu plus is gewoon niet nodig.
    Enige tips? Waar kan ik meer info vinden over het afstellen van het onderstel? Ben een beetje roestig.
     
  2. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    de achterdempers iets zachter dan de voorste zodat hij lekker in de dempers zakt met optrekken om meer grip te houden met optrekken een wheelies voorkomen.
    ook het uit accelereren van bochten gaat dan beter. is je wagen 4wd? zorg dan dat ook al je 4 wielen ten allertijden aan de grond blijven anders ben je tractie kwijt met optrekken
    kijk eens onder deze reactie
    het afstellen van je chassis ga je vanaf nu veel lol aan beleven. rc car handling bla bla bla
    Bekijk eerst even deze http://users.telenet.be/elvo/ . de rest van de info is voor later

    Succes man!
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2022
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Hudy kent een Offroad setup book, handig naslagwerk wat je vrij kunt downloaden.
     

Deel Deze Pagina