onderstuur ta-05ms

Hallo,ik heb een porsche934 rsr met een ta-05ms chasis.

Hij ligt best vast op de weg maar heb nogal onderstuur.

Wat zijn de mogenlijkheden die ik kan proberen om er de overstuur eruit te halen?

Wanneer heb je onderstuur? ingaan van de bocht, midden of bocht uitgaan?
Het statisch toevoegen van gewicht aan de voorzijde heeft juist tegenovergesteld effect, de auto zal dan nog meer onderstuur hebben door centrifugaalkracht etc.

Ik heb onderstuur,sorry voor voor de verwisseling met overstuur.

Als ik in de bocht 'n beetje gas erop houd dan is het al gauw dat de auto liever recht door wil dan de bocht door.
En hoe meer gas hoe ruimer de bocht wordt met dezelfde stand van het stuur.

Of heb je dat altijd met 4wd.

Het lijkt er een beetje op dat ik aan de voorkant grip tekort kom,tenminste,daar kun je het mee verglijken.

Goeie vraag, ik heb met mijn TA-05 eigenlijk hetzelfde en nog geen oplossing gevonden.

Dus aan de experts: Graag tips/tricks die we kunnen uitproberen.

thx
Winfried

Onder ideale omstandigheden op een circuit helpen de volgende dingen om meer grip op de vooras te krijgen:

1. Dempers schuiner zetten
2. Zachtere veren steken
3. rollcenters voor omlaag brengen
4. een diff plaatsen ipv een starre as voor
5. hardere veren achter

Misschien enkel voorbanden insmeren met Jack the gripper? Correct me of i'm wrong. Voorste veren schuiner zetten helpt inderdaad ook weet ik uit ondervinding.

Bedankt voor de tips.

Vraagje:
3. rollcenters voor omlaag brengen

bedoel je daarmee de rijhoogte? dat roll-center gebeuren heb ik nog niet onder de knie ;-(

De voorste draagarmen omlaag brengen, ik weet niet of dit kan bij de TA-05. Vaak zitten er plaatjes of shims onder de ophangingsblokken en die kan je weghalen of juist dikker maken als je teveel stuur hebt.

Zal eens kijken of die er onder zitten, dacht het niet. Kan je ook iets met de bovenste-voordraagarmen doen?

Back