Hallo,
Om een lang verhaal kort te maken, mijn drone Dji Phantom samen met mijn Gopro hero3 (in een waterdichte case) zijn gecrasht in een meer.
2 maal zijn er al duikers naar op zoek gegaan, tevergeefs.
Nu ben ik van plan om met een ROV en onderwatercamera op zoek te gaan.
Het probleem is dat er niet met kano of boot op het meer mag gevaren worden.
Een onderwater ROV kan blijkbaar niet draadloos bestuurd worden.
Mijn idee was om aan de oppervlakte een kleinere boot te laten voortslepen door de ROV met de bekabeling, besturing, batterij en video transmitter die ik op mijn beurt kan bedienen vanaf de wal. Via een fatshark bril zou ik zo de beelden van onderwater kunnen volgen, terwijl iemand anders de ROV bestuurd.
Vooral de besturing, ontvangst en verzending op het bootje boven water baren mij zorgen.
Zou dit eventueel te verwezenlijken zijn?
zonder extreme kosten te maken.
Het kan eventueel een uitdaging zijn voor de vele techneuten onder jullie ;-)
Met dank bij voorbaat voor de antwoorden.
Om een lang verhaal kort te maken, mijn drone Dji Phantom samen met mijn Gopro hero3 (in een waterdichte case) zijn gecrasht in een meer.
2 maal zijn er al duikers naar op zoek gegaan, tevergeefs.
Nu ben ik van plan om met een ROV en onderwatercamera op zoek te gaan.
Het probleem is dat er niet met kano of boot op het meer mag gevaren worden.
Een onderwater ROV kan blijkbaar niet draadloos bestuurd worden.
Mijn idee was om aan de oppervlakte een kleinere boot te laten voortslepen door de ROV met de bekabeling, besturing, batterij en video transmitter die ik op mijn beurt kan bedienen vanaf de wal. Via een fatshark bril zou ik zo de beelden van onderwater kunnen volgen, terwijl iemand anders de ROV bestuurd.
Vooral de besturing, ontvangst en verzending op het bootje boven water baren mij zorgen.
Zou dit eventueel te verwezenlijken zijn?

Het kan eventueel een uitdaging zijn voor de vele techneuten onder jullie ;-)
Met dank bij voorbaat voor de antwoorden.